› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Strålkastarglas sprucket :S ?
- Detta ämne har 8 svar, 1,532 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 2 månader sedan av
Grusdraparn.
-
FörfattareInlägg
-
5 september, 2007 kl. 13:58 #15841
volvosnubbe
DeltagareHejsan !
Jag har fått ett stenskott i lampglaset och tydligen finns dem inte o köpa på beköbil/svenska bil.
Nån som vet vart man kan köpa ett löst glas ? om det nu går ?
2400spänn kostar en komplett strålkastare o de e lite väl mycket.MVH Dennis
5 september, 2007 kl. 15:00 #161781.zip
DeltagareDet går inte att laga då? Firmor som säljer bilglas brukar oftast kunna reperera stenskott, beroende på hur stort hålet/sprickan är.
Annars kan du söka på google. Det ligger en rätt så ny annons ute nu där det säljs framlyktor bla.
//.zip
5 september, 2007 kl. 17:10 #161776Palm
DeltagareKöp två helt nya kompletta lampor på ebuy, kostar inte farligt mycket!
Är det förresten lösa glas? trodde det var kompletta insattser?
5 september, 2007 kl. 17:22 #161782volvosnubbe
DeltagareNja. glaset går nog inte laga.är ett hål på ca 2mm. och sprickor . stenskottet e ca 3cm i diameter.
glaset går nog o dela på då de sitter klammor över det.
Borde gå … de gör de iaf på nästan alla andra bilar.Fick ett mejl från ozo om en i kalmar för 900spänn !
Men skulle vilja hitta nått närmare Göteborg. (OM det går)
Men tackar för mejlet OZO.MVH Dennis
14 september, 2007 kl. 12:23 #161779BVS-Robban
DeltagareJag har 2st fräscha lampor från högerstyrd bil med den spelar nog ingen roll i och med att det bara är glaset du ska ha !
Finns i västerås för billig penning14 september, 2007 kl. 13:38 #161783Niklas
DeltagareDet är väl i glaset det skiljer? De är slipade olika för att ge olika ljusbild. Om jag förstått det rätt…eller? 🙂
14 september, 2007 kl. 19:41 #161777Grusdraparn
DeltagareDet är väl i glaset det skiljer? De är slipade olika för att ge olika ljusbild. Om jag förstått det rätt…eller? 🙂
Det är väl snarare reflektorn som bestämmer ljusbilden. 🙂
Men jag är skeptisk till att det går att dela på lyktan och byta bara glaset. Slå till på den för 900 spänn, det är ju ett kanonpris 🙂/K
15 september, 2007 kl. 09:05 #161780BVS-Robban
DeltagareJag har ju klarglas så det borde ju inte spela någon roll . De äldre utan klarglas har någon viss reflektor i glaset !
/ R
15 september, 2007 kl. 10:17 #161778Grusdraparn
DeltagareJag har ju klarglas så det borde ju inte spela någon roll . De äldre utan klarglas har någon viss reflektor i glaset !/ R
Det var precis det jag menade, reflektorn sitter längst bak i strålkastarn och har inget med glaset att göra, glaset bör vara samma-lika på höger och vänsterstyrda. 🙂
Någon som har provat att klyva en strålkastare och sedan fått ihop den igen utan att det läcker in massa vatten, blir kondens osv. ?/K
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.