SSC Annonser Säljes – Bilar Subaru Impreza GT MY00 – rallylook

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Dags för bilen att få en ny ägare som har mer tid att lägga då jag själv inte har det. Känns inte rätt att ha en felfri och pigg Impreza i garaget som man bara kör på soliga söndagar…om man har tid…

* Subaru Impreza GT MY00
      * Totalt två ägare inklusive mig (min sedan 2002)
      * 10350mil (kamrem bytt)
      * Aldrig en anmärkning på besiktningarna genom åren
      * Aldrig trimmad
      * Aldrig hårdkörd (testad på is, motorbana och 201m men alltid förståndigt – bilen har inte varit tänkt att säljas)

Fler bilder och ännu mer info hittar du på min hemsida: http://www.teardown.se/subaru/

Namn på sidorutor byts gratis till nya ägarens namn.

Pris: 100.000kr

Sternborn
      Deltagare

sry för OT men vad skulle man få betala för ett sådant ”dekalkit” du har på din bil?
        ser riktigt läckert ut 🙂

Niklas
        Deltagare

Om du skall ha exakt det jag har så går det på 5000-5500kr. Ett standard GT-kit går på 3500kr men då ingår inte ljusblå toning på de stora SWRT-loggorna, startnummer på dörrar och tak, namn på sidorutorna, rallylogga på huven, regskylt på kofångare fram, smådekaler på tak och sida, SWRT-logga på instrumentpanel, …

Mer info hittar du här: http://www.teardown.se/subaru/section_webshop.html

Bara att höra av dig om du är intresserad (av bil eller bara dekor). 🙂

Niklas
          Deltagare

Glömde bort att där sitter Forge dumpventil och Whiteline krängare på bilen också, detaljerade listan uppdaterad på min hemsida (http://www.teardown.se/subaru/). Kom o köp!

Niklas
            Deltagare

Hemsidan uppdaterad då jag glömt bort att skriva några punkter. Dessutom kan priset diskuteras om alla lösa delar stannar kvar och du bara köper bilen.

Niklas
              Deltagare

Bilen prissänkt till 90000kr och kan gå ner till 88000kr om du tar bilen innan jag själv hinner ta den till service vilket jag gör senare i höst. Om du dessutom lämnar alla originaldelar kvar drar jag av 2000kr till på priset, dvs 86000kr. Dock ingår inte ljusrampen (3000kr) i detta pris!

All information finns på hemsidan: http://www.teardown.se/subaru

Om du kommer och tittar så ha pengarna med dig, bilen rullar inte ut ur garaget om du inte är en seriös köpare! Antingen överför vi pengarna från ditt Handelsbanken konto till mitt eller så åker vi till ett Handelsbanken kontor och löser det hela där.

Annons åker upp på Blocket imorgon, tänkte ge SSI lite förtur.

EDIT: http://www.blocket.se/stockholm/Subaru_Impreza_GT_MY00_rally_stylad_29195762.htm

Niklas
                Deltagare

Om inget väldigt oväntat händer så byter bilen, ljusrampen och originalfälgarna ägare imorgon. Resterande lösa originaldelar kommer i en säljestråd.

Manor
                  Deltagare

Om inget väldigt oväntat händer så byter bilen, ljusrampen och originalfälgarna ägare imorgon. Resterande lösa originaldelar kommer i en säljestråd.

Grattis till försäljningen Alien. Även jag har ju min Impreza till salu, men inget ”guldnapp” på någon köpare än.

Som du kanske såg så blir det en Outback för mig nu. Blir det en Subaru igen även för dig? Nu blir man ju inte heller utsparkad ur klubben då alla Subarusar är välkomna efter regeländringen på det senaste årsmötet. Det ensiffriga medlemsnumret släpper man ju inte så gärna :D.

Niklas
                    Deltagare

Grattis till försäljningen Alien. Även jag har ju min Impreza till salu, men inget ”guldnapp” på någon köpare än.

Tog ett tag att hitta en som hade pengar och ville ha den. Har varit några ”har inte fixat pengarna än” och sen ett gäng ”vill du byta mot…” då jag inte skrev att jag INTE ville byta och då per automatik blir det att man VILL byta. Skumt det där.

Som du kanske såg så blir det en Outback för mig nu. Blir det en Subaru igen även för dig? Nu blir man ju inte heller utsparkad ur klubben då alla Subarusar är välkomna efter regeländringen på det senaste årsmötet. Det ensiffriga medlemsnumret släpper man ju inte så gärna :D.

Nä, vi behöver inte två bilar. Hade vi gjort det hade jag behållt bilen. Känns fel att ha närmare 100.000kr i garaget stående i väntan på soliga söndagsturer med familjen. Man är inte fattig som en kyrkråtta men lirar inte i gräddfilen heller. Nya ägaren kommer nog kunna ge bilen mycket mer kärlek än vad jag kunnat göra de senaste 2-3 åren.
                      Angående klubben så har det ju pågått ett generationsskifte ett tag nu. Samma sak för mig, känner att jag kan det här nu och har inte varit betalande medlem sedan något år tillbaka. Men kommer fortsätta titta till forumet lite då och då och kommer fortsätta svara på mail och pm…

…och får jag riktig abstinens får jag väl dekala upp en Impreza på sidan av MPVn där hemma. :p

Manor
                      Deltagare

Tog ett tag att hitta en som hade pengar och ville ha den. Har varit några ”har inte fixat pengarna än” och sen ett gäng ”vill du byta mot…” då jag inte skrev att jag INTE ville byta och då per automatik blir det att man VILL byta. Skumt det där.

Jo, jag har också fått mig min beskärda dos av ”vill du byta”.

Ärligt talat varför skulle jag vilja byta till mig en ”fullmatat” Saab 93 Aero från 01? Att gå från en bil som går j-kligt bra och fungerar, till något som inte ens fungerade när den var ny :rolleyes:.

Niklas
                        Deltagare

Subarun är såld, denna tråd kan låsas eller tas bort.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Ämnet ”Subaru Impreza GT MY00 – rallylook” är stängt för nya svar.