› SSC › Annonser › Säljes – Delar › STI Petter Solberg Edition 3 -06
- Detta ämne har 2 svar, 1,893 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 9 månader sedan av
FlyingFin.
-
FörfattareInlägg
-
20 april, 2007 kl. 10:17 #20290
FlyingFin
DeltagareEtt ”guld tillfälle”. Vill gärna att bilen ska gå till någon i klubben, en person med ”know how” och förstålelse för hur man kör/hanterar/behandlar en sådan här bil. 🙂
Annons texten kan låta ”steril” men jag orkar inte skriva om den utan körde en ”Copy and Paste” från Blocket.
Om köparen blir en ”extern” person så kommer jag självklart bjuda på ett medlemskap till klubben och hoppas att den personen kommer med i gemenskapen, vidare inser att detta är en ”guld klubb” att vara med i om man äger en sådan här bil. :7
Möjlighet till finansiering finns via min nuvarande bank.
Varför säljer jag bilen?
Känner att jag har uppfyllt, genomfört en av mina drömmar och att det nu är dags att gå vidare till nästa.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi1086/10_G.sized.jpg
En av Sveriges få och finaste ”Petter Solberg Edition 3” bilar ca (360HK / 560NM).
(Ny pris 405.000kr och vidare utrustad för ca 80.000kr)
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi1086&page=2
Mycket välvårdad och har alltid fått regelbunden vård i form av handtvätt med waxshampo, dammsugning, silicon spray på gummi lister, plastdetaljer, bussningar, damasker m.m. djurfri, rökfri. Endast körd på Shell V-Power bränsle (99 Oktan) för bästa effekt och motverkande av spikningar. Ej import, Svensk såld. Ej Vinter körd.
Kort efter inköp gjordes en ”MasterTreatment” lackbehandling/förseglig hos MrCap, samtliga glas är ”Anti Rain” och Anti Fog” behandlade.
Vid ca 500mil så gjordes en första service innehållandes ”Bilstein Engine Flush”, byte av motorolja + oljefilter, luftfilter, vidare så byttes även samtliga oljor i drivlinan (Främre diff, växellåda, center diff. och bakre diff.).
Samtliga oljor byttes till Castrols ”värsting” oljor, inklusive motor. Har sedan dess fått ytterligare en liknande service (1000mil).
Har fortfarande 2 av 3 st gratis service kvar hos Subaru och Subaru Assistans.
Bilen har ytterligare utrustats/stylats med:
* Solfilm/Tonade rutor.(5 st rutor)
* Stenskottsfilm/Tonade baklysen.
* Stenskottsfilm/Streamers vindruta.
* Auto Speed Dead Pedal i Aluminium.
* Tein S Tech Fjädrar.
* TRU V-lip spoiler.
* Subaru dimljus paneler/luft intag.
* Pilarless grill mod.
* Red Light mod. Turbo mätare och tändnings lås.
* Bagagerumsmatta i gummi.
* Karmskydd med Subaru Logo. (rostfritt stål)
* Gummimattsats.
* Låsmuttersats, fälg.
* Nya 18″ sommar fälgar och däck i år!.
* Blå eloxerade hjul muttrar i ”7075 Aerograde Aluminium”.
* Nya 17″ Vinter fälgar och däck.
* Extra ljudisolerings matta under baksäte, hatthylla och hela bagage utrymmet.
* CarGuard T70C larm med nivå sensor. Utbyggnadsbar med bla. GPS och SMS Tjänst.
* Trim kit i år!.Trim kit Spec. Ca 360Hk / 560Nm (JRM-Racing)
EcuTek installation och individuell programmering för Shell V-Power bränsle (99 Oktan) med bredbandslambda etc.
(Går bra att köra 98 Oktan också)* APS Turbo Inlet Pipe System.
* Portad Waste Gate.
* Portad och polerad Intercooler Y Pipe.
* Portade och polerade In och utlopp på intercooler.
* Helix 3″ downpipe med racekatalysator. (rostfritt stål)
* Helix 3″ cat-back avgassystem. (rostfritt stål)
* HKS Iridium tändstift HR8.
* K&R Sport panelfilter.
* Open Air Filter box mod. med APS silicon rör.
* Walbro 255l/h bränslepump.
* Throttle engine coolant bypass mod.
* Turbo heat shield mod.
* Down Pipe lindad med ”racing tape” och Aluminium folie.Självklart så följer alla original delar med, så som:
4 st nästan nya Bridgestone RE070 ”Semi-R” däck med 17″ Enkei Guld fälgar.Kvitton finns på alla stora delar och jobb.
Lista med standard utrustning:
Ställbar ratt i höjdled, Fjärrstyrt centrallås, CD / AM/FM-radio (2 din), Klimatanläggning, Sidodefroster, Elektriskt uppvärmd bakruta, Värmekanal,baksätet, Elektriska fönsterhissar, fram och bak, Elektriskt justerbara backspeglar, Manuellt inställbar övervarvningsvarning (Shift Light och Shift Beep), Öppning av bagagelucka inifrån, Öppning av tanklock inifrån, Pedalställ i aluminium, Läderklädd växelspaksknopp och handbroms, Mugghållare, mittkonsolen fram, Mittkonsol med förvaring, Bagagerumsbelysning, Höjdjustering, förarstol, Värmesitsar, fram, Genomlastningslucka, baksätet, Xenon-strålkastare på halvljuset, Strålkastarspolning pop-up modell, Takspoiler, Spoiler bak, Bakre diffuser, Motorhuv i aluminium, Ljuddämpare, singeltyp, ökad diameter, Brembo-bromsar, fram och bak, Enkei 17″ Aluminiumsportfälgar, guldpläterade. Airbags fram, Sidoairbags fram, Sidokrockskydd, Säkerhetstorkarsegment, Bältessträckare med lastbegränsare, fram, Bältesinfästning justerbar i höjdled, fram, ISO-FIX barnstolsfästen, Barnsäkra lås i bakdörrarna.
Har gått ca 1200 mil och är fortfarande i nyskick.
Pris 339.000kr
Finns i Stockholm.
Vid intresse är ni välkommen att kontakta mig, men vänligen respektera följande:
Vill du pruta på telefon, inte har råd eller vill byta till något får du gärna ringa någon annan.
Skojare, Snackare och Däcksparkare får också gärna ringa någon annan.
Vid affär, så görs affären klar på mitt eller ert lokala bank kontor tillsammans med bankman.Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀
Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :722 april, 2007 kl. 19:09 #180728pannan
DeltagareMODERATOR EDIT: Inlägget flyttat.
Säljaren har undanbett sig OT i säljtråden. OT skall diskuteras i denna tråd.
4 maj, 2007 kl. 14:32 #180729FlyingFin
DeltagareSOLD! 🙂 x( 🙁 🙁 😉 😉 😮 😀 ;( 😛 :9 :* :+ :7
Grattis som fan mannen!
Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀
Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7:-) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.