Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Carro_impreza
    Deltagare

Hej!
      Jag skulle gärna vilja köpa 4 st bättre begagnade stötdämpare som gått ett par tusen mil och inte suttit på en sänkt bil, då jag ska ha dom till original fjädrar.

MVH
      Carro

Niklas
      Deltagare

Jag letade bra länge efter begagnade dämpare. Nu i efterhand monterat och klart hade det nästan varit skönare att köpa nya då de inte var helt perfekta, funktionellt och passformsmässigt. Frågan är dock vad det kostar att köpa nya dock.

Lycka till i jakten.

Carro_impreza
        Deltagare

Jag kollade upp det och det skulle kosta 1895 kr styck i fram och 1563 styck i bak. Så jag skulle gärna vilja hitta nåt lite billigare =)

Niklas
          Deltagare

Visst, det blir ju en del men du får nog räkna med runt 2000-3000kr för en uppsättning begagnade originaldämpare som då har rullat runt 5000mil och är halvvägs mot döden.

Carro_impreza
            Deltagare

Jo sant så sant, men finns det någon som har original liggandes hemma så vore det bra. Billigare för tillfället iaf. Om begagnade gått 5 000 mil och kanske är dags att byta vid 10 000, så är det iaf 5 år för mig, då jag gissningsvis kör 1 000 mil per år.

oskar
              Deltagare

Jag har dämpare liggandes skulle tro att dom gått 2-3000 mil.

//Oskar

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.