Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 36 totalt)
  • Författare
    Manu_Sti
    Deltagare

Förra året hade jag träff på Malmby Flyggplatsen, och det var ganska bra och stor… Det ligger mellan Södertälje och Örebro…

Guailo
      Deltagare

Jag vet inte om det beror på priset, men många använder sig av Barkarby flygfält i Järfälla…

Kanske kan vara värt att kolla upp?

Mvh,
        Peter

SecretAgentMan
        Deltagare

Jag har fått ett kalastips av OzO…följer upp det just nu, och återkommer asap, får kontakten till det blir det klockrent.. 🙂

Peter – Barkarby har problem med närliggande mjukis-frikyrklig-förening som har som livsmål att förinta motorintresset. 😉
          Bullernivån har använts som ett medel att få stopp på bilkörandet – det roliga är att E18 genererar mer oväsen än den gräns de satt.. :+ Ja se folk..

/J

Guailo
          Deltagare

*asgarv*

De stackarna får väl välja att acceptera trafiken då? Kyrkan är omgiven av hyfsat stora bilvägar på två sidor + en lokalgata på tredje sidan + flygfältet på fjärde… Och ovan på det ligger E-18 knappa 150 meter därifrån.

Varför skulle dom slippa bliljudet från den fjärde sidan? :*

Det var faktiskt i den kyrkan jag gifte mig (!) med x-et, och se hur det gick… Man skulle kanske brumma lite extra på söndagförmiddagen där utanför tills dom ger upp och flyttar bygget?

Spontanträff anyone? (just kidding)

/Peter
            *feberyrar*

Kvarnis
            Deltagare

Kunde säkert få låna Kubbe flygfält en helg utan problem ;):D

Ligger centralt å bra (NOT ;))

simo
              Deltagare

Kanske inte ligger i mitten av detta långa land men men….
                http://www.arc.nu/
                http://www.scacomp.se/hyra.asp

Finns möjlighet att både svänga o köra rattlås!

/Ulrik

Plura
                Deltagare

Jag tycker Anderstorp låter kanon för där bor ju jag. SCS brukar fixa så att man får köra på bana för några hundra/bil. Det blir väl kanske inte en klubbträff i den bemärkelsen men ändå. Barnan är rätt dyr att hyra iaf om man vill köra hela banan vilket man vill. Kan kolla upp om dom har planerat någon allmän åkning i år. Man får trängas med alla möjliga bilar men det brukar vara riktigt kul.

/Pelle

SecretAgentMan
                  Deltagare

Dyr bana blir det inte, pengarna skall spenderas på firandet. 🙂

…och den hårda kalla sanningen är att majoriteten av medlemmarna håller till runt mälardalen, så bara av den anledningen så finns det fördelar med att hålla sig någorlunda i det området. 🙂

/J

Kvarnis
                    Deltagare

>Dyr bana blir det inte, pengarna skall spenderas på firandet.
                      Kubbe är billig ;):D
                      >…och den hårda kalla sanningen är att majoriteten av
                      >medlemmarna håller till runt mälardalen, så bara av den
                      >anledningen så finns det fördelar med att hålla sig någorlunda
                      >i det området. 🙂
                      Tja det är ju bara ett stenkast från Ö-vik ;););), ä ju bara att ta en kvälls promenad så är ni här 😀

>/J

Davve
                      Deltagare

Om det ska ligga centralt i sverige så är väl Mantorp Park eller kanske den roligaste banan i sverige “Gelleråsen” aktuellt elr?.
                        http://www.karlskogamotorstadion.com/motorstadion/motorstadion.htm

SecretAgentMan
                        Deltagare

>Om det ska ligga centralt i sverige så är väl Mantorp Park
                          >eller kanske den roligaste banan i sverige “Gelleråsen”
                          >aktuellt elr?.
                          >http://www.karlskogamotorstadion.com/motorstadion/motorstadion.htm

…och jag citerar mig själv… 😉

“Dyr bana blir det inte, pengarna skall spenderas på firandet.”

/J

Stefan LKPG
                          Deltagare

Sviesta banan i Linköping kanske vore nått den är väl inte så dyr:-)
                            Och så gör det ju inget att man bor ett stenkast därifrån heller:P

SecretAgentMan
                            Deltagare

Jo, den är lika dyr som Gelleråsen, och jag funderar om jag inte är tydlig nog när jag säger att det *inte* är frågan om dyr bana, utan pengarna skall gå till annat? 😀 😉 :+

Bana är absolut inte av intresse då det inte är bankörning vi kommer att ha som aktivitet – alls – enbart för att firandet av klubben skall alla kunna delta i, bana har vi kört tidigare (och det finns massor med möjligheter att bränna gummi till sommaren).

🙂

/J

PetterSolberg
                              Deltagare

kolla vårgårda flygfält annars..
                                7 mil från gbg längs e20

Niklas
                                Deltagare

Jag tycker Göran kollar upp den där idén han hade och vad det skulle kosta. Tycker jag var en grym idé. Tycker vi hyr in MULL som filmare av evenemanget och bilarna så kan han göra en film åt oss sen. En bättre filmare/redigerare finns nog inte. Skulle vara skoj att få en DVD-film som man kan titta på med barnen sen när man blir gammal och grå.

– “…se där, där är jag med min rallymaskin. På den tiden drevs de med bensin. Ho ho ho ho…”

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 36 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.