SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor STI motor i en GT

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    OscarHagglund
    Deltagare

Hej,

Lånar tråden lite.

Har lagt i en STI Type R -00 motor i min GT. (Bilen står dock fortfarande still sedan bytet i sommras… 🙁 Jag står fortfarande i valet o kvalet om jag ska mappa alt. byta till den Ecu som tillhör motorn från början.)

Hur svårt är det gentligen att switcha kablarna mellan givarna som nämns ovan… Är lite rädd fära tt börja klippa o splica i kabelhärvan… Ska man klippa vid givarna eller vid boxen?! (för de som undrar och läst mina frågeställningar tidigare så så kommer jag att byta till värre turbo och STI IC… dvs inte köra med GT org. innan mappning alt. ECU byte).

/Oscar

theFarm
      Deltagare

Du bör använda original ecun som jag skrev, och kablarna skiftar du vid boxen. Klipp dock så att du har plats att klippa tillbaka om du skulle vilja. Löd och sätt på krympslang.

Nu är jag ju ingen expert på subaru, men läser ganska mycket utländska sidor. Har lite sug efter bätre drag, eftersom jag varit van att ha 400 tyska hp till standards att leka med. Dock så drar den nya motorn på tiden, så jag läser hur mycket som helst hur man får fart på familje forester motor. Och de är ju lika sånär som mildare kammar och lite mer än gt’ns motor. Men hör gärna av dig när du fått fart på grejerna, när tysken är färdig måste jag ju plöja ner lite pengar i en riktig spis till subban oxå och kan ju vara kul att se vad som funkar(:

Kvarnis
        Deltagare

Hej,

Lånar tråden lite.

Har lagt i en STI Type R -00 motor i min GT. (Bilen står dock fortfarande still sedan bytet i sommras… 🙁 Jag står fortfarande i valet o kvalet om jag ska mappa alt. byta till den Ecu som tillhör motorn från början.)

Hur svårt är det gentligen att switcha kablarna mellan givarna som nämns ovan… Är lite rädd fära tt börja klippa o splica i kabelhärvan… Ska man klippa vid givarna eller vid boxen?! (för de som undrar och läst mina frågeställningar tidigare så så kommer jag att byta till värre turbo och STI IC… dvs inte köra med GT org. innan mappning alt. ECU byte).

/Oscar

Mappa bilem med ecutek alt simtek

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.