SSC Allmänt snack Allmänt småprat Subaru Impreza 22B LTD EDN No 393/400

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    neriksson666
    Deltagare

Subaru Impreza 22B LTD EDN No 393/400

vem kommer att bli den lycklige ägaren av denna? :7

inte blir det jag iaf ;(

minid
      Deltagare

Ägare kan man ju vara men det går inte att regga in i Sverige.. Det är ingen serietillverkad modell.. 🙁

yngwie
        Deltagare

fränt 🙂

Nikke McRae
          Deltagare

Kollar man bland säljes annonserna, så kan man nästan räkna ut vem det blir. :7

pannan
            Deltagare

Kikade på 22b förut, men som någon sade innan. Går inte att få registrerad i Sverige om man nu inte har jordens tur och köper sig igenom SBP. Har för mig att någon haft en svensk registrerad förut fast det var som rallybil. Hur som helst, riktigt nice bil och garanterat en klassiker som inte sjunker i värde om man vårdar den väl.

killemannen
              Deltagare

Måntro om Svenska Bilprovningen verkligen gör skillnad på dom olika modellerna.

Om jag kikar på mina vänners + min egna import bil så är det han som importerat som angivit effekt (vilket inte alltid stämmer) + namn på modellen. ett exempel är exempelvis att polarns -93 wrx är inreggad med 210kw (har 240hk original ~176kw) namnet är i regel bara ”Subaru Impreza” inte något wrx eller Sti eller motsvarade.

Jag tror faktiskt att bilen skulle reggas som en helt vanlig Subaru Impreza, och kanske till o med bör vara det?

MariaimprezaGT
                Deltagare

sen står de att regg ingår.. så därmed ska det väl inte vara köparens problem?

Maria

Audi is teh ####!!

pannan
                  Deltagare

sen står de att regg ingår.. så därmed ska det väl inte vara köparens problem?MariaAudi is teh ####!!

Den här bilen står garanterat inte i Sverige. Så man blir nog tvungen att lägga en handpenning och sedan kan de inte regga den när den kommer till Sverige. Iof inte köparens problem men säljaren står där med en bil som tyvärr inte kommer att kunna köras lagligt på Svenska vägar.

Tolle
                    Deltagare

den där bilen fanns nog på e-bay förra veckan! då kostade den INTE 301.000 utan 14.00 pund vilket motsvarar ca 190.000:- skaaaapligt påslag..

Strat
                      Deltagare

den där bilen fanns nog på e-bay förra veckan! då kostade den INTE 301.000 utan 14.00 pund vilket motsvarar ca 190.000:- skaaaapligt påslag..

Ptja, hur mycket skulle det kosta att ta hem den och göra allt själv?

/Claes

larsallan
                        Deltagare

Måntro om Svenska Bilprovningen verkligen gör skillnad på dom olika modellerna.Om jag kikar på mina vänners + min egna import bil så är det han som importerat som angivit effekt (vilket inte alltid stämmer) + namn på modellen. ett exempel är exempelvis att polarns -93 wrx är inreggad med 210kw (har 240hk original ~176kw) namnet är i regel bara ”Subaru Impreza” inte något wrx eller Sti eller motsvarade.Jag tror faktiskt att bilen skulle reggas som en helt vanlig Subaru Impreza, och kanske till o med bör vara det?

Effekten kan anges på fyra sätt, intyg från IM (generalagenten), tekniska data från instruktionsboken (får inte vara på japanska), att man ger gubben på SBF ett regnummer på en likadan bil eller att det står angivet på det gamla regbeviset. Namnet på bilen hittar gubben på SBF på själv. Min -95 wrx är reggad med intyg från IM på 210kW (tror den har kring 190kW i verkligheten) & den heter bara ”Subaru WRX” på intyget. Lite smått irriterande.

griml0ck
                          Deltagare

Ptja, hur mycket skulle det kosta att ta hem den och göra allt själv?/Claes

ca 5 lök för resan sverige – england tur o retur + alla kostnader kring o regga bilen. Så plus 10k om man är smidig 😉 Fast de blir ju alltid mer för de är garanterat nå man måste fixa. Mappa o grejer 😉

MDE
                            Deltagare

Ägare kan man ju vara men det går inte att regga in i Sverige.. Det är ingen serietillverkad modell.. 🙁

Ändå så finns det imprezor i sverige som reggade som wrx sti 22B
                              fast det igentligen handlar om type-r??? har sett det själv om ska tro bilregistret…

/MDE

Tolle
                              Deltagare

Ptja, hur mycket skulle det kosta att ta hem den och göra allt själv?/Claes

Flyg 761 kr sthlm – London
                                Båt (ink. bil) 1820 kr england – holland
                                bensin ca 1000 kr
                                mat ca 500 kr
                                Nya framlysen ca 4500 kr osäker på pris
                                Regbesiktning 1870 kr

summan blev: 10451:-

Hoppas jag inte missat nåt eller saknar några hjärnceller..

// Matte

BVS-Robban
                                Deltagare

Det enda du missat är att det inte går att försäkra bilarna då försäkringen i england står på ägaren dvs hans pers nummer och inte på reg nr som i sverige…Så köra från holland till sverige oförsäkrat för 1000:- 🙂
                                  Sen en natt på hotell i england diverse förbindelser inom england och så vidare i slutrumpan blir det ändå runt 20+ev mappning då !

Edit: Då går ju att försäkra på enbart chassinummer via salus ansvar men då kan man enbart få trafikförsäkring sen är jag osäker på om den gäller utanför sverige

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.