- Detta ämne har 20 svar, 1,749 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 5 månader sedan av MarreX.
-
FörfattareInlägg
-
23 juni, 2016 kl. 15:41 #34839MarreXDeltagare
Exakt vilken slang skall man plugga på magnetventilen på en wrx när man monterat strypventil? Vad händer om man monterar den utan att plugga nån slang?
29 juni, 2016 kl. 14:13 #283243Patrick P931DeltagareVad menar du med strypventil? Menar du manuell laddtrycksstyrning? Årsmodell på bilen?
29 juni, 2016 kl. 15:13 #283253MarreXDeltagareJa för laddtryck styrning.
Det är en wrx från 05.Är det bara att plugga slangen som går till t-korset eller måste man plugga den till insuget med?
29 juni, 2016 kl. 20:36 #283244Patrick P931DeltagareVarför skulle du vilja göra det, låter helt livsfarligt. Är bilen mappad för detta? Ojojoj. 😀
30 juni, 2016 kl. 11:35 #283254MarreXDeltagareSkall inte höja laddtrycket, vill bara ha stabilare laddtryck då avgas e bytt osv.. Trodde varannan impreza körde med “dawes” osv..
30 juni, 2016 kl. 11:37 #283255MarreXDeltagareTyvärr dåligt med seriösa mappare i mina trakter..
30 juni, 2016 kl. 14:17 #283245Patrick P931DeltagareÄr det även grövre downpipe eller bara cat-back?
Tyvärr är wrx rätt känsliga för hårdvaruförändringar som avgas, sti hanterar det bättre – men det spelar ju ingen roll i just ditt fall.
Dawes körde man på 90 talet, på nyare bilar kan du riskera ras då du sätter minst en säkerhetslina ur funktion. Överväg att köpa en Tactrix och e-mappa eller gör det själv, jag har mappat ett par wrx 05 med väldigt trevligt resultat. En tactrix är en markant mycket mindre investering än en motorrenovering… och ska du mappa själv kan jag ge lite vägledning under tråden på allmänna delen av forumet.
Men… tills du har fixat en tactrix – inga fullgasningar!!
🙂30 juni, 2016 kl. 14:25 #283256MarreXDeltagareÄven downpipe är 3″
Har en tactrix men verkar tyvärr gett upp..
Köpte bilen med nytt avgas förra sommaren, vet inte varför han valde 3″, mullrar bra men tyvärr fladdrar laddtrycket rätt friskt!30 juni, 2016 kl. 14:44 #283246Patrick P931DeltagareDen stora risken är inte det svajiga laddtrycket, utan jag misstänker att din knackreglering jobbar järnet…
1 juli, 2016 kl. 18:13 #283257MarreXDeltagareSå du avråder alltså från att använda strypventil?
Om man håller laddet under 1.0 bar så borde väl det inte vara skadligt?
Planen är att få bilen ommappad som småningom, men som jag sa så finns det tyvärr ont om folk som mappar subaru i mina regioner.2 juli, 2016 kl. 08:56 #283242Patrick P931DeltagareAvråder hyfsat bestämt på en gatbil eftersom du sätter en del av knackregleringen ur funktion. Ecu kan idag sänka laddtrycket om du t.ex. tankar en dålig batch med soppa – har du en manuell boost controller kommer ecu inte att kunna sänka laddtrycket = större risk för skador.
Mitt råd är att istället köpa en Tactrix och få vägledning alternativt en e-mappning om du känner att det ligger utanför din bekvämlighetszon.
2 juli, 2016 kl. 09:39 #283249IggeDeltagareJag håller med Patrick.
Det kommer troligen funka bra med strypventil. Men du ska ju vara medveten om riskerna detta innebär 🙂
2 juli, 2016 kl. 14:24 #283258MarreXDeltagareOk, tackar för tipsen.
Kommer därmed inte montera den på min bil utan satsa på att få den mappad istället,
kan ju vara värt de 25 mil jag har till närmaste ställe 🙂2 juli, 2016 kl. 14:59 #283250IggeDeltagareEller fixa tactrix och få mappningen över nätet?
2 juli, 2016 kl. 15:11 #283259MarreXDeltagareJa det är alternativet, så surt bara när jag redan köpt en tactrix och den höll en learning view. Numera stendöd..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.