SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Styrservognäll

• Detta ämne har 3 svar, 765 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av LegacyLarsa.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    LegacyLarsa
    Keymaster

Råkade ut för ett läckage på slingan från behållare/pump till styrväxeln. Problemet är åtgärdat, men jag misstänker att det kan finnas luft i systemet, då det gnäller ibland när man gör större rattutslag. eller har jag fel?(kanske pumpen som börjar säga upp sig?)

Går det att tömma systemet på något vettigt sätt, så att man vet att man kan fylla på med nytt?

/Larsa

OzO
      Deltagare

Går det att tömma systemet på något vettigt sätt, så att man vet att man kan fylla på med nytt?
        /Larsa

Tror man lossar de två rören (kommer inte ihåg ordningen, det stora röret, vrid, och sen det lilla och vrid, eller tvärtom… kanske inte spelar roll) nere vid styrväxeln och vrider fram o tillbaka på ratten för att tömma ur.

Sätt tillbaka rören, fyll på utan att sätta på locket, vrid fram och tillbaka tills du inte ser fler bubblor (svårt när man e ensam kanske :)), fyll på vid behov…

99% säker på att det är så jag gjorde, sen om det är rätt får experterna tjafsa om 😉

Mumin
        Deltagare

Stämmer bra det!

LegacyLarsa
          Keymaster

okej, problemet har uppstått igen, Hände igår under körning på fagerstas evenemang, samma koppling lossnade och det rann ut, frågan är är det kopplingen som är dålig, eller ska det vara någon packning imellan som blivit dålig och man måste byta ut?

/Larsa

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.