› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › STULEN SUBARU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Detta ämne har 24 svar, 2,777 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 5 månader sedan av
Miicke_.
-
FörfattareInlägg
-
16 mars, 2008 kl. 17:59 #117336
GrizzlyBear
DeltagareJo, iom att det är startspärr på alla nyare bilar är det ju inga småskurkar som snor dem utan de är ”proffs” som vet vad de gör… 🙁
Jag ska hålla utkik iaf även om chansen är extremt liten att den är ute på vägarna.16 mars, 2008 kl. 18:57 #117355yngwie
DeltagareUrsh vad tråkit.. finns ju redan så lite svarta new age.. 🙁
16 mars, 2008 kl. 18:57 #117356yngwie
DeltagareUrsh vad tråkit.. finns ju redan så lite svarta new age.. 🙁
31 juli, 2008 kl. 14:22 #117347oscaro
DeltagareÄntligen klart med försäkringsbolaget
FY Fan x( x( x( x(
Aldrig mer LÄNSFÖRSÄkringarJ-A tomtar som jobbar på det där försäkringsbolaget
4 olika inspektörer
1 skadereglerare
1 oberoende värderingsman
1 oberoende jurist
1 möte på deras kontor
samt ungefär 100 telefonsamtal & Brevkorrespondansmer utförlig version kommer
Är SÅ j-a sur jag var tvungen att skriva nånting31 juli, 2008 kl. 14:28 #117340Amit
DeltagareÄntligen klart med försäkringsbolaget FY Fan x( x( x( x( Aldrig mer LÄNSFÖRSÄkringarJ-A tomtar som jobbar på det där försäkringsbolaget4 olika inspektörer1 skadereglerare1 oberoende värderingsman1 oberoende jurist1 möte på deras kontor samt ungefär 100 telefonsamtal & Brevkorrespondansmer utförlig version kommer Är SÅ j-a sur jag var tvungen att skriva nånting
Aj då…
jag hoppas det löser sig för din del, synd att du ska behöva gå igenom detta för någon inte kan veta vad som är mitt eller ditt..
lycka till
———————————–
Sluta säga bugeye!! =)Subaru impreza ”redrum violence”
Amit Duggal
http://www.redrumperformance.se31 juli, 2008 kl. 16:59 #117359Niklas
DeltagareUndrar också om det blev strul med ersättningen?
31 juli, 2008 kl. 20:20 #117348oscaro
DeltagareHär kommer hela historien för den som är intresserad
( mycket att läsa)Börjar med att jag pratar med inspektör 1 på Länsförsäkringar, inga kostigheter säger han , skicka in nycklar & regbevis så gör vi en utredning, vi hör av oss när det är klart
14 dagar går , ingen hör av sig
Jag ringer upp.
Hej, säger inspektör 1 , ärendet ligger öppet hos oss.Vad betyder det? frågar jag,
Vi skall börja behandla ärendet snart, förresten, har du nåra bilder på bilen du kan skicka eller maila, Inga problem säger jag & drar iväg ett gäng bilder på bilden.Drygt 2 veckor efter denna kontakt ringer jag igen.
Hej hur går det med min bil?
Inspektör 1 säger : Goda nyheter , vi har beslutat lösa in din bil.
Toppen säger jag & undrar vilken ersättning dom kommit fram till.
Ingen aning säger Inspektör 1 , men jag ber inspektör 2 ringa som har tagit över ärendet.
Jättebra säger jag och tackar för den snabba servicen.
2 veckor till går , inget händer..
Jag ringer upp inspektör 2 som jag fick namn & telnr. Utav inspektör 1.
Hej, säger jag , jag undrar om värderingen av min stulna bil är klar.
Jag pratade med insp. 1 för 14 dagar sedan & han sa att du tagit över ärendet.
Inga problem, säger han
– jag ringer tillbaka i morron.
Toppen, säger jag & väntar till morgondagen
Kring lunch dagen efter ringer det ,
Hej jag heter xxxxx xxxxx och jag är utredningsinspektör (nr. 3) och jag vill träffa dig.
Jaha säger jag, jag trodde allt var klart, det sa ju både inspek. 1 & 2.
– Nä hä du säger insp. 3
– Vi vill göra en intervju med dig på vårt kontor i solna.
– Varför det säger jag.
– Det är standardförfarande i dessa fall.
– jaha säger jag.
Vi bestämmer en tid ca 1 vecka fram i tiden.
Jag träffar insp. 3 på deras kontor & blir inledd i ett litet rum ca 3×3 meter med synligt överfallslarm (polislarm) samt 2 övervakningkameror i taket.
Jag sätter mig ner & han börjar intervjua mig.
Efter ca 15 minuter säger, ni har ju tagit alla dessa uppgifter en gång tidigare.
– Varför göra det en gång till?
– Standardförfarande säger insp.3
Efter en halvtimmes intervju så tackar han för sig & säger att han skall återkomma när han kommit fram till något.
Ca 2 veckor går, inget händer
Nu är vi inne i juni & jag börjar bli smått f-bannad
Jag ringer upp, han har gjort klart sin utredning & lämnat den till inspek. 4
– jaha säger jag u& undrar varför han inte ringt?
Det kunde han inte svara på.
Då vill jag veta vad han kommit fram till.
Det kunde han inte svara på, jag skulle kontakta insp. 4Jaha säger jag
Jag ringer upp insp, 4 & frågar vad insp. 3 kommit fram till.
– jag skall be om att få återkomma imorron säger han .
I samma veva ringer det upp någon till min mobil & säger
Hej jag heter xxxxxxx och jag har sett din bil i västberga.
– är du säker på att det är min.
– japp
Jag slänger mig in min skåpbil & drar till västberga. Letar i 1 timme men ingen bil.
Jag ringer upp länsförsäkringar direkt efter och säger vad jag hört & lämnar killens namn & telefonnummer.
Dagen efter ringer en skadereglerare 1 tillbaka till mig.
– Hej jag heter xxxxxxxx , vi vill veta var din bil hade blivit sedd. Jag jobbar på vårt skadecenter här i västberga vi skall ut & leta efter bilen.
Jaha säger jag i vanlig ordning den skulle ha stått på det stället vid rondellen.
– Men den står inte där nu eller , undrar skadereglerare 1.
– Nää.. säger jag förundrande över personalen på länsförsäkringar.
Några dagar går, så dimper det ner ett brev som det står länsförsäkringar på.
Toppen tänker jag & öppnar,
PÅ brevet står det en summa som räcker till halva bilen,
& där man skall skriva sin bank, kontonr & clearnr är det överstruket.
Jag ringer upp insp. 4 & frågar vad f-n han håller på med.
– vi bedömmer att värdet på din bil är detta & vi vill att du köper en annan bil hos AUKTORISERAD BILHANDLARE. Vi på länsförsäkringar betalar inte ut pengar kontant.
– -jaha tänker jag, men värdet jag fått räcker till 2002 på sin höjd säger jag ,
– Inte vårt bekymmer säger han
Där slutar samtalet, jag var för upprörd att fortsätta samtalet
Jag kontaktar en jurist som jag känner. Kan dom göra så här?
Han tar sig tid och snabbläser igenom villkoren.
Dom kan tvinga dig köpa annan bil säger han , men inte tvinga dig vem du skall köpa den av.
Jag bestämmer mig för att kontakt en oberoende värderare för en ny värdering.
Sagt & gjort .
2 dagar senare ringer han upp till mig och säger att hans värdering är 15% högre än LF.
Jaha säger jag
Han skickar pappren till mig & jag ringer LF & insp. 4 att hans värdering kanske inte var så marknadsmässig samtidigt berättar jag vilken värdering den oberoende värderingsmannen kommit fram till.
Hans enda kommentar
– JAHA det var ju inom felmarginalen. Efter följer en djup suck & stön av insp. 4
Vid det här laget har han tröttnat på mig lika mycket jag tröttnat på dom, så då säger
OK , släng de gamla pappren så skickar jag nya ersättningspapper till dig & osså får du köpa bil av vem du vill.
Kalas säger jag , men räntan då
– vilken ränta säger han
Men det står ju i villkoren.
Vi betalar aldrig ut ränta på ersättningsebelopp säger insp. 4
Nähä säger jag & säger att jag skickar med kopior på deras villkor understryket med penna , så kan jag ju hjälpa till lite.
Skitsur lägger han på luren, och jag skickar iväg pappren2 veckor går & inget händer.
Jag ringer upp förrförra fredagen & frågor vad i h-e han håller på med.
Han säger bara , vi betalar ut x tusen i ränteersättning, skriv under och fyll i kontonummer när pappren kommer till dig.
Säger han skitsurt & lägger på luren innan jag hinner tacka för all hjälp (ironi)Måndag får jag brevet, skriver under & fyller i kontonr skickar tillbaka och pengarna betalas ut torsdagen samma vecka.
Dock var jag hyfsat nöjd med det jag fick ut, dock inte i närheten av vad den kostat
Slutet gott , allting gott
Hade jag tagit timlön för alla timmar jag suttit i telefon så hade jag kunnat köpt en sti MY08Men fy fan vilken dålig service, den ena verkar inte veta den andra håller på med på LF
x( x(31 juli, 2008 kl. 23:07 #117357yngwie
DeltagareSurt, men tur de löste sig till sist. Dom ska alltid strula försäkringsbolagen, men betalt kan dom ta förjämnan!
1 augusti, 2008 kl. 00:24 #117341tendency
DeltagareDet låter ju helt sjukt att det ska krånglas så mycket och ta sådan tid! Förstår inte hur du orkade stå på dig och ringa fram och tillbaka. Men det är väl meningen att man inte ska orka… Skönt att det löste sig till slut.
18 augusti, 2008 kl. 11:55 #117358Miicke_
DeltagareMycket tråkigt att höra.
Man kan installera imobalizer, då kan man bara starta med knappen och nyckel.
Jag har även kod i handskfacket om batteriet i nycklen tar slut -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.