SSC Allmänt snack Allmänt småprat Subaru Forester – i två nya SEMA-versioner

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

http://www.teknikensvarld.se/_internal/cimg!0/qrqz5oz0jajpmmiqheeluano3q42jok.jpg
      Forester Mountain Rescue Concept beskrivs av Subaru som en hyllning till dem som arbetar med livräddning i världens olika fjällsystem. Bilen, som baseras på en vanlig Forester 2,5 XT, har tagits fram i samarbete med Detroit-baserade Specialized Vehicles. Med ett nytt luftfjädringssystem kan markfrigången höjas från 22 till 35,5 centimeter. Drivlinan har inte begåvats med några förändringar. En behändig 4 300 kilos vinsch har dock monterats i fronten.

http://www.teknikensvarld.se/_internal/cimg!0/bnse2bmxcez0jsy35dzs5mseqkeabqs.jpg
      Forester XTI Concept är något så enkelt, och förmodligen även underhållande, som en Impreza WRX STI i Forester-skepnad. Den rappa 2,5-litersboxern har dock inte lämnats orörd. Ett nytt avgassystem höjer effekten från 300 till 315 hästkrafter. Vridmomentet höjs från 393 till 406 Nm. Med lite tur kan detta SEMA-koncept ge upphov till en riktig Forester WRX STI.

*Host* Finns inte redan Forester STi i Japan? Har TV inte så mycket koll mån tro?

Läs mer hos teknikens Värld.

down_the_drain
      Deltagare

Gillar cen svarta Forestern :7 Kaxig !

/P

tendency
        Deltagare

Gillade också den svarta. 🙂

Imprezan i garaget
          Capricen i garaget

TKarlsson
          Deltagare

Jag skulle lätt kunna tänka mig den snorgröna. Perfa när man ska åka skidor och ha massa packing ju. Kanska att man skulle kunna köra i lite gegga också. Om jag var miljonär skulle jag har ett garage fullt av subbor 🙂

Janne248
            Deltagare

Jag skulle lätt kunna tänka mig den snorgröna. Perfa när man ska åka skidor och ha massa packing ju. Kanska att man skulle kunna köra i lite gegga också. Om jag var miljonär skulle jag har ett garage fullt av subbor 🙂

Håller med! Dessa två Forestar skulle sitta fint i garaget, en för olika användingsområden. En att åka skidor i fjällen med, en när man behöver packning och vill åka sportigt. Sedan skall ju så klart en Impreza STi finnas i garaget också, precis som nu! 😀

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.