SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor sti type-RA motorljud.

• Detta ämne har 4 svar, 1,289 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Gilarski.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    rasse1363
    Deltagare

Hej! Köpte nyss min första Subaru, en 1999 wrc limited. Mycket rolig bil. Har dock konstigt ljud från motorns högra sida framifrån sett, ljudet försvinner nästan helt då oljan blivit varm. Vevaxel lager bytta för ca.10000km sedan då bilen importerades från japan. Nogon som vet vad kan åtstadkomma detta ljud, piston slap,lyftare? Video: http://www.youtube.com/watch?v=UZGgLBKCb-0&feature=youtu.be

Gilarski
      Deltagare

Att en byggd motor väsnas lite mera är rätt vanligt men detta låter inte bra 🙁

Ja, spontant låter det som nåt med kammarna (som är beroend av oljeförsörjningen).

Åk in och snacka med en verkstad & du, om du inte är ball på att bygga motor så gå och köp en som byggts av nån duktig firma.

Tror Gyver säljer en ny 2,1L Mitt tips är att du köper den och lyfter över de delar han inte skickar med från din nuvarande motor. Annars skulle jag vända mig till UK, där finns mycket kompetent folk.

Trebor
        Deltagare

Jag har ett liknande ljud på min WRX som kom efter renovering med nya lager och montering av smidda CP kolvar. Det knackar så där på tomgång och varv upptill 1500, sen hör man inga missljud alls. Jag tycker det låter som att det kommer från blocket på min motor och inte från toppen och kammar etc.

rasse1363
          Deltagare

Felet hittat. Var en dålig kamrems spännare, den hade läckt så den hoppade mot blocket och därifrån kom ljudet. Böt kamrem,spännare och rullor, ljudet är borta d—0.o—b

Gilarski
            Deltagare

sjukt skönt, kunde varit värre 🙂

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.