Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    zwift
    Deltagare

Tog och beställde en liten fin jul klapp till mig själv igår,, beställde två nya stolar samt 2″ breda fyrpunktsbälten,,=)

Till stolarna så följer det med glidskenor och allt sånt så det ska nog inte vara så stora problem att montera dem, måttena var ganska lika en orginal stol, har en WRX 05:a.
      Men då till bältena, hur ska jag fästa dem på bästa sett utan att göra för stor åverkan på bilens inrede,??
      Bilen ska ju fungera som en “normal” pendlar och passagerar bil.

Tacksam för tipps,,

Tobbe/Borås

simo
      Deltagare

Jag använder mig av orginal bältetsinfästningar, axelbanden sitter alltså i baksätets midjeinfästning o fram i sidofästena.

/U

zwift
        Deltagare

Tack,
          Ja just det ja, så hade du gjort ja,, nu kommer jag ju ihåg att ja kollade detta när vi var i vårgårda.

Men va säger farbror besiktnings gubbe om att man modifierar så här då?

Tobbe/Borås

simo
          Deltagare

Byt ut orginalskruven mot en ögla(följer med när du köper bälte), sedan är det bara att knäppa bort bältet för att undvika så mycket dumma frågor som möjligt 😉

/U

zwift
            Deltagare

Då sitter bältena eller förar bältet på platts,,riktigt gött,,
              skulle monterat in en stol idag oxå, men det funka inte att få dit den, Var ju tyvär “röd” dag idag så det va inga ställen öppna så ja kunde handla saker som behövdes.

Blir till att åka å handla platt järn å ta me sig TiG svetsen hem från bygget på fredag å göra ett nytt försök,,=)

Tobbe/Borås

zwift
              Deltagare

Då sitter förar stolen på paltts, å man sitter som en gud,,=)
                KAn inte påstå att atolen passa så bra från början, men det va ringet som inte lite platt järn och en tig svets kunde fixa,,=)

Tobbe/Borås

oskar
                Deltagare

Vad blev det för stolar då?? märke, modell BILDER! 😀

//Oskar

kamikaze
                  Deltagare

Ja nu vill vi ha en fullständig redogörelse

Chewie
                    Deltagare

Gamla stolarna, säljas kanske? jag har tysksäten så lite skönare stolar e alltid trevligt! Tänk på det….

zwift
                      Deltagare

Det blev blåa stolar ifrån ridetech, svarta bälten därfrån oxå,

Har bara satt in förar stolen änså länge, kändes som att det var viktigast att få in, det krävdes ganska stora modiferingar för att få den på platts, fick bygga en ram av plat järn som stolen kunde bultas i. Blev ett par snygga bockar på järnet å en hel del tig svetsande,
                        Märkte idag när ja körde att stolen lutar lite lätt framåt, så det får bli lite justeringar på det nästa helg då ramen ska lackeras.

Orginal stolarna e tyvär inte till salu, känns som att ja vil ha´kvar dem, utifall att de behövs någon gång,

Länk till bild på en av stolarna, har tyvär ingen på dem monterade än,

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi935&id=DSC00180

Tobbe/Borås

challe
                        Deltagare

Jasså det blev BLÅA stolar 😉

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.