- Detta ämne har 10 svar, 2,565 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 3 månader sedan av Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
13 september, 2014 kl. 22:19 #32869SubarumanneDeltagare
NYBESIKTIGAD 6/9 – 14
NYSKATTAD 10/9 – 14
Drivlina ifrån en STI WRX -03*
* Turbo VF23
* 6 Växlad förstärkt låda
* Större bromsar: 4 kolvsok fram 2 kolvsok bak
* Kopplingspaket
* BakaxelUtöver den otroligt uppgraderade drivlinan är det mycket annat gjort på bilen
så som* Frontmatad Intercooler.*
* Smidda Kolvar
* Smidda Stakar H-Profil
* Race Lager ACL
* AE bränsletrycksregulator.*
* D2 Track Day ställbara coilovers (höjd & hårdhet).
* O.Z racing 17″ LM fälgar.
* Summit Fjäderbenstag.
* 3″ Avgassystem + Downpipe. Original medföljer
* Mappad och byggd hos JRM ~ 320hk
* Laddar 1.3 Bar* Bilen är i fint skick och går hur bra som helst!! Inga läckage eller andra
dumheter finnes på den här maskinenUtseendemässigt:
* STI Vinge.
* STI kåpor för dimljus.
* STI stänkskydd
* P1 läpp.
* 22b Huvventiler.
* Klarglas runt om.Annat bra att veta:
* Original sportstolar.
* Larm
* Elhissar runt om.
* Centrallås.
* Laddtrycksmätare i stolpen.Pris BUD . RIKTIGT SNABBAFFÄR OCH PRIS KAN GÖRAS RIKTIGT BRA
14 september, 2014 kl. 21:28 #272325Impreza112DeltagareDu har pm
Mvh/Christian15 september, 2014 kl. 09:41 #272326FeADeltagareNär vart motorn renoverad, varför, och av vem?
15 september, 2014 kl. 13:24 #272332SubarumanneDeltagareImreza112 ditt bud var allt annat än intressant.
Min vän ägde den här bilen innan och då hans -03 Sti hamnade på taket för runt 2000 mil sedan så placerades då Sti låda, bakaxel, turbo, koppling m tillbehör, bromssystemet runt om på denna kärra.
Vid det gjordes även resterande saker som ACL/H-Prof/Smidd utav hono då planerna var att bygga en riktig jävla Banbil vilket också förklarar D2 Trackday Coilsen och nuvarande inställning på Coilsen hårdhet och höjd.
Tror inte spridarna är original Heller utan också av någon nyare Subaru, jag kan dock inte svara helt på det. Bilen går kanon bra och det ända som behövs göras är att byta ett hjullager vänster bak eller om de kan vara en lätt anliggande handbromsback.
15 september, 2014 kl. 13:41 #272331GystompaDeltagareImreza112 ditt bud var allt annat än intressant.
Min vän ägde den här bilen innan och då hans -03 Sti hamnade på taket för runt 2000 mil sedan så placerades då Sti låda, bakaxel, turbo, koppling m tillbehör, bromssystemet runt om på denna kärra.
Vid det gjordes även resterande saker som ACL/H-Prof/Smidd utav hono då planerna var att bygga en riktig jävla Banbil vilket också förklarar D2 Trackday Coilsen och nuvarande inställning på Coilsen hårdhet och höjd.
Tror inte spridarna är original Heller utan också av någon nyare Subaru, jag kan dock inte svara helt på det. Bilen går kanon bra och det ända som behövs göras är att byta ett hjullager vänster bak eller om de kan vara en lätt anliggande handbromsback.
OK?
För det första. En ihi VF23 turbo sitter inte på en newage sti motor.
Det vet jag eftersom det troligtvis är min gamla turbo som du har i kärran.Om det är den bilen jag tror så är det Floppens gamla och då satt han dit 6 växlad låda, bromsarna runt om etc.
Smidd motor är det inte, om den nu inte blivit renoverad.
Spridarna är defenitivt org.
Har sett den här bilen ofta på blocket på sistone
15 september, 2014 kl. 15:00 #272333SubarumanneDeltagareFloppen har jag ingen aning om vem det är.
Det är informationen jag fått av min vän som jag vet ägt bilen. I närmare 3 år.
VF23 turbo som gått 9000 mil ungefär är det i.
Jo blocket har jag lagt ut runt 5 annonser med olika bilder då jag ångrat mig att sälja den till och från.
15 september, 2014 kl. 15:06 #272329TomKDeltagareFloppen har jag ingen aning om vem det är.
Det är informationen jag fått av min vän som jag vet ägt bilen. I närmare 3 år.
VF23 turbo som gått 9000 mil ungefär är det i.
Jo blocket har jag lagt ut runt 5 annonser med olika bilder då jag ångrat mig att sälja den till och från.
Men du har bara stått som ägare sedan 2014-09-09?
Den innan dig hade bilen i 1 år och 2 månader.
Dessförinnan så ägdes den av en annan i ganska exakt 1 år.
Och den som jag misstänker är “floppen” heter Forsberg? Hade iaf bilen i 1 år och 9 månader.15 september, 2014 kl. 15:20 #272334SubarumanneDeltagareHan som hade bilen innan mig ägde bilen som 2 ägare. Varav en var någon i familj ifrån uppåt i landet.
Hur som helst är mitt tänka pris för bilen 60.000 vilket inte ens vore diskutabelt i mitt seende då bilen är värd ju mer
16 september, 2014 kl. 08:56 #272328alfaruDeltagarevad har den gått
18 september, 2014 kl. 18:16 #272327FeADeltagareMin vän ägde den här bilen innan och då hans -03 Sti hamnade på taket för runt 2000 mil sedan så placerades då Sti låda, bakaxel, turbo, koppling m tillbehör, bromssystemet runt om på denna kärra.
Hyfsat skitsnack…
Peter “Floppen” köpte bilen 2006, och sålde den 2011 (eller 2012?)
Kvarnis tog hem drivlinan, och Peter monterade det.
Det är mina gamla coilovers som sitter på, alltså D2 gen1.
När han sålde bilen så var motorn iaf inte renoverad.
21 september, 2014 kl. 21:00 #272330Jocke.TDeltagareÄr du seriös?
Det är verkligen inget gjort med motorn i denna bilen.
Du bytte ju din Volvo mot denna för 2 veckor sedan.
Det är en släkting till mig som hade denna innan dig och jag var med honom när den köptes för ca ett år sedan.
Att försöka blåsa folk är ju inte vidare smart. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.