SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Subaru Impreza 2.0D slö och ryker svart

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Palmborg89
    Deltagare

Tjabba min Subaru Impreza 2.0d 2009 har varit väldigt trött ett tag, och partikel filtret har varnat för fullt 2 gånger på kort tid.
      Deb har vart inne på verkstad för rengöring och återställning, filtret är bara 3 år gammal och gått 4000mil.
      Jag tröttnade på att det krånglade så jag plockade bort filtret och det programmerades bort.

Men nu till problemet, bilen är fortfarande helt orkeslös och den lämnar en Sträng med svart rök så fort man trycker lite på gasen. Håller man full gas så börjar den dra efter ett tag typ vid 3000rpm och slutar ryka.
      Vad kan vara fel?
      Den har även väldigt mycket ”diesel slammer”

/Oscar

Fladric
      Deltagare

Läckage på trycksystemet alternativt innan turbon på avgassidan? 🙂
        Tillräckligt så den inte klarar av att bygga tryck förrän motorn har lite varv 🙂

Manor
        Deltagare

Jag har bara provkört en diesel och även den var rejält slö. Om den rykte svart noterade jag dock inte. Mitt antagande var att en 150hk diesel inte direkt är en raket, men du kanske menar att din diesel gått bättre tidigare?.

Palmborg89
          Deltagare

Det är min systers bil och jag kör den inte jätte Efta men hon har den som drag bil till hästarna och hon har märkt att den blivit slö då den knappt orkar dra hästransporten längre utan att behöva varva som en tok, men även att den ryker svart tyder på att något är knas

gluffis
            Deltagare

Svartryker den går den fett, så kanske inte får luft nog ?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.