› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Större bromsar fram till GT-00
- Detta ämne har 22 svar, 2,306 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
14 september, 2006 kl. 17:28 #5610
Bodyshot
DeltagareTja! Är sugen på att upg bromsarna fram, tänkte köpa komplett kitt, vart finns bra delar till bra pris? Vad är att föredra? Mvh B.S
14 september, 2006 kl. 17:32 #74072Desen
DeltagareRing till Pean Sweden, de är helt suveräna att ha och göra med.
Du berättar hur du kör och de berättar vad du behöver.
http://www.peansweden.se/Andreas, Skåne, Kristianstad
Blå GT -9914 september, 2006 kl. 17:33 #74071Bodyshot
DeltagareVad är det för ungef pris på ett komplett kitt fram?
14 september, 2006 kl. 17:42 #74073Desen
DeltagareBara att slå dem en signal imorgon så får du aktuella priser.
Men de är inte billigt att byta till större skivor och ok.
Varför inte satsa på tuffare skivor i standardstorlek och och tuffare belägg, kombinera detta med stålspunna slangar och bra vätska. Efter det har du bromsverkan som räcker långt.
Så har du ju pengar över till lite annat godis med 😉 😛/Andreas, Skåne, Kristianstad
Blå GT -9914 september, 2006 kl. 17:48 #74058Strat
DeltagareVad är det för ungef pris på ett komplett kitt fram?
Jag kör på ett Stoptech BBK från Pean och är supernöjd. Jag har testat lite olika belägg och skivor till originaloken men det går inte att jämföra. Vill man ha slut på bromsproblem en gång för alla är det ett säkert kort. Men det kostar lite… Runt 20k ligger ett sådant kit på.
/Claes
14 september, 2006 kl. 18:59 #74054SecretAgentMan
Deltagare*host* Sellholm…304 mm, fyrkolvs-alcon/ap-pryttlar, passar under 16″, rockar benhårt, bra kurs är det med på bitarna.
/J
15 september, 2006 kl. 07:19 #74061simo
Deltagare*host* Sellholm…304 mm, fyrkolvs-alcon/ap-pryttlar, passar under 16″, rockar benhårt, bra kurs är det med på bitarna./J
Så här ser Sellholm kit ut irl :7
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi147/IMG_0116.sized.jpg
/U – bromsar näst sist 😉
15 september, 2006 kl. 20:05 #74069FeA
DeltagareVarför inte prova D2’s 330mm kit för 13k, billigare lär det inte bli(?)
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=16&topic_id=854&mesg_id=854&page=EDIT: Enda nackdelen jag ser är att man måste köra med minst 17″
17 september, 2006 kl. 16:59 #74063Impreza112
DeltagareNej för all del köp inte D2.
Rent skräp, bättre att köra orginal då.
D2 prylarna är ej redigt testade, och är därför inte avstämda.
Detta är bara billiga kopior.
Det gäller även deras dämpare som är ren smörja.
Aseptera att det kostar att byga bil.
Gör mindre modifieringar och gör dem riktigt istället.
Och ja jag vet vad jag pratar om då jag har varit mycket i kontakt med detta skräp.
Tänk också på att inga har delar till det.
Satsa på riktiga, finns många bra märken.Ap, stop tech, brembo, movit, Rotora osv osv.
Mvh/Christian
17 september, 2006 kl. 17:07 #74062Manor
DeltagareNej för all del köp inte D2.Rent skräp, bättre att köra orginal då.D2 prylarna är ej redigt testade, och är därför inte avstämda.Detta är bara billiga kopior.Det gäller även deras dämpare som är ren smörja.Aseptera att det kostar att byga bil.Gör mindre modifieringar och gör dem riktigt istället.Och ja jag vet vad jag pratar om då jag har varit mycket i kontakt med detta skräp.Tänk också på att inga har delar till det.Satsa på riktiga, finns många bra märken.Ap, stop tech, brembo, movit, Rotora osv osv.Mvh/Christian
Poff, en riktig magsopare till APP som verkar ha fått en hel del kunder både i Skyline och Impreza lägret. Är det möjligtvis sura tongångar från en konkurrent, eller finns det verkligen belägg för att D2 är ”rent skräp”?
mvh Mats N – som bara är allmänt nyfiken i en strut…
17 september, 2006 kl. 17:13 #74055SecretAgentMan
DeltagareD2’s imprezacoilovers verkar fungera bra, vad säger du Fea?
Till det priset kan man faktiskt chansa lite, tyvärr är det inte riktigt lika prisvärt på bromsarna, då ett bra ”kit” från AP eller Alcon inte är överdrivet mycket mera (om man kan tänka sig att köra med ”små” fyrkolvsok, och skippa stylinggrejen med stora skivor/ok ;)).
/J
17 september, 2006 kl. 18:30 #74059Strat
DeltagareViktigt när man byter ok är att bromsbalansen fram/bak bibehålles. Detta påverkas av kolvdiameter i oket och skivans diameter. Kolla upp att D2 har ett matchat kit till Imprezan med de bakbromsar du har, om du testar.
Det finns även kit med större skiva där man behåller originaloken med en distans. Här blir bromsbalansen också påverkad eftersom kolvarna fortfarande är lika stora men hävarmen blir större. Man flyttar alltså fram mycket av bromsandet även om det finns grepp kvar bak. Detta kan i slutändan innebära att den fördel längre hävarm utgör helt går förlorad.
/Claes
17 september, 2006 kl. 19:26 #74070FeA
DeltagareD2’s imprezacoilovers verkar fungera bra, vad säger du Fea?
Ooo ja! 🙂
Det enda som oroar mej är hur pass dom klarar av vintern, och all dess salt. Men funktionen lär ju knappast påverkas, snarare utseéndet på dom.
Att kalla D2’s dämpare för skräp kallar jag idioti.
Visst, erkänt bra märken som Öhlins, Bilstein osv. fungerar säkert bättre. Men då är dom i min mening på TOK för dyr för en annans hobbyrattande.Bromsarna vet jag som sagt inte, då jag inte har provat dom.
17 september, 2006 kl. 22:27 #74064Impreza112
DeltagareTjena
Nej då absolut inga sura miner pga av andra märken:-)
Jag kan medella att jag inte längre är delägare i Streetpower.
Sålde min andel för ca: 6månader sedan. Rent av på grund av för mycket jobb.
Men Lazar och Hannes går det mycket bra för.
Nog om det.
Kan också medella att vi sålde lite D2 när jag var med, men slutade ganska omgående.
Så för den skull är det inte då de kan sälja när de vill.
Jag tyckte faktiskt att det var lite roligt när jag ser att all säljare nappat på att sälja D2, för jag vet att de gick utt till alla tuning och styling shopar i sverige med detta.
Jerry är inte dina D2 ombyggda? Har för mig att du nämde det på telefon.
Ok vi säger så här så att det inte blir sura miner, D2 är ett sämre märke än andra och inte skit.
Jag vill bara vara hjälpsam, då jag har infon om de flesta prylarna ni handlar till era kokare.
Vet vad allt tillverkas hur utprovat det är osv.
Då vi sålde D2 fick vi otagligt många samtal från kunder som frågade om vi renoverade dessa coilovers.
Speedworks var nog först till att sälja så kundera hade köpt där.
Men när de la ner, så blev kunderna guidade till oss.
Detta har varit ett stort problem, så jag lyfter bara ett varingsfinger.
Sedan tycker jag att det är kul att ni som har dem är nöjda, för det vill man vara då man uppfaterar till något bättre.Ps: Jerry jag ringer dig i dagarna, börjar nog bli dags att kika efter en dogbox, då det tenderar till mer effekt.
17 september, 2006 kl. 22:40 #74065Impreza112
Deltagare304 mm, fyrkolvs-alcon/ap-pryttlarna ser trevliga ut.
Är det fint nypp i dem.Jag kör själv med Rotora bromsar fram Fyrkolvs ok med 330mm skivor.
De betar fint det lilla jag provat dem, hade tyvärr bara bilen ute 4 månader för 2år sedan. Sedan rev jag den och 2007 ska den ut.
Nu ligger även 2-kolvs Rotora bak och väntar.Stoptech som du har Strat är riktigt fina bitar med, provade en polares C70 för ett tag sedan med nymonterade Stoptech, mums.
Detta är identiskt med Rotoras.
Mvh/Christian -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.