Nu är det dags att sälja Imprezan då kroppen säger ifrån.
Detta är den sista årsmodellen av de ’äkta’ WRX-bilarna.
Bilen är svensksåld och har bara haft en ägare, dvs jag, sedan bilen togs i trafik första gången.
Är aktiv medlem och styrelsemedlem i SSC (Swedish Subaru Club tidigare SSi, Svenska Subaru Imprezaklubben) sedan bilen köptes ny.
Bilen är i orginalskick och välskött. Ditec behandlad.
Oljebyten mm görs med halva intervall mot vad som serviceboken säger.
Kamrem bytt. Generator bytt. Ny syresensor. Nytt batteri.
Denna bil är omskriven i Automobil (3.11) där man jämförde den med den senaste modellen av Subaru STi racing (slutsats: gammal är bäst).
Lika rolig att köra på sommaren som på vintern.
Bilen är nybesiktad utan anmärkning och skatten är betald.
Däck : 205/50×16 i bra skick (~6-7 mm)
Regnr : RPX 814
Är inte intresserad av några byten.
Pris : 55.000 SEK
Ha de’
/Kaarlo
Bilderna är borttagna.
Uppgifter om bilen:
Subaru Impreza 2,0 GT Turbo -00
Mätarställning: 14 786 mil i skrivande stund
Färg: Blå metallic (färgkod 74F)
Karosseri: Sedan
Motor: 218 hästars boxermotor, 290 Nm (otrimmad)
Växellåda: Manuell 5-växlad
Info:
– Permanent fyrhjulsdrift (AWD)
– ABS bromsar fram/bakmed ventilerade skivor
– Diff broms bak
– Krängningshämmare fram/bak
Standardutrustning:
– A/C
– Airbag förare & passagerare
– Digital klocka med Bright knapp!
– Dimljus
– Elhissar fram och bak
– Elman. ytterbackspeglar
– Elektrisk taklucka
– Eluppvärmda framstolar
– Fjärrstyrt centrallås
– LM-fälgar 16″ orginal (nypris 17.000:-)
– Servostyrning
– Sportratt (Mono)
– Sportstolar
etc.
Utöver standardutrustning:
– Avtagbart drag (en fantastisk dragbil)
– CD-stereo
– Fjärrstyrt larm (Cargard)
– Motorvärmare med kupe uttag
– Kraftigare krängningshämmare (Whiteline) fram
– Stålomspunna bromslangar fram/bak
– Transparanta fram- och sidoblinkers
– Låsmuttrar till hjulen (4 stycken)
– Bagagerumsmatta Autoform
– Gummimattor fram/bak