Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    J_Erixzzon
    Deltagare

Tjena!

Har ett problem som jag tänkte att någon kanske kan hjälpa mig med. Beställde hem ett Sti scoop som var till min bil och när det kom hem så lämna jag paketet till lackeraren och lacka det, så när det var klart for jag iväg och hämta det.
      När jag hämta det så tyckte jag det såg lite stort ut men tänkte att det ska väl vara så! Men när jag ska montera det så passa det inte alls!!
      Vi kolla på kartongen och det stod att det va det som jag beställde! men funderar på om det är till dom nyare modellerna. Har lite mailkontakt med firman jag köpte det av som är i england om vad som kan vara fel.

Men om det inte går att lösa med ett nytt, ad kan man göra så man kan få det att passa? Måste jag kapa i huven då för att få ett större hål?

Hoppas någon förstår vad jag menar! 🙂
      //Johan

challe
      Deltagare

Två frågor:

Vad har du köpt för scoop? (till vilken modell) Länk?

Vad har du för bil som du ska sätta det på?

Det finns STIscoop som är anpassade för att passa GC8s huv och sen finns det STIscoop för just STI,

J_Erixzzon
        Deltagare

Två frågor:

Vad har du köpt för scoop? (till vilken modell) Länk?

Vad har du för bil som du ska sätta det på?

Det finns STIscoop som är anpassade för att passa GC8s huv och sen finns det STIscoop för just STI,

http://viewitem.eim.ebay.se/Bonnet-Scoop-STi-96–00-Subaru-Impreza-Scooby-WRX-Vent/250684178236/item
          Det dära köpte jag!

Jag har en Impreza wrx sti 96:a 🙂

challe
          Deltagare

Ja det där ser ju ut att vara rätt, kan nog tyvärr inte hjälpa dig mer 🙁

Christian S
            Deltagare

vilken huv har du då?(lånade bilder)
              den gamla som är helt slät

eller den nyare med veck på sidorna

du har köpt ett scoop som passar till den nyare huven och har du den gamla så lär det inte passa, tyvärr.

J_Erixzzon
              Deltagare

vilken huv har du då?(lånade bilder)
                den gamla som är helt slät

eller den nyare med veck på sidorna

du har köpt ett scoop som passar till den nyare huven och har du den gamla så lär det inte passa, tyvärr.

Min har ju dom dära vecken så jag borde ju då ha den nyare! Men passar ju ändå inte.. 🙁

Gyver
                Deltagare

Rätta mig om jag har fel men är det inte en bugeye-huv på ebaylänken? Ser ut som att huven går fram på sidorna för att möta runda lyktor, samt att bugeyehuvarna av eftermarknadsfirmor kan ha dem där luftutsläppen framför scoopet också för att evakuera luft bakom kylaren?

Mäki
                  Deltagare

Rätta mig om jag har fel men är det inte en bugeye-huv på ebaylänken? Ser ut som att huven går fram på sidorna för att möta runda lyktor, samt att bugeyehuvarna av eftermarknadsfirmor kan ha dem där luftutsläppen framför scoopet också för att evakuera luft bakom kylaren?

Ja nu när du säger det, det ser verkligen ut som en sån huv.

Mvh Marcus

J_Erixzzon
                    Deltagare

Tänkte bara kolla en till sak med er som kan! 🙂

När jag gjorde service på min bil igår så skulle jag sätta upp min lampa med magnet i på huven men gick inte. Huven var ju i plast?! är det original på alla eller? eller är det där mitt problem ligger, att det inte är en original huv?

Mvh!

Christian S
                      Deltagare

kan mycket möjligt vara så.
                        orginal är det aluminiumhuv tillskillnad mot plåt som det är på tex. en GT, det är därför den är bra mycket tyngre på dom.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.