• Detta ämne har 8 svar, 1,143 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av Bubbis.
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Bubbis
    Deltagare

Söker sti toppar och kammar till min gt -00,
      Annat godis kan va av intresse, tex bränsle pump på 320l

Christian S
      Deltagare

om du sätter på V4 toppar passar inte ditt insug utan det är ifrån V5&V6 du ska ha.

Bubbis
        Deltagare

Okej tack, bra du såg det!
          Somsagt v5 lr v6 ska det va

Gyver
          Deltagare

Hej!

Det är samma gjutning på gt v5-6 som på sti topparna vad jag vet, inget som skiljer.
            Det är bara kammarna som skiljer av vad jag kan komma ihåg.

Jag har kammar liggandes från min gamla bil (sti -99), 12000mil har dem gått. Finns i sthlm.

Mvh, David

Bubbis
            Deltagare

Okej, någon mer som vet säkert gällande gjutningen? Vet du specificationen på dina kammar? Håller nämligen på med ett ca 500hk bygge

Gyver
              Deltagare

Du får nog googla lite, kanske att kvarnis eller oskar här på forumet kan ge mer info gällande mitt påstående om topparna dock.

Specifikationer på kammarna finns nog också på nätet.

Personligen skulle jag byta till v1-2 insug och köra med original v3-4 sti toppar om jag siktade på 500hk utan avcs.

Mvh

Turbovin
                Deltagare

Är det inte bara en myt att V3-V4-kammarna/topparna skulle va så mycket bättre? Folk har ju plockat 500+ med V5 STI-toppar också och de varvar lika mycket från fabrik. Svårt att hitta uppgifter på duration och lyft på de olika varianterna tycker jag.

Kvarnis
                  Deltagare

Över 500 är klart svårare med standard STI kamma icke avcs.
                    Det du bör fixa är schimslösa tryckar typ newage och andra ventiler(ej strolek) pga risken standard går sönder

Bubbis
                    Deltagare

Men Kvarnis, vet du om det är samma gjutning på sti topparna som på min GT av samma årsmodell, 99-00?

Du menar andra “org” ventiler så de håller? Sen om inte nån har någon kam här så får jag nog köpa någon kamm, såg att denna sidar hade kammar: http://www.camshaftshop.com/products.php?categoryid=64

Föresten hur skiljer sig flödesarean, flödet och längden från äldre insug typ v4 till v5-6 som ag har vad jag förstår? Enklar att fråga än och göra något special 🙂

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.