SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor STi-låda från Grade-a…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Pirre
    Deltagare

Hej!

Någon som köpt hem STI-låda från grade-a? Såg detta, http://www.gradea-subaru.co.uk/first.html , på deras sida =).

Står i valet av STi eller PPG :9.

/ Henrik

Adam K
      Deltagare

Min kommer därifrån, men det var Jerry som köpte hem den.

De ska vara pålitliga.

Pirre
        Deltagare

Oki. Mailade dom igår och fick svar nyss. £2000+vat samt £150+vat i frakt skulle dom ha för en låda utan DCCD som gått 24500miles. Jobbiga jämfört med ny PPG sats är att man vet ju inte hur fräsch den är =(. Sen tillkommer ju montering av lådan som verkar vara lite pill som sagt och man är ju ingen mästermekaniker direkt 😉

/ Henrik

lunkan
          Deltagare

Du måste ju ändå ner med orginal lådan o upp med den igen om du ska ha en PPG sats blir samma arbete fast STI lådan väger ju lite mer o är lite större men det funkade för mig o jag är inte heller någon mästarmekaniker.

Pirre
            Deltagare

Jo det e sant det:-) . Ska klura lite under vintern hur det blir. Men priset var inte så saftigt för låda, spakställ och kardan tyckte jag iaf:-)

/ Henrik

Oblivion
              Deltagare

6 Vxl STi lådor finns oftast för runt 1.800 Pund och uppåt på Ebay.co.uk inkl kardan o spakställ. I vissa fall även diff o drivaxlar

lunkan
                Deltagare

Jo det e sant det:-) . Ska klura lite under vintern hur det blir. Men priset var inte så saftigt för låda, spakställ och kardan tyckte jag iaf:-) / Henrik

sen så tillkommer koppling + svänghjul

Pirre
                  Deltagare

Jo det e sant det:-) . Ska klura lite under vintern hur det blir. Men priset var inte så saftigt för låda, spakställ och kardan tyckte jag iaf:-) / Henrik

Nä, det har jag koll på med =).

Sugen att montera en till låda?? 😉

/ Henrik

lunkan
                    Deltagare

Hade jag haft plats i garaget så hade jag kanske kunnat hjälpa dig.

Pirre
                      Deltagare

Attans då =). Snällt av dig dock men det löser sig nog =)

/ Henrik

Digits
                        Deltagare

Ska man inte kunna anvanda 5vxl svanghjul + koppling med dem? Annars aker man val pa att byta startmotor ocksa?

Jag vet inte om det ar skillnad pa 01+ och -00, men da jag kopte min koppling fragade jag iaf specifikt om det gick att anvanda den koppling + svanghjul jag kopte ihop med en 6vxl lada och det skulle ga bra forsakrade de mig.

Hoppas de inte lurade mig 😛

Adam K
                          Deltagare

Det är väl lika bra att byta koppling + svänghjul i samband med bytet….
                            Jo, jag har oxå infon att 5vxl svänghjul + koppling går att använda. Men det är ju lockande att testa ett kit för 6vxl, de har törre diameter så klarar då mer vrid. Klart intresant för dig Henrik! 😉

Digits
                            Deltagare

Det är väl lika bra att byta koppling + svänghjul i samband med bytet….Jo, jag har oxå infon att 5vxl svänghjul + koppling går att använda. Men det är ju lockande att testa ett kit för 6vxl, de har törre diameter så klarar då mer vrid. Klart intresant för dig Henrik! 😉

Jo fast jag uppgraderade bada for typ 2-300 mil sen 🙂

Jag star i valet o kvalet mellan PPG och STI-lada… Vet inte riktigt om pengarna racker till en rakskuren PPG dock, aven om ljudet lockar 🙂

Digits
                              Deltagare

Btw, om ni ska kopa nagot harifran sa vanta tills mandag med att bestalla, eftersom moms-satsen gar ner till 15% da.

NickeH
                                Deltagare

Får man bara fråga varför folk sätter dogbox drev i en impreza? en impreza ska man köra med och ingen verkar ha kvar bilen speciellt länge eller använda den värst mycket efter ha bytt till rakskuret. Jag hävdar att man förstör en perfekt bruks/busbil. Prova åka 30mil med doglåda(rakskuret) så förstår man.

PPGs snedskurna synchro drev klarar utan problem över 400hk och då har man en helt ok bruksbil möjligen viner det lite mer män det går att leva med.

Man bör tänkta genom sina förändringar subaru har faktiskt gjort ett mycket bra jobb med bilen orginal. Det blir många gånger sämre efter man skruvat i bilen, visst kanske många har mer effekt men tillslut står bilen mer i garage än är ute på gatan.

Visst all heder åt ni som moddar snyggt men många borde inte få röra i en impreza utan hålla sig till volvo 240.

Så ja då har man kanske retat nån 🙂

detta var inte menat illa mot trådskaparen, mest allmänt skitsnack.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.