SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Subaru Impreza GT-00 Krängare

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Snofi
    Deltagare

Jag var ute idag på vägarna runt Tullinge Flygfält och när jag drog på till typ 150-160 och gick in i en kurva som inte var snäv för 5 öre utan bara svängde ytterst lite, så tappade jag nästan kontrollen över bilen för att den började åla sig som ett helvete. Men sen när jag saktade ner till typ 60-70 så ålade den med som faen vilket den inte gjorde innan jag drog på till 160. Om ni förstår mitt problem får ni gärna försöka ge mig tips och råd =). Om jag nu köper:

BSR20XZ krängare bak 22mm
      BSF20Z krängare fram 22mm
      KLC39 droplinks fram
      KLC26 droplinks bak

Kommer detta fenomen försvinna eller iaf bli bättre? för jag har inte riktigt råd med coilovers.

Verkligen tacksam för era svar och hoppas jag kan få ordning på subban med er hjälp =)

/Snofi

Snofi
      Deltagare

Jag tittade under och allt var helt. Men jag den känns som en jävla vattensäng när man kör snabbare du kan ju titta bilder på.

http://www.garaget.org/?car=152324

/SNofi

Snofi
        Deltagare

Ok om jag inte skulle hitta nått som är löst då?

/Snofi

.zip
          Deltagare

http://laovoices.com/wp-content/uploads/2008/04/nuke.jpg

Skämt å sido. Om bilen känns ”farlig” i kurvor så måste något vara galet. Nu är väl t,ex org. stötdämparna på en impreza absolut inte dom bästa, men i en kurva som knappt är snäv ska det inte vara några problem med.

Som Oskar90 skriver. Börja med att lyfta upp bilen och jucka på däcken.

//.zip

specialized
            Deltagare

Jag var ute idag på vägarna runt Tullinge Flygfält och när jag drog på till typ 150-160 och gick in i en kurva som inte var snäv för 5 öre utan bara svängde ytterst lite, så tappade jag nästan kontrollen över bilen för att den började åla sig som ett helvete. Men sen när jag saktade ner till typ 60-70 så ålade den med som faen vilket den inte gjorde innan jag drog på till 160. Om ni förstår mitt problem får ni gärna försöka ge mig tips och råd =). Om jag nu köper: BSR20XZ krängare bak 22mm BSF20Z krängare fram 22mm KLC39 droplinks fram KLC26 droplinks bakKommer detta fenomen försvinna eller iaf bli bättre? för jag har inte riktigt råd med coilovers.Verkligen tacksam för era svar och hoppas jag kan få ordning på subban med er hjälp =)/Snofi

Har du kollat hjulinställningen ?
              Rätt lufttryck i däcken ??

Som nämns ovan, lyft upp bilen och kolla över krängninghämarna och länkarna samt ryck & rucka på hjulen.

Sen förstår jag inte hur du tänker..
              Du har råd med krängarna för 7000 men inte coilovers för 8100 ? Coilovers gör mycket, mycket mer för väghållningen än krängarna gör..
              Vänta med att uppgradera till du har råd att köpa coilovers i stället 🙂

Edit :

Kollade dina bilder på garaget nu…
              Det är ju dubbfria-vinterdäck du har på bilderna.
              Där ligger mycket av ”ålandet”
              Friktions-vinterdäck görs med väldigt mjuka klackar och stommar för att greppa på vintern.

Skaffa riktiga sommardäck så ska du se det blir bättre 🙂

Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Snofi
              Deltagare

Okaj tack för alla svar. Jag har tittat däcktryck ligger 2.5 i varje, sen hjulinställningen har jag inte tittat. men ska försöka lyfta den idag.

/SNofi

Snofi
                Deltagare

Edit :Kollade dina bilder på garaget nu…Det är ju dubbfria-vinterdäck du har på bilderna.Där ligger mycket av ”ålandet” Friktions-vinterdäck görs med väldigt mjuka klackar och stommar för att greppa på vintern.Skaffa riktiga sommardäck så ska du se det blir bättre :)_____________________________________ http://www.garaget.org/?car=18857http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947———————————-Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Ah då ska jag testa att byta till dom andra jag har och se vad som händer =)

UPDATE: Bytar däck senare idag så får vi se vad som händer.

/Snofi

Snofi
                  Deltagare

Var idag efter jobbet och trodde jag skulle få bytt på mina andra däck till fälgarna på bilen. Men när jag kom till JE-Bil i Tumba började ägaren tjafsa med mig om att jag bara hade sagt att ett däck skulle fixas men jag sa hela bilen i telefonen, så han skällde ut mig i butiken när det fanns andra kunder där och är det kundbemötande?. Så då skulle han ha 250kr/st för varje däck totalt 1000kr. Han sa att vikterna va så dyra så han var tvungen att ta så mycket, men fyfan vilket skitsnack vad trött jag blir. Så nu få jag vänta på nästan gång jag åker till falkenberg för där får jag det gratis.

Over and out

/Snofi

jeppe
                    Deltagare

Dina stötdämpare och fjädrar har nog suttit där i 8-9 år också
                      stötdämpare och fjädrar slits betydligt mer än ett par krängare som mest jobbar när det svänger

Stötdämparna är för övrigt riktigt prisvärda
                      Krängare går att få fram till bättre pris än så, krängare är en bra grej men det skulle komma efter coilovers på min lista

Mumin
                      Deltagare

Länkarma? om den ålar sig som du säger skulle jag tippa på länkarms bustningarna.

jag kör med sti dämpare runt om. ser lite kalle anka ut men dåliga tider 😛 bättre än orginal. tog i bak.

men jag upplevede inga ålningar vid inbroms eller i hög fart med kassa dämpare.

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.