Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Andreeriksson
    Deltagare

Tja! Är 17år och ska inhandla min första 18-årsbil, och jag fastnade för en Subaru impreza runt 1999-2000års modell. Min plan är att köpa en Subaru Impreza för 10-15 tusen, och sedan på med lite andra fälgar och lite styling! Hade även tänkt och klippa i en GT motor i den och min fråga är om den passar rakt i? (Åker a-traktor nu så motorbytet vet jag hur man gör, men undrar om de passar rakt i) kom även med förslag på någon annan vass motor som passar vill ha 200-300hk

Tack!

-L-
      Deltagare

Det är så pass mycket som är uppgraderat på en GT att det är bäst att köpa en sån från början om du vill upp i 200+ hk.

abacus
        Deltagare

Satsa på en GT på en gång om du nu inte råkar ha en komplett motor liggandes
          Men för 10-15k så hittar du knappast någon körbar GT

Andreeriksson
          Deltagare

Min plan var att köpa en komplett motor från skroten för 7k hittade jag en och de va en GT, men passar den :)?

abacus
            Deltagare

Utöver det kommer du att behöva kabelhärva och ecu till den .

-L-
              Deltagare

Osäker på om det är samma växellåda i NA/Turbo. Om så inte är fallet är driftsäkerheten högst tveksam när GT knappt klarar vridet från en maxad originalturbo.

challe
                Deltagare

Jag hade själv en Impreza RX som första bil (innan GTn inhandlades) och är hyggligt säker på att det går rent mekaniskt o knö ner en GT motor i en RX/GL bil…. är ju samma kaross/chassie.
                  Dock kommer du nog tyvärr få problem med drivlinan eftersom det inte är samma koppling/låda som i en GT och troligen inte kommer hålla.

Men känner du för´t, så va fan kör d—0.o—b:)

Fladric
                  Deltagare

Titta på Australiensiska Subaruforum, där är det rätt vanligt att konvertera sugbilar till turbo! 🙂
                    Tror de har en regel att man inte får äga en turbobil de första åren man har körkort, så många köper t.ex. en RX och konverterar den när åldern är inne för turbobil 🙂

Även i USA är det rätt vanligt då GC8-karossen (alltså GT i Sverige) inte såldes som turbo där! 🙂

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.