› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Större undertray under scoop till gt?
- Detta ämne har 10 svar, 1,017 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 9 månader sedan av
Gyver.
-
FörfattareInlägg
-
9 maj, 2013 kl. 13:50 #30375
Tobben
DeltagareHejsan håller på med att försöka få dit en eftermarknads TMIC på min gt men grejjen är att den sti undertrayen från en 00:a som jag har är för liten eller det som styr in luftflödet mot den snart större ic, då undrar jag är det bara att kapa i den jag har eller finns det bra eftermarknads och dom sti undertray som sitter på new age sti hur bra passar dom?
Mvh Tobben
9 maj, 2013 kl. 14:45 #256333Gyver
DeltagareCarl davey har ett bra kit har jag för mig.
9 maj, 2013 kl. 15:19 #256326Gystompa
DeltagareKöp ett beggat Sti undertray så bygger du ett special undertray av 2 st.
Så kommer jag göra på min
9 maj, 2013 kl. 15:54 #256329Tobben
DeltagareGyver: kikade lite på hans undertray såg bra ut :), så det blir nog ett sådant
rallyjohan: Grejjen är att jag har skaffat ett större huvscoop så just därför 🙂
Gystompa: tack för tipset men kommer nog vara lat och köpa ett sådant från Carl Davey
10 maj, 2013 kl. 17:04 #256330Tobben
Deltagaretyvärr så såldes inte Carl Daveys nått mer 🙁 så får väl försöka få dit ett från ett new age istället då
11 maj, 2013 kl. 06:14 #256327Gystompa
DeltagareZero sports har en sån där variant med
Här har du en gammal säljtråd på en sån: http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=91098
Men titta lite på scoobynet om du har tur så kan det va nån som kränger en sån där
11 maj, 2013 kl. 08:23 #256334Gyver
DeltagareJag har ju en zerosportsplåt på min nu och skall i framtiden montera en sti8 tmic. Så sitter lite i samma sits som Tobben, la på min sti8 tmic lite löst i utrymmet där den skall sitta häromveckan och såg ganska direkt att min zerosportsplåt inte kommer att täcka hela den nya intercoolern. På turbosidan så går inte den fyrkantiga luftboxen som ligger dikt an mot intercoolern hela vägen ut mot slutet av flänsarna. Fattas typ 5cm. Så om man inte får tag på en begagnad carl daveyplåt, så tror jag att bästa alternativet är en sån process west som johan länkade som man kanske får modda lite genom att kapa någonstans. Eller en zerosportsplåt till Ver7 newage (dem finns, tror edo performance eller rhdjapan säljer dem) som man kanske får kapa lite i också. Då har man nog löst problemet med att få flöde till hela paketet och det är bara lite borrning och kapning som borde krävas för infästningen…. Vet inte hurpass bra en newage undertray flödar jämfört med dessa dock så det kanske är värt mödan att modda en eftermarknadsplåt. Jag kommer dock att sätta på ett högre huvscoop i samma veva för att dra nytta av den nya intercoolern.
12 maj, 2013 kl. 11:33 #256331Tobben
DeltagareHej igen! Det roliga är att den länken Gystompa la upp är faktiskt den som jag köpte av Gyver för nått år sen 😉 som jag även har på på min gt nu MEN grejjen är att ”luftflödeshålet” eller vad man ska kalla det är alldeles för litet för min större eftermarknads TMIC(och den är ungefär lika stor som en sti8 tmic) för jag gjorde som Gyver och testade att lägga IC lite löst på och då såg man direkt att den var för liten. Så det blir nog att försöka modda en newage undertray än att sätta kapen i zerosports undertrayen och såklart kommer ett högrehuvscoop på plats med.
Kikade även på http://www.processwest.com.au/index….ntercooler-kit och vad jag hittade så gick den att köpa löst fast dock för 225 dollar och om det är ifrån usa så kanske tull och moms kommer på det med så blir nog lite billigare att modda en ifrån en newage istället.12 maj, 2013 kl. 11:42 #256328Gystompa
Deltagareja det är ju det jag säger 🙂
Köp en beggad newage undertray komplett med tätningslist
sen sätter du kapen i din befintliga undertray + den som du köpt och bygger ihop en special 😉
Vad kan gå fel? 🙂
12 maj, 2013 kl. 12:00 #256332Tobben
Deltagareja det är ju det jag säger 🙂
Köp en beggad newage undertray komplett med tätningslist
sen sätter du kapen i din befintliga undertray + den som du köpt och bygger ihop en special 😉
Vad kan gå fel? 🙂
Måste väl vara enklast att bara använda newage undertrayen och bara fixa nya hål till den? 🙂
12 maj, 2013 kl. 12:18 #256335Gyver
DeltagareJag lär nog bocka ihop nånting själv också med tanke på priserna för eftermarknadsprylarna.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.