• Detta ämne har 11 svar, 1,561 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av Fladric.
Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Fricke.w
    Deltagare

Fan också, börjar nog få ett gravt återfall.
      Finner mig surfades mer och mer på detta forum i gen.
      Samtidigt som en gammal dröm om semi flush köttbulle STI, börjar bli så stark att jag snart inte kan mot stå 😀
      De roliga i allt, är att de är den andra helften hemma, som fick mig på dessa tankar i gen, var vell ungefär en månad sedan, när vi satt fram för tvn jag och Theresse, så sa hon helt apropå ingenting ska vi inte skaffa oss en Subaru i gen och på den vägen är de, nu kan jag helt enkelt inte släppa tanken på en köttbulle.
      Så på återseende inom en snar framtid då hoppas jag 🙂

Subaru for life verkar stämma rätt bra ändå.

TomK
      Deltagare

Klart du ska skaffa dig en STI igen! 😀

Gyver
        Deltagare

Lycka till med jakten på en bra kärra d—0.o—b Kul att du hittade tillbaks!

997GT3
          Deltagare

STI hatch är sååå snygga 😀 Särskilt med lite fitment som sagt.

Blir det smidd botten igen isf?

Fricke.w
            Deltagare

jo de lutar åt de grabbar 🙂

STI hatch är sååå snygga 😀 Särskilt med lite fitment som sagt.

Blir det smidd botten igen isf?

jo de blir smid botten, men orginal snurra och 850-1000cc spridare och sprit på de 😀
              Blir mer budget bygge denna gång i sådana fall.

Men går ju bevisligen att hammna på 350whp +- å de duger nu förtiden 😀

Tyrfing
              Deltagare

Haha gillar din uppdatering av signaturen d—0.o—b

Fricke.w
                Deltagare

Haha gillar din uppdatering av signaturen d—0.o—b

😀

997GT3
                  Deltagare

jo de lutar åt de grabbar 🙂

jo de blir smid botten, men orginal snurra och 850-1000cc spridare och sprit på de 😀
                    Blir mer budget bygge denna gång i sådana fall.

Men går ju bevisligen att hammna på 350whp +- å de duger nu förtiden 😀

Blir det ett färdigt shortblock den här gången isf? Känns lite enklare 😀

Behöver man nåt mer förutom spridare och E85 för att hamna på runt 350whp? Bränslepump osv? Kanske är något för mig att satsa på.

Fricke.w
                    Deltagare

Nä jag bygger själv i gen tror ja, då vet man exakt vad som finns i blocket och inte 🙂 men de är klart, skulle de vara riktigt bra pris på ett bra short block, så kannske de kan gå också.
                      Men är ju roligt också att ha något att skruva med på vinter halvåret 🙂

Ja agregaten ska vell inte skilja så mycket mellan 06-07 och 08-10.
                      Så med en bra pump för e85 från typ detchwerks och 850cc spridare ska de vell funka.
                      Tror 1000cc blir mer bråkig på ecutek.
                      Eventuelt att de kan vara läge att kolla över fuel rails mm också, i och med de ökade flödet.

TomK
                      Deltagare

Nä jag bygger själv i gen tror ja, då vet man exakt vad som finns i blocket och inte 🙂 men de är klart, skulle de vara riktigt bra pris på ett bra short block, så kannske de kan gå också.
                        Men är ju roligt också att ha något att skruva med på vinter halvåret 🙂

Ja agregaten ska vell inte skilja så mycket mellan 06-07 och 08-10.
                        Så med en bra pump för e85 från typ detchwerks och 850cc spridare ska de vell funka.
                        Tror 1000cc blir mer bråkig på ecutek.
                        Eventuelt att de kan vara läge att kolla över fuel rails mm också, i och med de ökade flödet.

Listan blir längre och längre……. 😀

Fricke.w
                        Deltagare

Ha ha 😀 jo de är vell lite så, har man väl kommit i gång, kan de vara svårt att hitta bromsen 🙂
                          Satt och vred och vände i huvet om de skulle duga med orginal stakar och arp bullt till dom, men å andra sidan är de ett väldigt litet hop i pengar för smida, men tror säkert att orginal stakar håller för den stressen.
                          Men å andra sidan kan de vara surt att behöva öppna motorn i gen, om man skulle vilja köra lite större aggregat i framtiden.
                          De tåls att tänka på i alla fall.

Fladric
                          Deltagare

Haha, det ballar ur 😉

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.