- Detta ämne har 7 svar, 1,286 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 3 månader sedan av m_thread.
-
FörfattareInlägg
-
2 augusti, 2006 kl. 17:02 #16174Micke-stiDeltagare
Som rubriken lyder, vad är de för storlek på dörrhögtalarna fram respektive bak?
Vet någon max djupet på högtalarna så hade de varit helt perfekt!:-)
/ Micke
2 augusti, 2006 kl. 18:45 #163862m_threadDeltagareJag har bytt framsystemet på min STi -05a.
Kolla denna tråd, där finns en del information och tom lite bilder på själva bytet.
/Fredrik
2 augusti, 2006 kl. 20:29 #163865Micke-stiDeltagareAhh.. tack för tipset.. 🙂
2 augusti, 2006 kl. 22:09 #163860pannanDeltagareTycker original framhögtalare är helt ok i min STI 05. Bakre dörrhögtalarna är ju bara rena midbasar. Så att komplettera med en vanlig aktiv bas skulle göra susen. På de flesta nyare stereos sitter det redan sub-utgång på.
Visst låter t ex Infinity Kappa bättre (hade dom i förra bilen) men att driva t ex sådana med original effekt i huvudenheten är att häda. Och vem vill ha slutsteg och tjafs i en bil som man skall svänga med 😉
3 augusti, 2006 kl. 07:12 #163863m_threadDeltagareJag måste säga att jag tyckte skillnaden blev enorm.
Speciellt basåtergivningen förbättrades markant, även diskanten blev mycket klarare och renare.För de relativt lite pengar som mina högtalare kostade så tycker jag definitivt att det var värt att byta.
Jag går nu i allvarliga funderingar på att sätta två 6x9or (Infinity Kappa 693.7i) i hatthyllan med. Problemet är att det är så förbannat trångt där.Pannan: Om du sätter i insatsen i nya avgaset så kanske du hör hur sunkigt ljudet låter i orginalhögtalarna :+
/F
3 augusti, 2006 kl. 08:08 #163866Micke-stiDeltagareDe jag tänkte göra va att slänga ut orginalstereon och sätta i en Pionner mp3 istället, samt byta framhögtalarna. Orkar inte mecka med baslåda och slutsteg, även om de förmodligen skulle behövas för att lyfta upp ljudet lite.
Annars har jag ju mitt 3″ Ferrita! 🙂
6 augusti, 2006 kl. 11:58 #163861pannanDeltagareJag måste säga att jag tyckte skillnaden blev enorm. Speciellt basåtergivningen förbättrades markant, även diskanten blev mycket klarare och renare.För de relativt lite pengar som mina högtalare kostade så tycker jag definitivt att det var värt att byta.Jag går nu i allvarliga funderingar på att sätta två 6x9or (Infinity Kappa 693.7i) i hatthyllan med. Problemet är att det är så förbannat trångt där.Pannan: Om du sätter i insatsen i nya avgaset så kanske du hör hur sunkigt ljudet låter i orginalhögtalarna :+ /F
Vad kostade Kappakitet nu? När jag köpte mitt 5″ kit jag hade för några år sedan låg det på nästan 3000 kr. Deras Beta system var värst om jag minns rätt, bilstereo är inte prio 1 😉
Nu kör jag med Pioneer DEH-P80MP och originalhögtalare. Kanske blir att uppgradera med ett aktivt basrör lite senare.
mvh
J7 augusti, 2006 kl. 16:37 #163864m_threadDeltagareJag kommer inte ihåg exakt. Men jag tror att framsystemet från Infinity kostade ca: 3000 kr. Köpte det på BRL på Olof P Gata i Stockholm.
/F
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.