- Detta ämne har 8 svar, 1,283 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 2 månader sedan av minid.
-
FörfattareInlägg
-
8 september, 2008 kl. 09:21 #11499GRIDDeltagare8 september, 2008 kl. 11:14 #124786Janne248Deltagare
Coolt! :7
8 september, 2008 kl. 13:20 #124791NiklasDeltagareJävligt ocoolt tycker jag. Fixa till bilen så det blir en vinnare i rally igen (för det är den INTE nu) igen istället för att börja med fler sporter. Nu ser jag verkligen slutet på Subarus rally-era om detta blir sanningen. När det börjar gå knackigt byter de sport. Om detta är rätt säljer jag Subarun* och köper en röd C4a som jag slänger på rallydekor.
* Brasklapp på att jag ljög om det nu blir sanning.
8 september, 2008 kl. 15:25 #124787Janne248DeltagareI och för sig sant det Alien säger men … borde ta och fixa någon WRC vinst först men om det nu är slutet på WRC som vi nu känner det och reglerna för bilarna i de två sporterna inte är så olika, varför inte köra båda och bli BRA i båda?
9 september, 2008 kl. 09:33 #124792NiklasDeltagarevarför inte köra båda och bli BRA i båda?
Visst, klarar man det så är det grymt. Men att tro att man skall bli bra i båda när man inte är bra i den enda man kör nu känns lite hybris. Visst, bilarna i framtiden efter WRC är helt annorlunda jämfört med de som de kör nu men det är samma för alla och kan man inte bli bäst nu så är man väl inte en självklar vinnare bara för att specen på bilarna förändras.
9 september, 2008 kl. 15:35 #124789mikael ravnDeltagareJag instämmer fullt och friskt!
Det är bara så att Subaru måste våga “gå sin egen väg igen” Man kan inte anpassa sig efter andra i hård konkurens,man måste våga lita på sin egen kompetens.
Varför ta fram en bil som är liknar Ford Focus/Citroen C4, man har ju börjat mossa på dem också i trafiken numera (läs på längre avstånd)
Nej skärpning Subaru,tillbaka med den coola designen med osthyvlarna på bakluckorna,samt scoop stora som politikers käftar,och framförallt våga tänka själva igen.Mvh.micke
10 september, 2008 kl. 14:32 #124793NiklasDeltagareVarför ta fram en bil som är liknar Ford Focus/Citroen C4
För det är ett vinnande koncept med en bil av den formen. Och Subaru har alltid byggt bilar för att vinna, inte för att se fina ut på parkeringen. Sen att man ger dem lite smink efter att tävlingsformen är satt är en annan femma, men man hänger inte på en sedanrumpa för att kunna ha en vinge.
Så att de gjort 08an som de gjort förstår jag fullt och det ger jag dem all cred för. Skita i vad allmänheten säger och sikta på guld och titlar. Men när den nya bilen inte håller måttet är det enligt mig inte rätt plan att sikta mot nya sporter. Det är till att ta svansen mellan benen och erkänna att Citroen och Ford helt enkelt är för bra och inte går att slå.10 september, 2008 kl. 16:02 #124790mikael ravnDeltagareHåller med dig i allt du säger Alien!,utom formen på bilen visst
Ford/Citt o träng har krut i sina bilar,men det är också så att alla
tillverkare har ju datorer som de matar in längd,bredd höjd, CW värde osv. självklart ritar datorn samma bildesign till dem alla.
Jag säger inte att man måste ha en “sedanrumpa”, jag säger bara att
Subaru måste tänka själva inte falla för en design nyck.
Sedan att gå till Bantävlan är ju också fel, Subaru är Rally för oss allihopa i denna klubben.
Tänkvärt: Subaru började sjabbla 01 med “toyota corolla” wannabeen.
De var vassa fast de hade en rumpa med osthyvel.
Jag undrar mest varför de tog bort sedanen,
-Mindre överhäng svarar då “de som kan”, visst men hjulbasen är längre nu än den var,varför?, jo för att få bättre utrymmen i kupén som det så fint heter.
-När blev längre hjulbas ett vinnar verktyg i rally?28 september, 2008 kl. 08:12 #124788minidDeltagareNär blev längre hjulbas ett vinnar verktyg i rally?
I långa svepande kurvor har hjulbasen betydelse.. Kan hålla högre hastighet med lite längre hjulbas. Det skrev de iaf som en anledning till den nya karossen. Men längre hjulbas är/borde ju iaf vara sämre i små tajta kurvor.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.