- Detta ämne har 15 svar, 1,871 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 3 månader sedan av Javiisst.
-
FörfattareInlägg
-
6 augusti, 2018 kl. 07:53 #35880JaviisstDeltagare
Hallå där,
Jag undrar om en växellåda från en STI 2011 EJ257 skulle passa en STI 2005 EJ207? Med tanke på att det är annan utväxling så kanske bak diffen skall också bytas.
Men annars är det att bara skruva ihop och allt sitter på plats?
6 augusti, 2018 kl. 08:31 #288478Christian SDeltagaredu får kolla upp vad dom heter och sen jämföra “transfer ratio” så du får rätt förhållande emellan fram och bak diff eftersom vissa har 1:1 och andra 1.1:1
6 augusti, 2018 kl. 09:55 #288487JaviisstDeltagareDet som sitter i min bil är TY856WN6KA och den jag tänkte på är TY856UG1MA. jag tänkte ta bak diffen från samma låda också(TY856UG1MA), men min undran är om det passar på bilen direkt på? spak, DCCD, Position osv?
6 augusti, 2018 kl. 14:39 #288483IggeDeltagareHur är hastighetsmätardrivningen de två modellerna emellan?
6 augusti, 2018 kl. 15:04 #288488JaviisstDeltagareIngen som helst aning, det är därför jag försöker bli klokare här hehe =)
6 augusti, 2018 kl. 15:12 #288484IggeDeltagareSitter tyvärr inte på svaret, men värt att forska i 🙂
6 augusti, 2018 kl. 15:23 #288479Christian SDeltagareDet som sitter i min bil är TY856WN6KA och den jag tänkte på är TY856UG1MA. jag tänkte ta bak diffen från samma låda också(TY856UG1MA), men min undran är om det passar på bilen direkt på? spak, DCCD, Position osv?
rent fysiskt passar den rätt på, jag monterade ju en komplett drivlina ifrån en 05 sti på den Type R ´98 jag hade 😉
Hur är hastighetsmätardrivningen de två modellerna emellan?
skulle bli förvånad om det inte satt en sådan här givare som skruvas ner i lådan även på sti 11
6 augusti, 2018 kl. 17:08 #288489JaviisstDeltagarePassar rätt på? Även växelspaken, dccd osv? Har inte dem en annan typ av dccd “funktion”?
Vill inte börja förhandla med någon sen passar inte de hehe6 augusti, 2018 kl. 18:15 #288480Christian SDeltagareja. dccd är bara en kontakt, det var samma kontakt på min type r (som har dccd original) som på den nya lådan jag satte upp och då har type r inget auto läge 😉
6 augusti, 2018 kl. 19:43 #288485JaviisstDeltagareJa men dåsa 🙂 då passar de rakt på alltså 🙂
Ska riva ner min under veckan och kolla hur mycket som är paj då behöver jag en bak diff också isf6 augusti, 2018 kl. 19:46 #288482IggeDeltagareKan väl variera mellan framaxlarna också? kom jag på
Mellan typen man petar in axlarna i låda eller den som har stubbar som sticker ut6 augusti, 2018 kl. 20:24 #288486JaviisstDeltagareJo det har du rätt i men jag tror dem här är såna man petar in drivaxlarna på. Sen borde drivaxlarna inte spela roll bara de e såna som man stoppar in ?
10 augusti, 2018 kl. 11:20 #288477TurbovinDeltagareDet är bara att söka på Nasioc, det finns inget hål för givaren efter 2008
https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2784007 Men går ju att lösa ändå med MAPdccd t.ex om man läser10 augusti, 2018 kl. 11:53 #288490JaviisstDeltagareDet är bara att söka på Nasioc, det finns inget hål för givaren efter 2008
https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2784007 Men går ju att lösa ändå med MAPdccd t.ex om man läserDe här var riktigt bra info, verkar som att de e givaren som inte är på plats men allt annat ska passa. då får man göra som du skrev med hjälp av MAPdccd.
hur funkar då MAPdccd när du låser DCCD:n? läste lite snabbt på forumet där att man kopplar upp den till 2 olika ABS givare, ifall en av dem låser sig…
10 augusti, 2018 kl. 15:31 #288481HåenströmDeltagareHar en låda om du behöver. 04 sti.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.