› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Största storleken på bromsar med 16"?
- Detta ämne har 11 svar, 1,102 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 11 månader sedan av
Adam K.
-
FörfattareInlägg
-
27 maj, 2010 kl. 06:54 #23425
syke
BlockeradHej!
Någon som vet om Alcon/Prodrive 4-kolvs eller AP-Racing 4-kolvs med 330mm resp. 328mm skivor passar under standard 16″ fälgar på MY97?
27 maj, 2010 kl. 07:45 #202954syke
BlockeradSvarar på den här själv … den största storleken på skivor som går under 16″ verkar vara 305mm så svaret är: ICKE!
27 maj, 2010 kl. 10:24 #202964Steewe
DeltagareHehe, jag har 328 mm fram på min och det är knappt det går med 17″ (inkl balanseringsvikterna) 😉
27 maj, 2010 kl. 10:31 #202955syke
BlockeradHehe, jag har 328 mm fram på min och det är knappt det går med 17″ (inkl balanseringsvikterna) 😉
Då ska jag definitivt inte ha såna, vill ju ha kvar 16″ 🙂
Någon som kör med AP 304mm? Är det nå bättre stoppkraft i dem?
27 maj, 2010 kl. 10:43 #202957Kvarnis
Deltagare308mm funkar det körde jag med nu Adam&Turbovin
304mm Körde både KN&SAM på numera Veilside.Båda är klart bättre än orginal
27 maj, 2010 kl. 11:03 #202961Adam K
DeltagareDu har ju Subarus 4kolvsok på din, de är väl ganska bra i sig.
Ett variant är Godspeedbrakes kit för att få ut dem en bit.http://www.godspeedbrakes.co.uk/Subaru/subaru.htm
Detta flyttar visserligen ut till 17″ behov, men du kan ju byta inför sommar/vintersäsongerna 🙂
(och behöver inte lossa slangarna heller).Brembo-kitet som jag o Turbovin kör med är prima grejer, men dina ok är säkert lika effektiva, bara tyngre, min hade ju eländiga 2kolvsok original.
27 maj, 2010 kl. 11:21 #202956syke
BlockeradDu har ju Subarus 4kolvsok på din, de är väl ganska bra i sig.
Ett variant är Godspeedbrakes kit för att få ut dem en bit.http://www.godspeedbrakes.co.uk/Subaru/subaru.htm
Detta flyttar visserligen ut till 17″ behov, men du kan ju byta inför sommar/vintersäsongerna 🙂
(och behöver inte lossa slangarna heller).Brembo-kitet som jag o Turbovin kör med är prima grejer, men dina ok är säkert lika effektiva, bara tyngre, min hade ju eländiga 2kolvsok original.
Mjo, problemet är bara att jag vill behålla 16″ dels för att de är lätta och dels för att jag har 3 uppsättningar 16″ hjul och en uppsättning 17″ hjul som jag funderar på att byta till 16″ 🙂
27 maj, 2010 kl. 13:17 #202958Kvarnis
DeltagareAp-racing är riktigt bra 🙂
27 maj, 2010 kl. 14:08 #202963alrik
Deltagare304mm SAM på numera Veilside.
Numera på min Type R.
Dom fungerar ypperligt vill jag påstå, körde i lördags på Mittsverigebanan och 8-10 varv på full attack utan ens tendens till avmattning. Den banan räknas in till dom banor som är hårda på bromsarna.
Har Ferrado 2500 belägg.
Ps. Kvarnis, vet du ungefär vad en uppsättning belägg går lös på? Ds.
27 maj, 2010 kl. 16:01 #202960andreaswrx
DeltagareAp-racing är riktigt bra 🙂
men man ska inte betala för mkt för att bara…kolla runt och se vad olika firmor tar!
27 maj, 2010 kl. 16:19 #202959Kvarnis
DeltagareGodspeed är bland dom billigare, sen så gör beläggen massiv skillnad PF är fin skit det med det kosta därefter oxå…
Hm kolla sellholm, DS3000 kan vara bättre kurs på oxå och håller lite bättre,
Har inte 100 i huvudet vad just beläggen kostar till just dessa ok.28 maj, 2010 kl. 06:26 #202962Adam K
DeltagareTill Brembo-oken så kostar DS2500 1973:- hos Sellholms just i år.
Till AP vet jag inte.@Syke, Det borde gå ganska lätt att bygga en adapter för att lyfta ut OE-oken till ca 305mm skivor om man tar bort dammplåten, så som det är gjort på det Godspeedkit jag har. Men jag har inte sett nåt sånt nånstans.
Jag kan tänka mig att Ian Godney kan göra ett sånt och förse dig med skivor för betydligt mindre än vad det kostar att köpa ok till.
Eller så inbillar jag mig bara, Brembo-kitet är förvånandsvärt billigt. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.