› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Stressad av vägen :D
- Detta ämne har 9 svar, 985 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 2 månader sedan av
Plogen.
-
FörfattareInlägg
-
14 september, 2003 kl. 15:52 #7129
Rogga
DeltagareHehe ja stressad av vägen kam man bli!
Var ner på stan i helgen å åkte med min ny inköpte Impreza, körde några varv på stan tills det dök upp en BMW 325 i röven , låg som fast klistrad i minst en timme men jag sket i han! Men så for jag å parkera bilen å parta med en kompis som kör en BMW 540, å han sa samma sak den där 325`an ha varit i röven hella kvällen.. Hmm ja vi bestämde oss för att vi skulle dra upp på den stora vägen å ge han en liten doss av soppa! Så drog han i väg med 540`en å jag efter, tog 3 minuter så kom 325`an å blåste om mig å la sig mellan mig å 540`en, då drog vi upp på stora vägen 😮
Å iväg som ett jhehuuu 540`en drog i väg å 325 efter upp till 95kmh så drog jag om 325`an , låg fortfarande kvar på venster sida upp till fortkmh så flytta jag över till höger sida med 325 en bit bak men han tog ikapp på mig, så vid änu-fortarekmh kom han upp jämsides med ca 900 meter kvar till en STOR RONDEL mohaha, jag börja bromsa ne subban å han bara swhissade in framför mig i runda ***kmh , såg hur det börja ryka ur dennes hjulhus (bromsar) sen låste han båda fram hjulen å sopa rätt in i rondelen i ca 80 blås, oj oj ni skulle set vad bmw`n flög 😀 😀 😀 plast delar mm mm runt rondelen, hjulen va som en sko kartong på bilen 😀 … ( hjulen va även låst på den efter flygturen) 😛
Tog ca 10 minuter så va två pappa blå där!!
14 september, 2003 kl. 16:26 #83936Yonaz
DeltagareMoral-Yonaz säger: x(
Den riktiga-Yonaz säger: 😀 😀 😀14 september, 2003 kl. 17:14 #83933Luzifer
DeltagareHoppas de ska stå att du åkte o PRATA med en kompis o inte PARTA för då får man inte köra bil. 😉
Han får ju va glad att han kom först till rondellen iaf, de kanske var de han ville. 😀 😀
14 september, 2003 kl. 17:37 #83937Danne
DeltagareVa?
Förlorade du mot en BMW???😉 😀
14 september, 2003 kl. 18:32 #83931OzO
Deltagarex(
”Id be unstoppable… if I could just get started!”14 september, 2003 kl. 18:36 #83939Niklas
DeltagareIngen trevlig läsning att stressa folk till att åka av vägen men i slutändan är det ändå föraren själv som sätter gränserna…
14 september, 2003 kl. 18:42 #83932christopher
DeltagareHar varit med om liknande och det är bättre att slå av och låta mr. Tarzan ”vinna” än att risker en massa. Killar med det beteendet är oftast inte så gamla än mindre kan dom köra. Det är lätt att gasa och köra fort men att kunna ratta och vara duktig är svårare. Ska man leka så finns det banor, rallyskogen och isar.
Men det är j####t svårt att låta bli att ”grilla” en del i trfiken ibland…}( }( }( }(
/
fraSSe14 september, 2003 kl. 23:18 #83935Wanderer
DeltagareInget illa menat mot ”oss” småttingar här.
Men ….Det finns inget värre än hormonstinna småpojkar som petar plattan i botten och inte inser förrän det är försent att bra bromsar också hade varit ett plus i bilköpet ….
PLUS! att … Man ska nog bromsa i tid också 😉
//B
15 september, 2003 kl. 06:08 #83938Rogga
DeltagareHmm det ska stå PRATA inte parta!!
Ja man kan ju säga att jag belv i från åkt för jag började bromsa, men jag körde ju om han då han hade landat igen
😀 😀 😀Edit Ska tillägas att det va en M3`a fik höra det nu i efterhand!!
21 september, 2003 kl. 15:19 #83934Plogen
DeltagareVar med om en liknande sak i helgen…. Åkte inne in stan sent på natten med porken, kommer ikapp en stylad golf med Lexuslamper(!) som jag kör om. Han gasar ganska friskt efter mig… några sekunder efter min omkörning så tittar jag i backspegeln och ser hur bilen kanar på tvären över till den motriktade trafikens körfält och stannar runt en meter från en stolpe.
Vad kan man dra för slutsatser av detta då? Jag har en bil med mycket bättre väghållning än en Golf 😀 😀 Tämligen självklart… Men den viktigaste slutsatsen är att trots att jag tog det tämligen lugnt och inte pressade varken min eller bilens förmåga mot dess gräns så gick det alldeles för fort för golfens och dennes förares förmåga!
Nu menar jag inte att jag åker runt och försöker raca ifrån bilar med en tredjedel av effekten jämfört med min bil. Jag försöker i största möjliga mån leka av mig på bana och slalom. Jag gjorde en omkörning i en trefilig väg som var för snabb för att den hormonstinna golfföraren skulle tåla det. Vilket i sin tur resulterade i att han gasade efter mig i ett för honom för snabbt tempo…. Slutsatsen blir att även fast du å jag eller nån annan med en bil med relativt mycket pulver och bra väghållning vet och kör med våra och våra bilars begränsningar i åtanke så gör inte alla det. Det jag lyckades med var att få den andre föraren att utsätta sig och sina passagerare för fara som direkt orsakades av honom, men indirekt berodde på mitt beteende. Sen att jag tycker som som Clint Eastwood är en helt annan femma ”A man have to know his limitations” 😀 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.