Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Vad är det för artikelnummer på din lmm?

Har en från en 04 som vilar

xevz

Tror det blev samma först på -06 tyvärr.

22680AA380 är artikelnummret.

Christian S
        Deltagare

ny kostar 223pund + frakt på import car parts http://importcarparts.co.uk/parts-info?id=5678&cat=96&sub=457&sec=458&var=47&dc=0&gen=&searchKey=&searchPart= om du bestämmer dig för att köpa en ny.

Koffe
          Keymaster

Det brukar finnas några “genuine Denso” LMM på eBay för billig penning. Avråder från dem 😉 (Japp, jag har gått på den en gång :D)

xevz

Det brukar finnas några “genuine Denso” LMM på eBay för billig penning. Avråder från dem 😉 (Japp, jag har gått på den en gång :D)

Mm, köpa okända komponenter när man till en början inte vet om det är felet låter som en dålig idé som jag hade tänkt undvika. 🙂

Idag rev de bort stiften för att inspektera dem och även ta kompprov på inrådan av Subaru, visade sig att stiftet på den cylinder som givit misständningsfelkod var trasigt, porslinet var sprucket.
              Frågan är om det är orsaken till misständningarna, eller om det spruckit pga detonationer. Om det senare, så håller jag alla tummar och tår jag har för att kolven fortfarande är frisk. =/

Koffe
              Keymaster

Men kompprovet var OK eller? Kan kanske vara värt att köra leakdown på samma gång om verkstaden har möjlighet?
                Håller tummarna att det bara var stiftet som spökade!

//Koffe

xevz

Kompprovet såg bra ut. Nu med nytt stift så går den som den ska enligt verkstaden. 🙂

Koffe
                  Keymaster

Skönt!!
                    Kunde de se hur kolven såg ut?

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.