SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor STi-låda från Grade-a…

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Pirre
    Deltagare

Det är väl lika bra att byta koppling + svänghjul i samband med bytet….Jo, jag har oxå infon att 5vxl svänghjul + koppling går att använda. Men det är ju lockande att testa ett kit för 6vxl, de har törre diameter så klarar då mer vrid. Klart intresant för dig Henrik! 😉

Jo, det är det jag hört också att 5vxl skall passa men vill nog ha en vassare koppling och eventuellt lättare svänghjul:-) .
      Och om det blir PPG så blir det såklart en syncro sats iom att bilen går till vardags och orkar inte med rakskuret då 😉

/ Henrik – sparar pengar så gott det bara går….

Impreza112
      Deltagare

Tjena
        Kolla under säljes Stired slumpar där bort en PPG dogbox låda fast tyst femma så går kanon att åka vardags med.
        Jag vet hur det är åker dogbox i min vardagsbil, onödigt att plöja utt pengar och renovera till en lite bättre sats i lådan sen kanske man åker skrot igen då blir de dyrt=(.

En sån ppg dogbox med allt han har kostar ju de dubbla ny. sen är det ihopmonterat och med hölje bara bulta i bil.

Mvh/Christian

NickeH
        Deltagare

Tjena Kolla under säljes Stired slumpar där bort en PPG dogbox låda fast tyst femma så går kanon att åka vardags med.Jag vet hur det är åker dogbox i min vardagsbil, onödigt att plöja utt pengar och renovera till en lite bättre sats i lådan sen kanske man åker skrot igen då blir de dyrt=(.En sån ppg dogbox med allt han har kostar ju de dubbla ny. sen är det ihopmonterat och med hölje bara bulta i bil.Mvh/Christian

En fråga bara, menar du att man skulle köra sönder en låda med PPGs snedskurna synchro drev? Som jag fattat det håller det utmärkt för all effekt en vanlig dödlig vill ha(400-500hk). Iaf lika bra som en 6vxl STI låda.

Jag vet inte om jag håller med om att det räcker med en tyst 5:ans vxl man kör rätt mycket på 3-4 också. Skulle jag själv köpa ett PPg kit skulle jag byta 1-4 till snedskuren synchro och behålla 5:an orginal.

Jag har kollat rätt mycket på NASIOC och de verkar väldigt nöjda med PPG snedskurna lådor.

Mvh Niklas

Impreza112
          Deltagare

Tjena Nicklas
            Jag syftar faktiskt inte på någon speciell.
            PPG synkade är nog kalas då de gör fin fina prylar.
            Dock är ju synkringarna orginal om jag förstått det rätt?
            Och det är tyvärr inget som är gjort för att åka med snabba växlingar. har själv pajat synkringar.
            Sen med den 6-petade hur mycket pallar den igentligen? vet folk som åkt sönder dem också här på bygden.
            men allt är som du säger relativt beroende vad man ska ha bilen till.
            Menade dock bara att jag tycker det är ok att åka dogbox varje dag och då står de pall förr effekt samt att man kan växla otroligt snabbt om man vill leka, menförstår vad du menar med ljud dock älskar jag de=). Allt är en smaksak man ska handla det man vill

Mvh/Christian

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.