Visar 8 inlägg - 31 till 38 (av 38 totalt)
  • Författare
    legacy74
    Deltagare

Fick tillbaka min Subaru Legacy diesel 2014 efter motorraset! Är så sjukt missnöjd med denna bil, sämsta bil jag ägt och då har jag inte höga krav – ägt många ford!

– Högt motorljud
      – Motor låter ansträngd vid gaspådrag
      – Luktar massor med diesel inuti bilen när man kört dieselvärmaren
      – Svajig och nervös gång efter vägen om den är lite sämre
      – Kopplingen tar alldeles för långt ner
      – Stolarna under all kritik, väldigt osköna
      – Börjat rosta redan
      – Bakluckan går ej upp nog långt!

Finns mer….Aldrig mer en Subaru!

Manor
      Deltagare

Fick tillbaka min Subaru Legacy diesel 2014 efter motorraset! Är så sjukt missnöjd med denna bil, sämsta bil jag ägt och då har jag inte höga krav – ägt många ford!

– Högt motorljud
        – Börjat rosta redan

Jaha, och vad vill du få för svar på detta då?
        Jag tycker att du ska sälja Subarun och köpa en Ford. De är ju kända för sin kvalitet ;)…

legacy74
        Deltagare

Jaha, och vad vill du få för svar på detta då?
          Jag tycker att du ska sälja Subarun och köpa en Ford. De är ju kända för sin kvalitet ;)…

Vill mest säga att jag kan inte förstå hur Subaru kan få så bra betyg när det gäller nöjda kunder!? Men de kanske inte provat andra märken. En nyare Mondeo t.ex. är ingen tokig bil, tröttsamt att höra att Ford är dåliga bilar…

Prova en, tror garanterat att den går tystare och bättre efter vägen, finns med 4 hjulsdrift med.

Manor
          Deltagare

Vill mest säga att jag kan inte förstå hur Subaru kan få så bra betyg när det gäller nöjda kunder!? Men de kanske inte provat andra märken. En nyare Mondeo t.ex. är ingen tokig bil, tröttsamt att höra att Ford är dåliga bilar…

Prova en, tror garanterat att den går tystare och bättre efter vägen, finns med 4 hjulsdrift med.

Jag är av motsatt åsikt…jag hade två Fordar innan jag köpte den första Subarun…och det var långt ifrån kvalitet…riktiga skitbilar om man ska vara ärlig :(.

Nu är jag ju inte så imponerad av dieselbilar överhuvudtaget…ganska trista tycker jag…men visst är de snåla på bränsle vilket väl är den enda egentliga finessen. Själv kör jag numera laddhybrid och den har dragit 0.13 l/mil i snitt på 1250 mil ;).

legacy74
            Deltagare

Subarus bensinbilar har jag inte så mycket att säga om, de kan säkert vara bra men boxer dieslarna är hemska!

Gystompa
              Deltagare

– Högt motorljud
                – Börjat rosta redan

….. Undra hur många fel det är på ägaren.

Sälj bilen då för fan 😉

Turbovin
                Deltagare

Men du måste väl provkört bilen innan köp?

Twinturbo
                  Deltagare

Hmmm, har en 2013 och har aldrig tyckt den varit trött på låga varv, tvärtom. Vevlager måste väl ändå bero på dåligt med olja? Man får fylla på mellan servicarna för den drar en del (1 liter)

Visar 8 inlägg - 31 till 38 (av 38 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.