SSC Allmänt snack Allmänt småprat stor köp av mappning?

• Detta ämne har 28 svar, 2,737 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av Crippe.
Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
  • Författare
    Turbovin
    Deltagare

Är den uppdaterade mjukvaran till Simtek med spikreglering och closed loop tomgångsreglering klar än? Har ju varit på gång ett tag har jag läst på Scoobynet.

Bodyshot
      Deltagare

bra fråga, spikreglering kan ju alltid vara bra..

Hur vanligt är det att styrsystem har detta, typ Motec, Autronic, Link, Gems?

Mvh William

Turbovin
        Deltagare

De dyrare brukar ha det. Senaste versionen av Link verkar ha det, Vipec saknar det vad jag vet. GEMS vet jag inte.

Kvarnis
          Deltagare

bra fråga, spikreglering kan ju alltid vara bra..Hur vanligt är det att styrsystem har detta, typ Motec, Autronic, Link, Gems?Mvh William

Alla har i en lr annan form.
            Simtek går att få med spikreglering redan nu vad jag minns.

STIred
            Deltagare

bra fråga, spikreglering kan ju alltid vara bra..Hur vanligt är det att styrsystem har detta, typ Motec, Autronic, Link, Gems?Mvh William

Alla har i en lr annan form.Simtek går att få med spikreglering redan nu vad jag minns.

Jag läste nån tråd på snet om knockkontrol till Simtek, men såg inte nåt om att det var ordnat. Detta var iofs för ca en månad sen. Det verkade iaf som att det var på gång och att det även skulle gå uppgradera i efterhand ifall man redan hade ett Simtek utan knockkontroll. Möjligt att det är ordnat nu.

/r

Bodyshot
              Deltagare

Fick reda på att Knockkontrolen finns nu. Och har man en ”gammal” box så går den att lägga till, så nu finns det egentligen inga tvivel att inte köpa Simtek! 😉

Turbovin
                Deltagare

Då är det ju perfekt 🙂

Bodyshot
                  Deltagare

Nu är mitt Simtek beställt, med ALS+Launch av David på E-racegear.se

Per skall mappa hela nästa vecka+bänka, sen är min bil i stort sett klar!

Nu längtar jag myyycket!

Men jag har en fundering, någon som har tips om kärra man kan dra Impreza på med B-körkort eller om någon kanske vet något företag som kör bilar billigt i sverige?

goffemannen
                    Deltagare

Nu är mitt Simtek beställt, med ALS+Launch av David på E-racegear.se

Per skall mappa hela nästa vecka+bänka, sen är min bil i stort sett klar!

Nu längtar jag myyycket!

Men jag har en fundering, någon som har tips om kärra man kan dra Impreza på med B-körkort eller om någon kanske vet något företag som kör bilar billigt i sverige?

hur mkt får du betala för det??

specialized
                      Deltagare

hur mkt får du betala för det??

http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?t=84940

Krävs dock att du är betalande medlem i SSI, och inte bara medlem här på forumet 🙂

goffemannen
                        Deltagare

http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?t=84940

Krävs dock att du är betalande medlem i SSI, och inte bara medlem här på forumet 🙂

aha tack. ja har mailat dem med lite frågor. ja får ju inte min bil förens i juni nån gång. ja får väl bli betalande medlem. de är ju värt

Crippe
                          Deltagare

det går inte att dra en impreza på b kort, dom släp som finns för uthyrning är oftast ner typade till 1300kg för att det inte finns så många som har e kort.

du behöver ha en 2 tons kärra och en bil som får ha det på kroken + E kort.
                            men det finns biltransport bilar som du får köra på b kort men har inte koll på vart dom går att hyra.

andreaswrx
                            Deltagare

det går inte att dra en impreza på b kort, dom släp som finns för uthyrning är oftast ner typade till 1300kg för att det inte finns så många som har e kort.

du behöver ha en 2 tons kärra och en bil som får ha det på kroken + E kort.
                              men det finns biltransport bilar som du får köra på b kort men har inte koll på vart dom går att hyra.

det är billigare att åka dit på överlast än olovlig körning därför har många firmor typat ner till 1300 kg

Crippe
                              Deltagare

det är billigare att åka dit på överlast än olovlig körning därför har många firmor typat ner till 1300 kg

Att inte ha e kort är väl samma sak som olovlig körning?:p

fast du uttryckde det kanske lite bättre an jag gjorde 🙂

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.