SSC Annonser Säljes – Delar Sti tmic från 04

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Impreza112
    Deltagare

Hej
      Jag säljer en orginal ic från en sti-04 som bara suttit på ca:2000mil
      perfekt skick, den är komplett med rör även orginal dumpventil följer med.
      Detta är den perfekta uppdateringen till din wrx eller gt.

Pris: Bud är inte omöjlig

Mvh/Christian
      Ghost subru
      sti-04 pse
      octavia rs

rod718
      Deltagare

Hej!
        Jag är intresserad! Vad har du för pris på den? Hur mycket rör, slangar och fästen följer med?
        Mvh/
        Björn Luleå

Impreza112
        Deltagare

Hej Björn
          Jag tror jag har alla rör och slangar. Men jag ska kolla imorgon och ge dig ett klart besked. Ska även tänka över ett pris.
          Mvh/Christian

rod718
          Deltagare

Kanon! Hör av dig direkt på min mail: bjorn57@gmail.com

Turbovin
            Deltagare

Jag är eventuellt intresserad om Björn inte tar den.

Meddela pris här i såna fall.

/Juha

Impreza112
              Deltagare

Hej
                Allting följer med förutom slangbiten mellan insug.

Pris är jätte svårt, den är i nyskick har ju inte suttit på länge.
                Ge gärna ett varsit bud. Annars får jag väll komma fram till ett pris=).

Turbovin
                Deltagare

Jag tror jag avvaktar lite ändå och går kanske på FMIC av bekvämlighetsskäl istället 😉

Edit: Håller ju lite koll på Scoobynet och där brukar TMIC från en nyare STI gå på ungefär 150-180 pund, dvs omkring 1800-2200. Det brukar variera vad man får med.

rod718
                  Deltagare

Hej igen Christian!
                    Ge mig ett pris så får jag väl fundera!? Jag vill ha en bra TMIC! För mycket jobb och lag med FMIC för mig!
                    Hälsn/
                    Björn Luleå

Impreza112
                    Deltagare

Hej Björn
                      Jag har svårt att sätta ett pris.
                      Men den är i nyskick, och allt hänger med även dumpventil.
                      Så 2500kr låter det ok? annars ge ett bud.
                      Mvh/Christian

Adam K
                      Deltagare

tänk på att slangen turbo-inloppsrör är för kort för en gt, se min projekttråd.
                        samt att det är en hel del sågande o böjande innan den passar. köparen till gärna ha fästena, särskilt passagerarsidans!

på SN går de ofta för 200 pund. i UK utan int. transport 😉

rättvist ska det va 🙂

Turbovin
                        Deltagare

tänk på att slangen turbo-inloppsrör är för kort för en gt, se min projekttråd.samt att det är en hel del sågande o böjande innan den passar. köparen till gärna ha fästena, särskilt passagerarsidans!på SN går de ofta för 200 pund. i UK utan int. transport ;)rättvist ska det va 🙂

Här finns en bra guide för hur man monterar. I mitt tycke ser det mer meckigt ut än FMIC med tanke på att man helst ska ha större scoop och anpassat undertray också.
                          http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/Knowledge/STi8IntercoolerOntoMY00Classic

Senaste veckan har jag sett en ic för 150 pund och en för 180 där till salu men visst det kan hända att normalpris är närmare 200. Men oftast så ingår inte dump eller slangar heller. Sen får man ju tänka på att det finns betydligt fler där borta så 2500 är nog rimligt för en sån i Sverige.

Adam K
                          Deltagare

Visst är det meck att passa in en STi8-ic, men knappast värre än en fmic.
                            Själv hade jag redan högre scoop, men undertrayen fixade jag genom att skära till OE undertrayen och köpa en duschlist (99:-) som jag skar till 🙂 förutom lite skruv&mutter så kostade det alltså 99:- att fixa undertray!

Att sätta i fmic inkluderar ev att skära i vingen, plocka loss front, dvs grill, lampor… skära i front… osv osv…

Vad som är rimligt i Sve vill jag inte säga, det är ju en fråga mellan säljare o köpare, men ville säga att förutom de som är till salu just nu så tycker jag att jag brukat se dem till åtminsotne 200£ då ’allt’ ingår.

Impreza112
                            Deltagare

2000kr för den nu.
                              Mvh/Christian

Turbovin
                              Deltagare

Jag tar den! Om nu inte nån annan paxat den innan mig.

Mvh Juha

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.