- Detta ämne har 4 svar, 1,026 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 10 månader sedan av Yonaz.
-
FörfattareInlägg
-
19 januari, 2006 kl. 23:47 #21868peboDeltagare
Hej !
Jag har en liten fundering angående medlemsskap och bilmodell.
Synd att klubben bara ska var speciellt för impreza. Varför inte göra om klubben lite så att alla med subaru och turbo får bli medlemmar. Detta skulle kanske gangna klubben då medlemsantalet blir större.
Se bara på saab turbo klubben, detta är ju en rätt stor klubb tack vare att de tar emot alla turbobilar.MVH / Peter
20 januari, 2006 kl. 06:40 #186984BlockenDeltagareHej Peter,
Frågan har stötts och blötts tidigare, men vi har valt att följa klubbens stadgar – dvs främja intresset för Subaru Impreza, med speciell tonvikt på turbomodellerna.
För att lära känna ägare till övriga Subarumodeller och även hålla kvar kontakten med gamla klubbkompisar som byter bilmodell inom Subarufamiljen startade vi för ca två veckor sedan en egen avdelning på forumet för övriga modeller.
Här går att läsa mer om klubben.
Mvh Anders Block
Ordf SSI20 januari, 2006 kl. 07:26 #186983OzODeltagareKan tillägga (mina synpunkter) att med större klubb följer större administration, större kassa och större ansvar, något som jag tror de flesta av oss (i styrelsen) inte vill ta på oss i dagsläget.
Dessutom blir klubben lite mer “exklusiv” med endast Impreza… 🙂
::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::20 januari, 2006 kl. 09:39 #186982SecretAgentManDeltagareTja, klubben heter ju Svenska Subaru Imprezaklubben…
Exklusivitet är vad som gör det intressant för mig i alla fall, är man sugen på medlemsskap blir det till att byta modell, eller starta en egen klubb? Elementärt. 🙂 😉
Inbördes beundran? Javisst!
Fordklubben t.ex tillåter ju allehanda modeller, och visst skapar det en bredd, men samtidigt så är det varierande “hårdhet” på bilar som dyker upp på diverse evenemang, och vi vet ju alla hur kul det är att kika på 402 meter framhjulsdrivet utan överladdning.
..och jag gillar hårda bilar. 😀
/J
20 januari, 2006 kl. 12:29 #186985YonazDeltagareForumet har som sagt en egen avdelning för er lyckliga som kör Subaru.
Jag ser en förlängning när fler visar intresse att ev. starta en syterklubb.
Men det kräver minst 4 personer som brinner för Subaru (exklusive impreza). Tror inte att folk som kör “familje-subaru” har tid och energi. Det krävs X antal timmar idellt arbete för att klubben ska gå runt.Jag vill gärna bli överbevisad, kommer troligtvis själv köra runt i något annat än impreza i framtiden.
/ J – Blivande trailerdrottning med Forester XT som dragbil 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.