Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Sasse
    Deltagare

Någon som har en STi-vinge v5 från Zerospec? Fick min levererad idag med alla tillhörigheter (utom instruktions-CD:n dock). Min fråga är då följande, vad ska man ha dom svarta långa plastbitarna till? Är det någon form av distanser?
      Instruktions-CD:n kanske skulle ha varit bra att ha 😉

För övrigt, hur fäste ni det understa vingplanet, mot luckan alltså? Det finns ju färdiga hål om man skulle vilja borra i bagageluckan, men det känns inte så aktuellt. Dubbelhäftande skulle ju kunna gå, men det löses upp med tiden törs jag lova.

minid
      Deltagare

Du ska inte fästa din nya vinge med dubbelhäftande får jag hoppas???

Sasse
        Deltagare

Inte bara, såklart. Fäster ju vingen med skruvar i originalhålen, men själva vingplanet som ligger mot bagageluckan (i mitten så att säga). Läste att Strat användt sig av dubbelhäftande.
          Läste också att du bara kör på originalhålen, only. Vi får se hur jag löser det helt enkelt :).

Fick föresten svar av Chris angående de svarta plastbitarna. Dom var helt meningslösa för min del, dom användes i tillverkningssynpunkt (men det var inte bara en plastbit, utan närmare 20 🙂 ).
          Har bara läst bra angående Chris innan, och nu kan även jag säga att han är mycket bra att ha o göra med. Hjälpsam och trevlig.

minid
          Deltagare

Det räcker gott och väl med de fyra original skruvarna..
            Och skulle någon försöka rycka vingen blir det inte lika mycket skador på bakluckan som om du skulle haft fler skruvar..

Addson
            Deltagare

Inte bara, såklart. Fäster ju vingen med skruvar i originalhålen, men själva vingplanet som ligger mot bagageluckan (i mitten så att säga). Läste att Strat användt sig av dubbelhäftande.Läste också att du bara kör på originalhålen, only. Vi får se hur jag löser det helt enkelt :).Fick föresten svar av Chris angående de svarta plastbitarna. Dom var helt meningslösa för min del, dom användes i tillverkningssynpunkt (men det var inte bara en plastbit, utan närmare 20 🙂 ).Har bara läst bra angående Chris innan, och nu kan även jag säga att han är mycket bra att ha o göra med. Hjälpsam och trevlig.

Jag har nog en aning dubbelhäftande under min tvättställning! Fungerar toppen:-)
              Mvh Adde

Niklas
              Deltagare

Fjöl av gossar! Dra i skruv överallt där du vill att vingen skall sitta fast, tejp använder barn! 😀

http://www.shellkonto.nu/alien/albums/040214/09.jpg

Addson
                Deltagare

Fjöl av gossar! Dra i skruv överallt där du vill att vingen skall sitta fast, tejp använder barn! :Dhttp://www.shellkonto.nu/alien/albums/040214/09.jpg

Du har ju tejp på hela din bil ha 😀 😀

minid
                  Deltagare

Fjöl av gossar! Dra i skruv överallt där du vill att vingen skall sitta fast, tejp använder barn! :Dhttp://www.shellkonto.nu/alien/albums/040214/09.jpg

HEHE! 😀

Niklas
                    Deltagare

Fjöl av gossar! Dra i skruv överallt där du vill att vingen skall sitta fast, tejp använder barn!

Har aldrig sagt att jag INTE är ett barn. 😛

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.