Tjena. Köpte mig en Subaru impreza GT årsmodell 00 för drygt ett halv år sedan. Förra ägaren eller ägarna innan har vart lite halv snåla med bilen. Skivorna har spruckit pga svarvning osv osv. Finns hela tiden nåt att göra.. Men men, nu till saken. När jag köpte denna bil så laddade turbo 0.9, nu laddar den 0.5-0.6. Inte fel på laddtryckmätaren för det var en stor skillnad på suget i motorn. Jag har ej någon aning om den är mappad, ända jag vet är att det suttit öppet luftfilter, dumpventil och 3tums rör från turbon i bilen förut men endast avgassystemet är kvar på bilen då förra ägaren var snål och tog med sig det ”dyra”. Började kolla lite närmare på bilen och märkte att ena slangen till magneventilen?? kan det vara den? Var pluggad, och att det satt en pysventil mellan WG:n och insugs sidan på turbon. Pysventiler är ej min grej. Men ska pysventilen bara monteras mellan WG:n och insugsidan på turbon? Vad laddar dessa helt original? Och vad kan det vara för fel? Hoppas det vart inte för komplicerat