SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Stutsande bakvagn

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Eiiiiik
    Deltagare

Tänkte eftersom att min hoppar lite kanske dom ger upp om inte allt för länge ändå.. Och i så fall känns det ju bättre att betala 7-10 000kr på ett par coilisar där man kan ställa in höjd och hårdhet enkelt istället för 12-15 000 kr på ett par original 🙂 sen räknar jag med prestandavinst iom att dom börjar bli trötta 🙂

Fricke.w
      Deltagare

Ska ta med mina fjäderben som jag byte till jobbet ja, och gör EN UTREDNING PÅ VAD SOM EXAKT FELAR, för dom som jag byte bak var inte dålig på några sätt, utom att de vart ett slående ljud som uppstog på grund av något glapp någon stans, men är ganska över tygad om att man kan göra en busning i endera alu eller mäsing att driva i mellan, eller liknande för att få ett stabilt och bra fjäderben i gen, återkommer när jag löst problemen, med en gör de själv gudie.
        För att smörja dom,som har rekomenderats tidigare, tar ju bara bort broblemet ett litet tag :).

MVH
        Fredrik

FeA
        Deltagare

Ni som menar att D2 skulle vara bättre än subaru sti orginal vad har ni för egentlig erfarenhet av detta? Har ni jämfört en sti med fräscha fjädrar o dämpare mot en med D2 eller snackar ni bara?

Det är bara att kolla på Ubbe & Lotta när dom kör, D2 verkar funka jääkligt bra på en STi 05 😉

Min sti -05 går svinbra med tein sänkfjädrar och som jag förstått det orginal dämpare som gått 6500mil. Lite stötig om man jämför med min gamla orginal GT men går så mycket bättre på bana.

På brorsans STi 03 försämrade han tiden med 1 sek på Emmaboda SS efter att han böt från org till Tein fjädrar. Samma väderförhållanden, dock med 215 däck istället för 225.

Sen så är subaru en bruksbil

Varför måste det vara en bruksbil för alla, bara för att den är det för dej?

NickeH
          Deltagare

Det är bara att kolla på Ubbe & Lotta när dom kör, D2 verkar funka jääkligt bra på en STi 05 😉

På brorsans STi 03 försämrade han tiden med 1 sek på Emmaboda SS efter att han böt från org till Tein fjädrar. Samma väderförhållanden, dock med 215 däck istället för 225.

Varför måste det vara en bruksbil för alla, bara för att den är det för dej?

Intressant att det inte är nån med en STI som kan svara bara GT ägare som svarar?

Man kan ju fråga sig hur mycket bättre är D2 mot standard(nya dämpare + fjäder), hur många sekunder kapar man på bana? Det verkar ju som D2 har rätt dålig kvalite, hur många har kört 7år året runt med D2 och hur många har gjort det med orginal-ben, frågan är ju om det i längden verkligen blir billigare med D2.

Känns ju trist att sätta dit saker som inte verkar tåla vinter och kyla på en subaru, roligare vinterbil finns ju inte.

xevz

Använd sökfunktionen, finns flera trådar om D2, och även någon om STD-benen 🙂

Vidare, så spelar D2, STD, XYZ mfl. i samma division, både kvalitetsmässigt och prestandamässigt ..
              Ska du sen ha värre grejer såsom KW, AST,Öhlins-Road & Track, Exe-tc , mfl så får du lägga på X -XXX antal tusenlappar 🙂

De billigare varianterna från kW är inte så jättedyra…
              http://www.kw-suspension.co.uk/coilover/products.php?vid=707

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.