SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning stötdämpare bak? till en gt

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Tobben
    Deltagare

behöver byta stötdämparna bak och kollat runt lite på autoexperten och mekonomen och kolla även för skoj skull på laga men hitta inget så är det subaru orginal som gäller eller vet ni nått annat?

Mvh Tobbe

strannio
      Deltagare

Köp ett komplett coiloverkit direkt, både billigare och roligare =) Tycker iaf jag!

OzO
        Deltagare

behöver byta stötdämparna bak och kollat runt lite på autoexperten och mekonomen och kolla även för skoj skull på laga men hitta inget så är det subaru orginal som gäller eller vet ni nått annat?

Mvh Tobbe

Finns massa orginalare på bildelsbasen.se… dock beggade 🙂

.zip
          Deltagare

http://www.blocket.se/varmland/Delar_Subaru_impreza_32314166.htm?ca=2&w=3 Det står dock inte till vilken modell. Annars är det bara att dra upp en Köpes annons här på forumet.

Tobben
            Deltagare

Köp ett komplett coiloverkit direkt, både billigare och roligare =) Tycker iaf jag!

Jo men det får bli lite senare annat som får prioriteras först 😀

Tobben
              Deltagare

Finns massa orginalare på bildelsbasen.se… dock beggade 🙂

jo dock känns det sådär att montera på beg. för vet ju inte hur länge dom håller heller men tack för svar 🙂

Tobben
                Deltagare

Har kollat runt lite mer..är lite som du säger..fan subaru skulle ha 1960 för en dämpare bak 🙁
                  men om jag nu ska ha coilovers vad kan ni rekommendera? har förstått att på coilovers så kan du justera höjden på bilen men jag vill även ha så en kan justera hårdheten och som även är stryktåliga iom bilen ska används året om

strannio
                  Deltagare

Jag surfade runt lite, K-sport dämparna får man för mellan 5-7000 beroende på leverantör, finns billigare men frågan är om man vågar lita på halvfabrikat som man aldrig ens hört talas om! Kolla blocket och ebay, finns uppsjöar!
                    Jag väntar på skattepengarna i Juni sen blir det ett kit för min del:D

Tobben
                    Deltagare

tja skit vill en ju inte ha :rolleyes: utan vill ha bra grejjer som håller och som sagt va håller för kyla snö och slask..
                      fundera på dom här http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=39_268&products_id=1549 är det bra grejjer? samtidigt behöver det ju inte vara extrem grejjer heller men som man tidigare har nämnt att det ska även ställa hårdheten så det går att köra med den på vintern med.. och är coilovers nått som besiktningen kan gnälla över?

TomK
                      Deltagare

tja skit vill en ju inte ha :rolleyes: utan vill ha bra grejjer som håller och som sagt va håller för kyla snö och slask..
                        fundera på dom här http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=39_268&products_id=1549 är det bra grejjer? samtidigt behöver det ju inte vara extrem grejjer heller men som man tidigare har nämnt att det ska även ställa hårdheten så det går att köra med den på vintern med.. och är coilovers nått som besiktningen kan gnälla över?

Bilprovningen säger Inget om det.
                        Kollar man på forum utanför Sverige så får speciellt BC bra kritik även under vinterkörning.
                        Sen finns det givetvis dom som också är missnöjda så är det alltid.
                        Här i sverige så är mentaliteten att kostar Det inte femtioelvatusen per ben så är det skit.
                        Men dom enklare märkena fungerar alldeles utmärk för en hobby åkare.
                        Garanterat bättre än trötta orginalben.

Tobben
                        Deltagare

Bilprovningen säger Inget om det.
                          Kollar man på forum utanför Sverige så får speciellt BC bra kritik även under vinterkörning.
                          Sen finns det givetvis dom som också är missnöjda så är det alltid.
                          Här i sverige så är mentaliteten att kostar Det inte femtioelvatusen per ben så är det skit.
                          Men dom enklare märkena fungerar alldeles utmärk för en hobby åkare.
                          Garanterat bättre än trötta orginalben.

Det lät ju bra 🙂
                          Jo men är det inte lite så med att en får vad en betalar för? men iof säger ju emot mig lite iom jag tänkte beställa från england för här var dom ännu billigare http://www.scoobyparts.com/acatalog/BC_COIL_OVERS_-_CLASSIC.html och hoppas på att dom kan skicka hit och att frakten inte är dyr men det är ju bara att maila och fråga

tack för seriösa och vettiga svar

TomK
                          Deltagare

Öhhh det är väl typ en person på forumet som predikar om det.. 😉 Dom flesta kör ju billiga fjäderben.

Menade inte bara här. Men det är mest hardcore ban folk som predikar om att det ska vara svindyra värsting grejer. Visst om man jagar tider i Timeattack klart man måste ha bra grejer som fixar värmen och allt. Men på gatan är det överdrivet. Det är inte många som har nytta av tex ett par Exe-tc på gatan.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.