Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    volvosnubbe
    Deltagare

Hejsan !
      Jag har fått ett stenskott i lampglaset och tydligen finns dem inte o köpa på beköbil/svenska bil.
      Nån som vet vart man kan köpa ett löst glas ? om det nu går ?
      2400spänn kostar en komplett strålkastare o de e lite väl mycket.

MVH Dennis

.zip
      Deltagare

Det går inte att laga då? Firmor som säljer bilglas brukar oftast kunna reperera stenskott, beroende på hur stort hålet/sprickan är.

Annars kan du söka på google. Det ligger en rätt så ny annons ute nu där det säljs framlyktor bla.

//.zip

Palm
        Deltagare

Köp två helt nya kompletta lampor på ebuy, kostar inte farligt mycket!

Är det förresten lösa glas? trodde det var kompletta insattser?

volvosnubbe
          Deltagare

Nja. glaset går nog inte laga.är ett hål på ca 2mm. och sprickor . stenskottet e ca 3cm i diameter.

glaset går nog o dela på då de sitter klammor över det.
            Borde gå … de gör de iaf på nästan alla andra bilar.

Fick ett mejl från ozo om en i kalmar för 900spänn !
            Men skulle vilja hitta nått närmare Göteborg. (OM det går)
            Men tackar för mejlet OZO.

MVH Dennis

BVS-Robban
            Deltagare

Jag har 2st fräscha lampor från högerstyrd bil med den spelar nog ingen roll i och med att det bara är glaset du ska ha !
              Finns i västerås för billig penning

Niklas
              Deltagare

Det är väl i glaset det skiljer? De är slipade olika för att ge olika ljusbild. Om jag förstått det rätt…eller? 🙂

Grusdraparn
                Deltagare

Det är väl i glaset det skiljer? De är slipade olika för att ge olika ljusbild. Om jag förstått det rätt…eller? 🙂

Det är väl snarare reflektorn som bestämmer ljusbilden. 🙂
                  Men jag är skeptisk till att det går att dela på lyktan och byta bara glaset. Slå till på den för 900 spänn, det är ju ett kanonpris 🙂

/K

BVS-Robban
                  Deltagare

Jag har ju klarglas så det borde ju inte spela någon roll . De äldre utan klarglas har någon viss reflektor i glaset !

/ R

Grusdraparn
                    Deltagare

Jag har ju klarglas så det borde ju inte spela någon roll . De äldre utan klarglas har någon viss reflektor i glaset !/ R

Det var precis det jag menade, reflektorn sitter längst bak i strålkastarn och har inget med glaset att göra, glaset bör vara samma-lika på höger och vänsterstyrda. 🙂
                      Någon som har provat att klyva en strålkastare och sedan fått ihop den igen utan att det läcker in massa vatten, blir kondens osv. ?

/K

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.