SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Större turboinlet,

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    kinugawa
    Deltagare

Jag vill bygga bort 2,4″ turboinlet då det förr eller senare blir en begränsning, dock ska jag aldrig upp i monstereffekt typ 550hp+ vilket betyder att 3″ kommer räcka.

Då finns alternativ NR1.
      Att rotera turbon såklart. Vilket blir bättre effektmässigt men jag måste bygga om hela motorrummet totalt, samt uppipe / downpipe osvosv. Struligt och dyrt!

Alternativ NR2.
      Agency Power 3″ Hard Turbo Inlet Pipe tillsammans med en stocklocation turbo men med 3″ kompressorinlet.
      [/URL]
      [/URL]
      Har läst vissa forum och där har vissa problem med att när man använder 3″ inlet så blir silikonslangen veckad och riktigt dåligt flöde. Men på dessa bilder ser det helt otroligt bra ut!

Någon här som testat alternativ 2? Jag önska att det va ett alternativ som blir perfekt, men som det ser ut nu är det redan trångt för OEM insuggslang under insuget, passar ens röret utan modifikation?

Fricke.w
      Deltagare

Jag körde just den röda 3″ från agency power på gallten, hade dock 2,5″ gummi kona, men de har ju mindre betydelse i dena fråga 🙂 upplever de som de passade precis, men ett tips är att fästa konnan i turbon och sedan skjuta in röret lite lite extra, för att på så sätt när du lägger på plenumet, kunna dra röret bakåt till fästet på plenum och på så sätt späna gummi biten, annars kommer du få veck på gummi biten 🙂

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.