SSC Allmänt snack Allmänt småprat Stoppad av polisen…

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

…igår blev jag stoppad av polisen. Mitt inne i centrala Göteborg. Vevar ner rutan och herr konstapel kommer fram till mig och ger mig en sån där ”elektronisk fylleavkännare”. Blåser och maskinen måste använda C14 metoden för att hitta spårämnen av alkohol i min utandning. Grönt ljus och jag kör iväg. Herr konstapel går tillbaka till sin kollega som båda står och tittar på Imprezan när jag åker iväg. Jag tror de ville göra en flygande besiktning innerst inne men det hade de inte tid till…

Gott nytt år på er blåvita! 😉

convoy
      Deltagare

Hade det varit varmt och skönt ute hade du fått dig en flygande :+ :+ :+

Blocken
        Deltagare

>
          >alkholkontroll, sen forsatt skuggning i några minuter. Fy fan
          >vad trötta kollegorna kan va ibland. 😉 😀
          >

Kollegorna? Är du snut? :* :* :*

LegacyLarsa
          Keymaster

hmm, här låter det som en ko ligger begraven… 😉

/Lars

Lindstrom
            Deltagare

Jag blev stoppad i fredags. Såg inte polisbilen som följde efter mig, lite isig bakruta, så jag körde som vanligt, med pyttelite sladd. Vips så började det blinka blåljus bakom mig. tittade på hastighetsmätarn, 70 på 50-väg. Trodde jag skulle få skäll för att jag kört som en galnig, men icke. Jag fick 600 spänn i böter för att jag kört på en gata där det var förbjuden genomfart. Vet inte om man ska skratta eller gråta.
              Nu ska jag ut och åka is….

Fyhr
              Deltagare

jag blev också stoppad nyligen (tisdags natt) av två trevliga herrar i blåvit volvo

de hade uppmärksammat att jag kört på bredden en 4-5 varv i en rondell (jaa snön hade just fallit och jag hade inte vart med om imprezan i snö innan) de frågade var jag bodde och vad jag gjorde i lund mitt i natten, bad mig blåsa i deras apparat. jag hade vart på middag hos en kompis och tyckte att den låga trafikdensiteten lämpade sig för att lära sig hantera bilen i halt väglag, förklarade mina planer på att leta upp en öppen parkeringsplats att öva vidare på, önskade dem en god kväll och sladdade glatt vidare 😀

en av dem tyckte bilen var väldigt fin förresten!

gott med trevliga poliser, som inte vill annat än hålla våra vägar säkra från rattfyllon. mer sånt!

STI_Subba
                Deltagare

Då är vi två på det! 🙁
                  Stoppade en på julafton! x(

/Kyle

realjava
                  Deltagare

Jag kör moped nu…. x(

blev också stoppad av polisen innan jul(orutinerat att inte se dom)
                    50 för fort på 90 väg

straffet: 4 månader indraget körkort gick inte överklaga

nån annan som fått så lång spärrtid?

Niklas
                    Deltagare

Det var väl inte så mycket? En klasskompis när jag pluggade i Ronneby fick 3 månader för 30km/h för fort på 90-sträcka.

Wanderer
                      Deltagare

140km på 70-väg …

Avlägsnande av snö på bakrutan och ett hyttande finger …
                        Kortet kvar iallafall 😛

Ni får se till att träffa lite snällare poliser 😉

HelviTTa
                        Deltagare

Detta hör egentligen inte hit….. men jag har en polare som torskade i 239 km/h på 90 väg 😀

Hårdrock 😛 (Måste tillägga att han åkte hoj)

Straffet blev 11 mån indraget kort och 15000:- i böter..
                          Enligt min menig klarade han sig lindrigt undan 😀

MVH / CS AEGZOR 😛

Fyhr
                          Deltagare

ja fy fan… det var väldigt lindrigt imo!!

jag har aldrig åkt dit på nåt med bilen… alkokontroll 2 ggr bara

åkte dock dit i 15års åldern då inte mindre än 3 polisbilar stoppad mig och en polare som skjutsade på cykel klocka halv 5 en söndagsmorgon i metropolen löddeköpinge 😀

hååårda 200 kr i böter där lol

Manor
                            Deltagare

…indraget körkort i 3 månader, 44 km/h för fort på 70-väg…detta är dock historia från 2001:P.

Det är j-vligt trist när det händer…men kör man för fort så får man väl skylla sig lite själv…reglerna är ju solklara.

mvh Mats N

realjava
                              Deltagare

Taskigt det också, gränsen för indragande går ju vid 30
                                annars bara böter

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.