• Detta ämne har 7 svar, 1,103 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av EvoPeter.
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    EvoPeter
    Deltagare

Dom ska passa rakt av i min GT som jag förstått men ska vara högre tydligen.

Vad kommer skillnaden att vara?

Förarstolen är lite “sliten” (är pedantisk) som sitter i nu. Så jag tänkte montera framstolarna i min E28 och slänga in ett par fräschare i Imprezan.

type_ra
      Deltagare

Undrar också om tes stolar från 2003 passar i en GC8

Bodyshot
        Deltagare

Japp dom passar rakt av i GT inga konstigheter, 1cm högre dock.

Janne248
          Deltagare

Jag har testat WRX MY05 stolar i en GC8 RX (sugmotor) MY97 (Vinterbilen) dock tyckte jag att skillnaden i höjd är för mycket för att jag skulle kunna leva med det…. och skafafde GT (MY00) stolar i min RX! Mycket bättre!

type_ra
            Deltagare

okej, tycker inte sti stolarna i GC8 karossen e snygga så kanske kunde skaffa från 03a. Men blir det inte bra så kanske man ska skippa det.

Fredde08
              Deltagare

01-02 stolarna är lägre.. iaf på wrxen
                03 uppåt har dom justerbar höjd vilket gör att stolen hamnar lite högre

Janne248
                Deltagare

okej, tycker inte sti stolarna i GC8 karossen e snygga så kanske kunde skaffa från 03a. Men blir det inte bra så kanske man ska skippa det.

Jag rekomenderar det inte.
                  Tycker GC8 GT / WRX Sti stolarna fakstist är hårdast samt mest skålade.
                  Tycker du inte om dem, köp riktiga rally stolar istället, mycket bättre än iaf WRX MY05 stolar (gissar 03 är samma lika, förutom inbyggd airbag kanske).

EvoPeter
                  Deltagare

Löste problemet genom att köpa en hel STi 2005 istället.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.