- Detta ämne har 11 svar, 4,990 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 9 månader sedan av Viking067.
-
FörfattareInlägg
-
14 augusti, 2006 kl. 21:18 #22132dyngrakDeltagare
Hej alla!
Jag är ny här på forumet. För närvarande kör jag BMW 328 Touring
-00, men är sugen på att byta till en Subaru Legacy 3.0R Spec.B Station -05. Jag har dock lite funderingar som jag hoppas att ni här på forumet kan besvara.– Går det att få tag på någon “häftigare” front än den som sitter på orginal? Om ja, vart vänder jag mig då? Om jag köper en Legacy så kommer jag att vara sugen på att styla den något…
– Finns det chip till 3.0R? Om ja, vem/vilka företag säljer sådana?
Tacksam för svar!
Mvh
// Fredrik14 augusti, 2006 kl. 21:57 #190421AK_ImprezaDeltagareHej!
vet inte om det finns nå eftermarknads kitt (kjolpaket) till den..
Men ja vet att man aldrig ska chipsa en Subaru…
Det du ska göra är att mappa om den..
så om du vill ha lite mer effekt så är det dä ultimata!
har bara hittat kitt till 00-04..
dom finns på :
http://www.wickedbodies.net/00-On-Legacy.html🙂 🙂 hoppas det hjälper dej på traven 🙂
15 augusti, 2006 kl. 06:43 #190422dyngrakDeltagareTack för svaret. Jag har mailat Wickedbodies och frågat om de även har något till nyare Legacy.
Ok, så det är mappning som gäller.
Vilka företag pysslar med mappning av Subaru Legacy?Mvh
// Fredrik15 augusti, 2006 kl. 14:10 #190420Adam KDeltagareNya legacyn, oavsett version, saknar turbo, så vinster eller faror med att chippa är högst osäkra.
15 augusti, 2006 kl. 17:58 #190418pannanDeltagarekolla hos http://www.vividracing.com
Finns massor med styling till Legacyn. 3 liters boxern kan du nog inte hämta så mycket häst med chip. Byte av avgassystem kanske ger några hästar men det är ju trots allt en sugis.
mvh
J15 augusti, 2006 kl. 18:27 #190423dyngrakDeltagareTack för länken. För närvarande hade Vividracing tyvärr bara en front att erbjuda men jag har mailet dem för mer info!
Så chippsning är uteslutet, hur är det då med mappning. Vad kan mappning ge för effektvinst och vilka företag gör sådant på Subaru bilar?
// Fredrik
15 augusti, 2006 kl. 18:58 #190415Lt DanDeltagareKolla på http://www.japanparts.com/
Fem sidor styling därifrån.. http://www.japanparts.com/db/partslist.php?dealer=1&car=6&middle=2&small=11Vill minnas att några i klubben beställt grejor till Impreza därifrån.
/Dan
15 augusti, 2006 kl. 19:11 #190416Lt DanDeltagareChippning av 3.0 an tror jag inte ger så mycket.
Du får helt enkelt satsa på en Legacy GT (turbo) importerad från Japan eller England isåfall. Högerstyrd iof./Dan
15 augusti, 2006 kl. 20:01 #190424dyngrakDeltagareKanon Dan, Japanparts hade verkligen grejor till Legacy 🙂
Stort tack!!!Jag hittade flera läckra frontar till helt ok priser!
Nu är det bara till att sälja BMW:n, hitta en Spec.B, beställa stylinggrejor och se fram emot vinterväglag 😉 Vilket jag inte har gjort tidigare med min BMW 3-serie som har 200 bakhjulshästar och friktionsdäck…
Ha de bra
// Fredrik15 augusti, 2006 kl. 21:53 #190417Lt DanDeltagareKanon Dan, Japanparts hade verkligen grejor till Legacy 🙂 Stort tack!!!Jag hittade flera läckra frontar till helt ok priser! Nu är det bara till att sälja BMW:n, hitta en Spec.B, beställa stylinggrejor och se fram emot vinterväglag 😉 Vilket jag inte har gjort tidigare med min BMW 3-serie som har 200 bakhjulshästar och friktionsdäck…Ha de bra// Fredrik
🙂
Bra att du gör dig av med bimmern.
Du kommer inte att ångra dig med att byta till Subaru och speciellt då till Legacy om man söker lite mer komfort än Imprezorna!Lycka till!
/Dan16 augusti, 2006 kl. 22:02 #190425dyngrakDeltagareKanon Dan, Japanparts hade verkligen grejor till Legacy 🙂 Stort tack!!!Jag hittade flera läckra frontar till helt ok priser! Nu är det bara till att sälja BMW:n, hitta en Spec.B, beställa stylinggrejor och se fram emot vinterväglag 😉 Vilket jag inte har gjort tidigare med min BMW 3-serie som har 200 bakhjulshästar och friktionsdäck…Ha de bra// Fredrik
🙂 Bra att du gör dig av med bimmern. Du kommer inte att ångra dig med att byta till Subaru och speciellt då till Legacy om man söker lite mer komfort än Imprezorna!Lycka till!/Dan
Det var skoj att läsa!
Jag återkommer säkert mer fler frågor vad det lider, nu skall jag ut på jakt efter en passande Spec.B 😉// Fredrik
25 februari, 2007 kl. 22:25 #190419Viking067DeltagareHei.
Jeg har en Spec-B 06 med H6 3,0l og det er ingenting å hente på mapping/chipping til denne.For tiden med svartlakkerte WRX felger og piggdekk.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.