› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › STi mappning
- Detta ämne har 10 svar, 1,700 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av
Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
24 juni, 2012 kl. 10:50 #28625
-Ponken-
DeltagareHejsan, skall lämna in min bil på mappning hos JRM-racing i söderälje. Dock kommer jag köpa delarna från rallysportdirect.com
då det är billigare? Vad tycker ni om dessa saker?http://www.rallysportdirect.com/DeatschWerks-9-201-0791-DW200-Series-Fuel-Pump-w-Install-Kit
Denna pump är inte av walbro´s modell dock levererar den 255lph, 3 års garanti. Kan väll inte spela någon roll då? eller? Någon som haft problem med dessa pumpar?d—0.o—b
samt Invidia downpipe från samma sida, bellmouth rostfritt stål 3″.
NGK platinastift med värmetal 7
Catbacksystem
samt HKS luftfilterinsats
Då detta ej är enligt JRMs rekomendationer, då de bara kör HKS,
Tror ni detta setup fungerar bra för att lämna in den för mappning för steg 2? eller bör man följa deras HKS varor?MvH
24 juni, 2012 kl. 11:44 #244705Zlasher
DeltagareHejsan, skall lämna in min bil på mappning hos JRM-racing i söderälje. Dock kommer jag köpa delarna från rallysportdirect.com
då det är billigare? Vad tycker ni om dessa saker?http://www.rallysportdirect.com/DeatschWerks-9-201-0791-DW200-Series-Fuel-Pump-w-Install-Kit
Denna pump är inte av walbro´s modell dock levererar den 255lph, 3 års garanti. Kan väll inte spela någon roll då? eller? Någon som haft problem med dessa pumpar?d—0.o—b
samt Invidia downpipe från samma sida, bellmouth rostfritt stål 3″.
NGK platinastift med värmetal 7
Catbacksystem
samt HKS luftfilterinsats
Då detta ej är enligt JRMs rekomendationer, då de bara kör HKS,
Tror ni detta setup fungerar bra för att lämna in den för mappning för steg 2? eller bör man följa deras HKS varor?MvH
Jag har precis gjort samma sak som dig, på min sti 08, ny downpipe, soppapump, stift och injen luftfilter insats från rallysportsdirect…
Beställde igår.
Och tänkte också mappa på Jrm24 juni, 2012 kl. 11:50 #244707-Ponken-
DeltagareGrymt!, förhoppningsvis blir de nog bra den setupen! Tror inte HKS sakerna gör så mycket mer skillnad.d—0.o—b
24 juni, 2012 kl. 12:46 #244704Lindbloom
DeltagareDom kör nog på HKS för dom är återförsäljare av märket?:) hur som helst så bryr dom sig inte vad du har för saker på bilen å du kommer få ut samma effekt som om dom monterar dit ”sitt” kit=) va där nyligen med milltek 3″ från turbo, k&n luftfilter å annan soppapump så=)
24 juni, 2012 kl. 13:26 #244702Arson
DeltagareHur mycket billigare blir det när du köper prylarna från det andra stället jämfört med Jrm då?
24 juni, 2012 kl. 13:30 #244708-Ponken-
DeltagareTja, köper du bellmouth HKS rostfritt från jrm kostar det 5500 kronor. och soppa pumpen kostar 1800 kronor på JRM. Köpte allt från rallysportdirect för 3300 kronor ink frakt. Förresten det är jag som äger den svarta Subaru imprezan i täby 🙂 såg att du hade frågat om den.
MvH24 juni, 2012 kl. 14:25 #244703Arson
DeltagareTja, köper du bellmouth HKS rostfritt från jrm kostar det 5500 kronor. och soppa pumpen kostar 1800 kronor på JRM. Köpte allt från rallysportdirect för 3300 kronor ink frakt. Förresten det är jag som äger den svarta Subaru imprezan i täby 🙂 såg att du hade frågat om den.
MvHLåter inte alls dumt 🙂 Låter du JRM montera prylarna?
24 juni, 2012 kl. 15:10 #244709-Ponken-
DeltagareLåter inte alls dumt 🙂 Låter du JRM montera prylarna?
Nope, monterar sakerna själv 🙂 Är inte svårt alls!
25 juni, 2012 kl. 05:52 #244706Zlasher
DeltagareLåter inte alls dumt 🙂 Låter du JRM montera prylarna?
Jag köpte inte den modellanpassande soppapumpen, så jag kommer behöva slipa lite i orginalfästet för att få plats med walbro pumpen i tanken.
Står ju på jrms sida att deras är bolt on, så den kanske är modellanpassad?Jag köpte för 1092 $ inkl frakt.
Men sen tillkommer moms å tull.Jag la till och köpte ett injen insugskitt för det är lite längre rör och avskärming som går ner i hjulhuset för det öppna filtret.
23 juli, 2012 kl. 00:01 #244710-Ponken-
Deltagarehaha en fråga jag är nyfiken över, Vad är för och nackdelar med Bellmouth? Finns det risker att använda detta vid ECU tek mappning?
Turbon bygger ju upp laddtrycket då det uppstår motstånd? Rätta mig om jag har fel!
Med tanke på att bellmouth DPn har mycket högre flöde så bör detta vara dåligt vid enbart ECUtek mappning? DVS ej större trim.
Har nu köpt en INVIDA bellmouth 3″ catless som jag tänkte mappa med på tisdag tror ni detta är okej?
MVH
23 juli, 2012 kl. 05:24 #244701Patrick P931
DeltagareInga problem. Mer än miljösamvetet då. 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.