› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Storlek på insugsslang/luftfilterslang
- Detta ämne har 17 svar, 1,611 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 8 månader sedan av
goffemannen.
-
FörfattareInlägg
-
16 juni, 2010 kl. 11:03 #23547
goffemannen
DeltagareHejsan. Är det nån vänlig skäl som kan svara på min fråga? Jag vill veta om det är samma storlek på de 2 olika ställena på bilden nedan. Bilen i fråga gäller en Impreza Sti Type R version 5 -99. Vet inte om det är samma på en vanlig GT men tror det.
Anledningen till att ja frågar är att ja har inte fått min bil än men tänkte köpa lite delar som jag kommer behöva. Så ja behöver veta storleken så ja vet va ja ska ha för storlek på anslutningen till filtret osv.
16 juni, 2010 kl. 13:39 #203679alrik
DeltagareÄr inte samma storlek på A och B.
A är 3,5 tum och B är 3 tum. Jag köpte en reducering på do88.se Dock verkar dom inte ha kvar den reduceringen längre.
Är dessutom samma lika på Type R och GT av samma årsmodell.
/Mikael – Type R -99
16 juni, 2010 kl. 18:36 #203686goffemannen
DeltagareÄr inte samma storlek på A och B.
A är 3,5 tum och B är 3 tum. Jag köpte en reducering på do88.se Dock verkar dom inte ha kvar den reduceringen längre.
Är dessutom samma lika på Type R och GT av samma årsmodell.
/Mikael – Type R -99
okej. För ja funderar på om ja ska sätta ett rör vid b å sen sätta filtret på de. eller om ja ska sätta ett rör vid b å sen reducering å rör ner till 3″ sen filtret där på.
ska tillägga att ja ska köra med simtek så ja ska inte ha nån LMM
19 juni, 2010 kl. 19:12 #203687goffemannen
Deltagaresatt å funderade lite idag på hur ja ska göra. Det blir nog att ja köper en 3″ aluminium böj på 45grader å sättar istället för den korta slangen. Sen så förlänger ja med ett rakt rör å sen filtret på där. Tror det blir kanon.
20 juni, 2010 kl. 18:38 #203688goffemannen
Deltagareeller va tror ni här på forumet? Kommer det funka bra att göra så?
20 juni, 2010 kl. 19:44 #203680Turbovin
DeltagareDet funkar säkert men du måste ha en bit 3″ slang mellan inloppsrör och din aluböj också i såna fall. Det är lite svårt att säga om det funkar om man inte provar på plats.
20 juni, 2010 kl. 19:50 #203689goffemannen
Deltagaregår det inte sätta röret innuti vid anslutning B på bilden??
20 juni, 2010 kl. 20:03 #203681Turbovin
DeltagareNope i den änden av inloppsröret är det hårdplast och det är även metallhylsa invändigt. Du drar ju fast slangen utanpå den.
20 juni, 2010 kl. 21:00 #203690goffemannen
DeltagareNope i den änden av inloppsröret är det hårdplast och det är även metallhylsa invändigt. Du drar ju fast slangen utanpå den.
hmm okej..tänkte att det borde funka iom orginal sitter så =)…Men är det som du säger så får ja sätta en slang utanpå sen röret i den.
23 juni, 2010 kl. 16:06 #203691goffemannen
Deltagaremen hur kan orginal sitta i de röret om det är hårdplast och metallhylsa invändigt??
23 juni, 2010 kl. 17:48 #203684Torgan
DeltagareJag satte iaf en 45graders siliconreducering utan på org plast slang sen ett alurör å en silicon reducering till på mitt hks filter.
bild–> http://www.garaget.org/?car=159497&image=1773044Sen inte att glömma biltemas ”ur snygga” klammer;)
23 juni, 2010 kl. 19:01 #203692goffemannen
DeltagareDu har ju inte lika dant som de är på min. Jämför röret in mot turbon vid anslutning b så ser du att de inte är lika dana. Din är ju en 03a liksom =)
23 juni, 2010 kl. 20:13 #203685Torgan
Deltagarestd på min går plaströret från luft burken och turbo inlettpipet utanpå liknade som på din! sitter en stålhylsa inne i inlettpipen för att de inte ska dras ihop när man drar klamret. Så det är bara att skarva med en slangstump av rätt storlek (tror jag hade 2,75″ som gick upp till 3″) å dra utan på org inlettpipe å till ditt alurör:)
23 juni, 2010 kl. 22:49 #203682Turbovin
DeltagareJa LMM-slangen dras ju naturligtvis fast ovanpå turbons inloppsrör.
24 juni, 2010 kl. 04:21 #203693goffemannen
Deltagareja fan..nu när ja verkligen zoomar in på bilden så ser ja det..bilden har lite dålig upplösning. För tittar man snabbt utan å zoom ser det ut som lmm slangen sitter innanför inloppsröret till turbon..men då vet jag. En 45graders 3″ slang där sen ett 3″ rör sen filtret där på.
Eller en rak 3″ slang. sen en 45graders 3″ rör böj i där sen filtret rakt på det.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.