› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Subaru Exida!
- Detta ämne har 15 svar, 1,572 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 7 månader sedan av
OzO.
-
FörfattareInlägg
-
21 juni, 2008 kl. 03:38 #10702
AK_Impreza
DeltagareNajs! 😛
http://www.bytbil.com/garaget/Nyhet.aspx?id=evw9akyg
Nu ere bara att skaffa familj & barn :7
22 juni, 2008 kl. 12:09 #118093Manor
DeltagareDet där skulle ju kunna vara något :9.
22 juni, 2008 kl. 21:19 #118096thorlake
DeltagareAhhh mumsich!
Å en annan som ev skall utöka därhemma kan snart vara i behov av en sådinga dära leksa…ehm ansvarsfull förälderfordon. 🙂
Gimme gimme gimme!
/JT
23 juni, 2008 kl. 07:59 #118098Niklas
DeltagareFrukstansvärd SAAB-lookalike front. Sen en grej som är värd att tänka på är hur sjukt skönt det är att ha en bil där man sitter lite högre. Krångla med barnstolar är inte längre en plåga för ryggen.
Åka gocart gör man i Imprezan, åka med härlig komfort (hög stolsplacering, farthållare, gott benutrymme, stora lastmöjligheter) har man i familjbilen.
/N – grymt nöjd med den lite högre 7-sitsiga Zafiran
23 juni, 2008 kl. 09:11 #118094Manor
DeltagareFrukstansvärd SAAB-lookalike front. Sen en grej som är värd att tänka på är hur sjukt skönt det är att ha en bil där man sitter lite högre. Krångla med barnstolar är inte längre en plåga för ryggen.Åka gocart gör man i Imprezan, åka med härlig komfort (hög stolsplacering, farthållare, gott benutrymme, stora lastmöjligheter) har man i familjbilen./N – grymt nöjd med den lite högre 7-sitsiga Zafiran
Ledsen Alien, men Opel går ju lika bort som en Ford…skräpkvalitet i jämförelse med både japanskt och koreanskt enligt princip alla tester som görs på området. Det känns förbannat trist att utbudet av hållbara och roliga bilar är så begränsat :-(.
23 juni, 2008 kl. 09:31 #118099Niklas
DeltagareVisst, Subarun är hållbar. Och det betyder inte att man har en Subaru när man behöver en hjullastare, borra genom Hallandsåsen eller ett rymligt och skönt sätt att köra runt familjen.
Subarun är dyr och Opeln billig men så får man väl tillförlitlighet efter vad man betalar. Så antingen betalar man lite för bilen och lägger mer på service och reservdelar. Än så länge har de enda prylarna vi bekostat på Zafiran varit bensin, olja och lite addons som dragkrok.
Familjepulka är komfort och där står inte Subaru högt i kurs (SecretAgentMan köpte en Volvo för att fisa runt på motorvägarna, inte en Legacy eller liknande). Imprezan är rolig att köra (kort och långt), inte att åka (långt) i. Tvivlar på att en vuxen kan sitta bekvämt mellan två barnstolar i baksätet på Exidan men jag kan ha fel. Provade i Imprezan och det var en pina. Däremot gick det finfint i 40 mil i Zafiran med gott benutrymme för bakåtvänd och framåtvänd barnstol plus för mig där mitt emellan.
Men som sagt, oavsett, SAAB-fronten förstör ändå allt. Oavsett hur bra kvalitén är.
23 juni, 2008 kl. 10:20 #118097rickey
DeltagareDet är bara att köpa en Impreza till så får mamma också köra 😉
23 juni, 2008 kl. 11:25 #118095Manor
DeltagareFamiljepulka är komfort och där står inte Subaru högt i kurs (SecretAgentMan köpte en Volvo för att fisa runt på motorvägarna, inte en Legacy eller liknande).
Nja, jag tycker att både den nya Forestern och Legacyn är rejält konfortabla och ser helt ok ut. Trots det så får jag inte riktigt den där ”vill-ha-vill-köpa-nytt” känslan ändå, troligtvis för att Imprezan fortfarande fungerar så pass bra till det mesta. Anledningen till att Jerry köpte en Volvo var väl inte att han tyckte att den var bekvämare…det kanske mer var en prisfråga, vad vet jag.
23 juni, 2008 kl. 19:31 #118100Niklas
DeltagareAnledningen till att Jerry köpte en Volvo var väl inte att han tyckte att den var bekvämare
Jo, han valde mellan Volvo och Audi men tog Volvon för den hade skönare stolar. Typ. 🙂
23 juni, 2008 kl. 19:44 #118089Janne248
DeltagareMen hallå!! Tråden på G att spåra ur eller??? Eller är det bara jag? Om SGM köper Volvo, Audi eller Saab eller whatever är väl inte facit för ALLA vad man vill åka i från A till B???? (EDIT: När man ledsnat p sin Impreza GT) Är väl inte facit för alla vad som är skönt att sitta i, vad som har mest komfort…. spela roll. Alla tycker olika. Så är det!
För övrigt så vem kan veta hur en Exida är ??? Lär inte var amånga personer i hela världen som teståkt den ännu.24 juni, 2008 kl. 06:58 #118101Niklas
DeltagareTråden handlar om en kommande familjebil och då ingen provat den än så får vi väl diskutera tidigare Subarubilar och hur man uppfattar dessa i komfort, kvalité och lastförmåga jämfört med andra bilmärken och modeller. Nuvarande och tidigare medlemmars val av bilar när det gäller annat än härlig körupplevelse tycker jag har väldigt stor betydelse när det kommer till familjebilar.
Personligen tycker jag inte att tråden började spåra ur förrän det kom inlägg med fler ”!” och ”?” än antal meningar. Lu|\|4R270Rm4r3 😛
24 juni, 2008 kl. 07:44 #118090Janne248
DeltagareOK då! :* Diskutera på SGM’s bilval! ;(
24 juni, 2008 kl. 11:47 #118087OzO
DeltagareIngen som har nåt vettigt att skriva om Exidan istället? Hade jag velat läsa om Volvo, Opel, mm hade jag klickat på tråden med ämnet ”Volvo äger Opel!”
Nu vill jag läsa om Exida men får tydligen göra det nån annanstans! :+ 😛 😉
Edit Kanske var ett aprilskämt för nu är länken till nyheten trasig. Snacka om onödig tråd… 😀
/G
_____
::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::24 juni, 2008 kl. 12:30 #118092GrizzlyBear
DeltagareNja, Exiga är nog inget skämt. Den här gången verkar det ju till och med som om det blir något av den. Den var ju aktuell, i annan skepnad, redan för flera år sedan. Kolla längs ner på den här sidan:
http://www.cars101.com/subaru/concepts.html
Där har ni 1996års(??) Exiga24 juni, 2008 kl. 12:36 #118091Janne248
Deltagare -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.