Då så har den medföljande cd spelaren som dock var bättre än orginalet dragit sin sista låt, nu är det radio eller tystnad som gäller. Därför är det hög tid att göra något åt eländet. Vad för storlek på högtalare är det som gäller i fram+bakdörrarna? går det att köra med “ovala” 2vägs högtalare + diskanter fram? Bör man köra med org. kablarna eller är det lika bra att byta dessa också?? lika bra att fråga innan man börjar riva ut allt och märker att man fixat fel högtalare. Funderar också på att dra in ett slutsteg, en bra placering på denna?? under pas. stolen kanske?
Kan tyvärr bara svara på bakhögtalarfrågan och där ska det vara 5.25 (vilket är orginalstorlek). Var dock beredd på att det kan vara lite bökigt att få dit större högtalare (om du nu vill det) eftersom det sitter en besvärlig plåt därbak.
Jag tror “Också Daniel” pratar om en Sedan där det är en sorts adepter plåt mellan hatthyllan å högtalaren. Men den kan man lätt ta bort om man plockar bort baksättet. (Vilket är ganska enkelt, vilket jag uptäckte då jag monterade fjäderbensstag bak)
Jag fick dit 6,5 tum MDF högtalare med sep diskant se på ICE om storlek på distanser det var lite pill men nu går rutorna ner, jag tätade med biltemas dubbelhäftande tape mellan distans och högtalare, distansen tillverkade jag av 12mm plyfa ocg två halvmånar med masonit så de blev tjockare i nerkant.