Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Jon870
    Deltagare

Hej.har en rx 2.2.läger jag i 5 växel så skårar det och den hoppar inte i.det käns som den inte låset 5 växel.den går lätt i utan motstånd.läger jag i 1234R så känner man att det klickar i.men inte 5.är det synkringar eller dreven?.är tack Sam för svar.har en låda till legacy

clasen
      Deltagare

Jag tror inte det spelar så stor roll vad som är fel om jag ska vara ärlig. Det låter som att din låda har gjort sitt. Det är nog bara att bita i sura äpplet och plocka ur lådan. Det är antagligen billigast/ enklast att fixa e begagnad och byta.

Men, någon expert på legacylådor får gärna uttala sig. Det kanske är ett känt fenomen att femman rasar, och det kanske är lättfixat d—0.o—b

Igge
        Deltagare

Funkar backen bra?

Kom att tänka på det som SecretAgentMan nämner i denna tråd:
          http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=65852

Om lådan i din bil kan ha det bekymret med muttern

Väldigt vild gissning 🙂

Jon870
          Deltagare

Jag får kolla muttrar.har jag 5 i så flyttar spaken 2-4 cm.ska byta till en dogbox senare.när min 2.5 motor är klar.ska försöka få 400hk plus i den

Jon870
            Deltagare

Jag får kolla muttrar.har jag 5 i så flyttar spaken 2-4 cm.ska byta till en dogbox senare.när min 2.5 motor är klar.ska försöka få 400hk plus i den

River lådan och legacy lådan och flytar 5 växel.så då läger jag ut det på forumet med bilder

Jon870
              Deltagare

5 funkar nu.den had skurit.jag svetsa center diffen med.den går bra med det.den käns mer bakhjuls driven nu

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.