› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › STI Racing, svenskt påhitt?
- Detta ämne har 46 svar, 9,556 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 10 månader sedan av
Pedersen.
-
FörfattareInlägg
-
28 april, 2011 kl. 13:45 #212345
Kvarnis
DeltagareNä han sa att Tommy skulle sagt att den skulle på snudd gått bättre, vilket är förmodligen är sant om man flyttade över div delar 😉
Vs en org.standard bil inte just den som användes
Så vem drar förhastade slusatser 😀
man kan vända och vrida på det mesta
28 april, 2011 kl. 14:09 #212351andreaswrx
Deltagareflodins grupp n subaru lämnar 610nm….som dom skriver ut
mäkinenes 2005 subaru grupp n bromsade 565nm på den tiden, dom ligger uppåt 630-650nm nu
28 april, 2011 kl. 14:24 #212377PR-mannen
DeltagareSom jag fattade det menade Possling (eller Mäkinen om det nu är sant..) att en org standard ”STI Racing” skulle gå snudd på bättre än den JDM bilen han satte rekordet med. Vi har inte pratat om att flytta över några delar Kvarnis. 😉
Det finns egentligen bara en grundregel för informatörer: Ljug aldrig! Den devisen lever jag efter även privat eftersom livet blir så mycket enklare då.
Tommi och jag hade ganska långa snack om rekordförsöket och bilen på Ahvenisto Race Track i Finland medan Nordens motorjournalister rastade nya STI runt banan. Då sa han att effekten var högre, men toppfart och vrid lägre. Borde naturligtvis kollat hans uppgift innan jag stack ut hakan.
2-litersmotorn i R205 har högre vrid än en 2,5:a i standardutförande. Sorry for that.
Tycker samtidigt att det är lite synd att diskussionen om nya Impreza drunknade i detta sidospår.
När det gäller beteckningen WRX är det riktigt att vissa marknader valt att fortsätta använda denna. Vi valde bort den. I USA heter modellen fortfarande Impreza (WRX STI).28 april, 2011 kl. 14:36 #212352andreaswrx
DeltagareDet finns egentligen bara en grundregel för informatörer: Ljug aldrig! Den devisen lever jag efter även privat eftersom livet blir så mycket enklare då.
Tommi och jag hade ganska långa snack om rekordförsöket och bilen på Ahvenisto Race Track i Finland medan Nordens motorjournalister rastade nya STI runt banan. Då sa han att effekten var högre, men toppfart och vrid lägre. Borde naturligtvis kollat hans uppgift innan jag stack ut hakan.
2-litersmotorn i R205 har högre vrid än en 2,5:a i standardutförande. Sorry for that.
Tycker samtidigt att det är lite synd att diskussionen om nya Impreza drunknade i detta sidospår.
När det gäller beteckningen WRX är det riktigt att vissa marknader valt att fortsätta använda denna. Vi valde bort den. I USA heter modellen fortfarande Impreza (WRX STI).det är ju bara i det länder som NI är generalagent för som den heter sti racing.
eftersom du sitter på subaru nordic så tycker jag du kan fråga dina kollergor en fråga jag ha och lämna svar på här.
hur kan reservdelar till sti 08 vara nämare 30% billigare i baltländerna som ni är generalt agent för? han ni skyhöga priser till oss i sverige? eller är det som att dom baltisika återförsäljarna går bakom ryggen på er?
28 april, 2011 kl. 16:48 #212353andreaswrx
Deltagareja då kanske vi äntligen kan få ett svar i rätt tråd nu då…så det inte blir i fel tråd…
29 april, 2011 kl. 04:39 #212336syke
Blockerad… ooooch så lugnar vi ner oss i den här tråden också. Vad svårt det ska vara att hålla en trevlig ton och inte skriva massa provocerande saker?!
29 april, 2011 kl. 12:05 #212374Jommie
Deltagare… ooooch så lugnar vi ner oss i den här tråden också. Vad svårt det ska vara att hålla en trevlig ton och inte skriva massa provocerande saker?!
Efter ha läst denna tråd måste jag säga viljan att bli med i SSC försvann. Hoppas inte det man sett här är typiskt attitud på SSC medlemmer.
Sen får jag hålla med – STI Racing är lite löjligt. Om man inte vill ha med WRX el Impreza, låt den kallas STI. Och inge mer (Tycker jag).
Sen tycker jag den är rätt så snygg (med vinge).
29 april, 2011 kl. 12:55 #212379/Adam/
DeltagareTa det lite lugnt.:confused:
Vad spelar det för roll om det heter STI Racing eller WRX STI?
Var glad över att någon från generalagenten är inne och svarar i stället.Jag stortrivs med min i alla fall.:cool:
Med en större motorvolym kan man ju naturligtvis få mer vrid, allt handlar ju om mappningen. Med en justering av progamvara mm i 2.5:an är jag rätt säker på att Tommy Mäkinen skulle sätta samma tid eller kanske tom bättre på Nurnburgring.29 april, 2011 kl. 12:57 #212373KatjaT
DeltagareHej!
Jag fattar inte hur ett namn kan vara ett såå stort problem… den kan heta både STI kebab eller Pippifågel och det skulle inte behöve spela någon roll då det är en och samma ( eller bättre ) bil, som vi alla älskar.
För mig är det ofattbart att ni äns har mage att attakera en person som besvarar era frågor.
Du respekt människa… människa respekt… dig 😀 😀 ( från Shawn.. the man )
Det kanske är dags att folk börjar förstå det faktum att det inte bara är rally som säljer bilar. Vi är medlemmar i SSC klubben och vi har älskat vår vil från den dag vi köpte den. Vi är medlemmar eftersom vi får en massa information och lär känna folk, samtidigt som man försöker vara aktiv och ge lite tillbaka.
Vi skall aldrig köra vid någon banträff eftersom vår impreza inte bara är någon racerbil, utan mer en ”familjebil” som kör våra barn till tandläkare och fotbollsträningar… men vi tycker det är roligt att se på när andra gör det, samtidigt som vi lär känna andra. 😎
Visst är det många som undrar varför vi har en sån bil som familjebil, men vi är inga tråkiga människor och vi tycker att livet ska vara roligt! Röd, volvo, kombi med en box på taket och en Golden Retriever i babaget…. nej… det är inget för oss.. heh 😀
Och den tar vilken Das Auto ( Das Scheiße ) som helst!
Tackar för mig:p
29 april, 2011 kl. 16:14 #212338Janne248
DeltagareEfter ha läst denna tråd måste jag säga viljan att bli med i SSC försvann. Hoppas inte det man sett här är typiskt attitud på SSC medlemmer.
Jommie, jag kan försäkra dig om att det är ytters få SSC’are som beter sig på detta sätt. Du har ju träffat några av oss och jag skulle säga 99,9% av alla SCC’are jag träffat är som ”oss” (du träffat).
Ser fram imot 4-5/juni så vi kan bevisa detta.29 april, 2011 kl. 16:24 #212368Zetterlund
DeltagareEfter ha läst denna tråd måste jag säga viljan att bli med i SSC försvann. Hoppas inte det man sett här är typiskt attitud på SSC medlemmer.
Jommie, jag kan försäkra dig om att det är ytters få SSC’are som beter sig på detta sätt. Du har ju träffat några av oss och jag skulle säga 99,9% av alla SCC’are jag träffat är som ”oss” (du träffat).
Ser fram imot 4-5/juni så vi kan bevisa detta.Och jag håller med Janne248! De du kommer träffa IRL är till 99,9% som Janne och många andra.. Jag kommer upp den 4-5 juni för att bevisa detta oxå :p Hur tror du annars en svensk lyckas med att fly till Norge och ändå åka tillbaka på en massa träffar… Jo för att man gillar folket! 😎
Nog med Offtopic!! Tillbaka till ämnet nu!
29 april, 2011 kl. 16:25 #212339Janne248
DeltagareThomas Possling,
Välkommen till vårat forum, trevligt du hittat hit.
Jag blev lite ledsen när jag såg du var medlem på Svenska Subarist-forumet och frågade efter en orginal GT 1999-2000 där (för Automobils repotage) och inte gick hit till officiella svenska subaru klubben och frågade istället. Nu blev det ju hela uppstyrt då LegacyLarsa (Lars Linder, regisonsansvarig Dalarna|Värmland) gav dig vår förr-förra kassörs kontaktuppgifter.
Så igen, kul du hittat hit och varmt välkommen!Jag är ledsen över att du så här i tidigt skede blivit påhoppad av vissa personer som är väldigt sturska bakom ett tangentbord, men tamma i verkligheten.
Precis som jag skrev till Jommie ovan, 99,9% av SSC medlemmarna är trevliga personer och mycket av vår klubb bygger på gemenskap. Vi har en fantastisk gemenskap på våra träffar, något som måste upplevas,
Vore trevligt om du eller någon annan från Subaru Nordic kunde besöka oss på någon träff, kanske den inplannerade storträffen i juli.För att inlägget inte skall bli helt off-topic så skulle jag vilja ställa frågan som diskuterats i början på denna tråd, går det att beställa en STi Hatchback forfarande? Eller är vi hänvisade till STi Racing i sedan utförande på nordiska marknaden?
Mvh,
Jan-Erik Sjödin, vice ordförande SSC30 april, 2011 kl. 22:20 #212348Lt Dan
DeltagareJag tycker faktiskt namn frågan är ganska viktig. Visst Subaru bilar är bäst men när importören döper om den till en löjligt namn reagerar jag.
BMW M3 Racing
Audi S4 Racing
Volvo T5 Racing
SAAB 95 Racing
Porsche 911 Racing
Toyota Racing
Mitsubishi EVO RacingJa ni fattar va!
När herr possling så snällt dyker upp här så tycker jag att man få fråga hur detta kommer sig hur detta namn har kommit fram. Jag har personligen ställt frågan i all välmening och inte velat vara dryg eller så.
Att folk sen hoppar på Thomas och är dumma det är en annan sak tycker jag iaf.D
Hej!
Jag fattar inte hur ett namn kan vara ett såå stort problem… den kan heta både STI kebab eller Pippifågel och det skulle inte behöve spela någon roll då det är en och samma ( eller bättre ) bil, som vi alla älskar.
För mig är det ofattbart att ni äns har mage att attakera en person som besvarar era frågor.
Du respekt människa… människa respekt… dig 😀 😀 ( från Shawn.. the man )
Det kanske är dags att folk börjar förstå det faktum att det inte bara är rally som säljer bilar. Vi är medlemmar i SSC klubben och vi har älskat vår vil från den dag vi köpte den. Vi är medlemmar eftersom vi får en massa information och lär känna folk, samtidigt som man försöker vara aktiv och ge lite tillbaka.
Vi skall aldrig köra vid någon banträff eftersom vår impreza inte bara är någon racerbil, utan mer en ”familjebil” som kör våra barn till tandläkare och fotbollsträningar… men vi tycker det är roligt att se på när andra gör det, samtidigt som vi lär känna andra. 😎
Visst är det många som undrar varför vi har en sån bil som familjebil, men vi är inga tråkiga människor och vi tycker att livet ska vara roligt! Röd, volvo, kombi med en box på taket och en Golden Retriever i babaget…. nej… det är inget för oss.. heh 😀
Och den tar vilken Das Auto ( Das Scheiße ) som helst!
Tackar för mig:p
2 maj, 2011 kl. 11:40 #212378PR-mannen
DeltagareThomas Possling,
Jag blev lite ledsen när jag såg du var medlem på Svenska Subarist-forumet och frågade efter en orginal GT 1999-2000 där (för Automobils repotage) och inte gick hit till officiella svenska subaru klubben och frågade istället. Nu blev det ju hela uppstyrt då LegacyLarsa (Lars Linder, regisonsansvarig Dalarna|Värmland) gav dig vår förr-förra kassörs kontaktuppgifter.Jag är ledsen över att du så här i tidigt skede blivit påhoppad av vissa personer som är väldigt sturska bakom ett tangentbord
För att inlägget inte skall bli helt off-topic så skulle jag vilja ställa frågan som diskuterats i början på denna tråd, går det att beställa en STi Hatchback forfarande? Eller är vi hänvisade till STi Racing i sedan utförande på nordiska marknaden?
Hej.
Mycket på en gång.
1. När jag jagade GT till Automobil var inte detta forum igång och eftersom jag redan hade användarnamn på ”subarist” körde jag den vägen – och det funkade ju bra.
2. Sticker man ut näbben får man tåla lite stryk. Jag ger mig inte så lätt och hoppas vår närvaro ska vara till nytta och glädje samt att den service vi kommer att kunna ge till medlemmarna uppskattas av majoriteten.
3. STI tillverkas fortfarande i både 4- och 5-dörrars utförande. Vi har dock valt att enbart saluföra den som 4-dörrars sedan. Det mesta går att fixa, men för närvarande lär det bli svårt att plocka fram några kombicoupé. Som de flesta av er säkert vet är det stora problem för den japanska bilindustrin efter naturkatastrofen 11 mars.2 maj, 2011 kl. 17:08 #212380LaaGO
DeltagareKul tråd!
Ny här på forumet så kollar runt lite.
Mitt inlägg i det här:
Det står STI på bakluckan på min och funkar för mig! 😉 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.