› SSC › Annonser › Säljes – Bilar › Subaru impreza STI PSE-3
- Detta ämne har 28 svar, 6,377 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av
andreaswrx.
-
FörfattareInlägg
-
14 augusti, 2011 kl. 21:33 #26501
Fricke.w
DeltagareJa då har vi kommit till den o undvikliga punkten i livet jag prata om förut, hus ska införskaffas, och den roligaste sommar men framför allt vinter bil jag någonsin ägt, måste säljas tyvär 🙁
Taget från den tänkta blocket anonsen!!!!!!
Svensksåld 2 ägare före mig.
Eluppvärmda sportsstolar i svart/blått m STIlogga, svarta tygmattor m STIlogga (orig.tillbehör), gummi mattor för vintern.
ABS bromsar, ACC, Airbag förare & pass., CD-stereo, Elspeglar, El fönsterhissar, Fjärrstyrt c-lås,Komplett ifylld servicebok,
ställbar ratt, xenon,
ecc, 4WD, DCCD (Driver Controlled Center Differential) ställbar i 6 manuella lägen samt auto, upp till 39% front. 61% rearpower split
6vxl låda med riktigt kraftig drivlina,
Front:”Helical” Limited-slip front axle
Rear: Mechanical Limited-slip rear axle,
original monterat på pse modelen= ic spray, laddtrycksmätare på rattskölden, tonade rutor från fabrik, ställbar shiftlight medljud direkt på varvräknaren, m m.
SPEC lista på motor byggt under vintern 2010-2011
Smidda 99.5mm cp kolvar.
smidda eagle H-profil vevstakar med arp bullt, viktad och balanserad av O. Glad.
Nitrit härdad 67mm STI vev.
Portade toppar med brian crower förstärkta ventil fjädrar och titan retainers av O. Glad, Cosworth topp packningar förstärktamed locktites rosa packnings klister för att palla lite mer tryck 🙂
Arp pinbullt till topparna.
ACL race ram lager.
ACL race vevstaks lager.
Cosworth high pres oljepump,
Cosworth bufel plate i tråget.
Gates färstärkt kammremskitt med gates vattenpump.
Nya orginal rullar, spännare och drev.
Nya packningar, tätningar och stefatätningar i hela motorn.
WALBRO GSS342 BEÄNSLEPUMP.
DeatschWerks750cc spridare.
Agency Power Top Feed Fuel Rail Kit, red line.
HKS bränsletrycks regulator.
3″ turbo inlet pipe i alu Agency power.
Scooby clinic SC46 Ball bearing BILLET turbo. Garrett GT BB core with custom housing,
god för 460hk+ på vanlig v-power soppa.
Grim speed 3 ports solenoid
Apexi luftfilter med hks delar
HKS SSQV DUMPVENTIL.
HKS M40IL TÄNDSTIFT.
HKS 3″ SILENT HI-POWER CAT-BAK AVGASSYSTEM I ROTSFRIT.
PERRIN 3″ DOWNPIPE MED RACEKATT I ROSTFRIT,
Tomei expreme Un-equal grenrör med up-pipe.
TurboXS Front Mount Intercooler.
Clutch Masters FX400 Stage 4 Clutch 6-puck. sinter,
Perrin lightened crankpulley.
Autometer oljetrycks mätare.Alltid Motul 300V Competition 15W50 i motor på sommaren.
Motul 300V Chrono 10W40 på vintern.
Motul Gear300-75W90 växellåda.
Motul Gear300 75W90LS R-diff.
Motor värmare inkopplad, i och med race lagren är det bra med värme på oljan under höst och vinter.
WRX dimljuskåpa för dimljus på hö. sida för att leda frisk luft till insug,
alla orginal kåpor finns kvar.
Mycket givare o sensorer byttes vid motorbyget, rear lambda, lmm, mapcensor magnet ventil mm.
Mappad hos JRM med 412,7hk och 550nm broms papper finns, de som sätter stopp för vidare effekt nu är orginal mapcensor.Köp en 3bars mapcensor så går de att använda hela turbons register. Bilen laddar i dagsläget 1,4 bar. Turbons effektiva
register sträcker sig ända till 1,9-2,0 bar.
Chassi:
Tein fjädrar 35MM FRAM/15MM BAK
Fälgar, däck och bromsar
4kolvs brembo ok fram samt 326mm slitzade och hålborade skivor m Performance friktion klossar.
2kolvs brembo bak m Performance Friktion klossar.
Fälgar:
Original-guldiga 17″ Enki- med dubbade Nokian hakapelita, fortfarande som nya
18″ Rota tourqe sports bronze + blåa APR lättvikts hjulmuttrar även dom är som ny
Exteriört.
STI S204 läpp
PERRIN VINGSTIFENER
JDM towhok fram och bak i rosa.
Mycket original delar till bilen samt givare följer med vid köp. Har olja till ett byte i bak-diffen & lite olja till vxl lådan.Pärm finns med en hel del kvitton o dokumentation på allt som gjorts.
Projekt tråd om bilen finns på forumet, samt http://www.garaget.org/Fricke
Fråga om ni undrar ngt.250 000:-
Fredrik
15 augusti, 2011 kl. 06:04 #227840Eiiiiik
DeltagareÅhhh.. Sälj inte din lilla skönhet! 🙁
Vad hade du tänkt att lägga ut den för?
15 augusti, 2011 kl. 06:50 #227834TomK
DeltagareDen som köper får en riktigt fin bil med grym spec!
Synd att du ska sälja, men det finns fler bilar i framtiden.15 augusti, 2011 kl. 06:55 #227816Fricke.w
DeltagareOj glömde skriva de 🙂
Jag la ut den för 286 000:- på blocket, men för hopningarna är ju att någon här på forat köper den, och då går de ju att diskutera lite så klart.15 augusti, 2011 kl. 06:57 #227817Fricke.w
DeltagareDen som köper får en riktigt fin bil med grym spec!
Synd att du ska sälja, men det finns fler bilar i framtiden.Ja man får ju ta de så nu tyvär, men så fort hus och den biten är färdigt, så får man vell köpa sig nå subaru i gen och börja om på ny kula 🙂
19 augusti, 2011 kl. 16:20 #227837Garagekungen
DeltagareDu skulle ha sålt den för ett år seeedaaaaaan…
…så skulle du fått den såld över dan.Fast du skulle väl dödat mig när jag borrade hål i huven för extra ljusen 😀
Välkommen tillbaka – om 20 år…
…det tar ofta lite längre tid än man tror :pGRYMT FIN BIL !!!
20 augusti, 2011 kl. 07:42 #227818Fricke.w
DeltagareHa ha ockej 🙂
jasså du tror de tar 20år att komma till baka, kan ju i och för sig bli ett litet glapp om man blir tvungen att lägga tid på att renovera en kåk, men siktar ju så klart på att vara till baka med nytt projekt så fort som möjligt 😀20 augusti, 2011 kl. 07:49 #227819Fricke.w
DeltagareGarage kungen visst hade vell du en son som var riktigt bil intreserad, är de inte dax att du köper han en bil, så har ni ju lika bilar 😉 he he he.
22 augusti, 2011 kl. 18:13 #227838Garagekungen
DeltagareFanns bara stålarna skulle jag nog ta ”din” bil för mig själv och lämna över nycklarna till nuvarande bilen åt sonen…
…din har mycket roligare tillverkningskoder 😉 !!!Lycka till med projekten och hoppas att du snart är tillbaka på banan igen !!!
😀22 augusti, 2011 kl. 19:45 #227820Fricke.w
DeltagareHa ha 😉 tackar 🙂
25 augusti, 2011 kl. 10:17 #227821Fricke.w
DeltagareIngen som äns vågar sig på att ge några vettiga bud på bilen ?
Har blivit erbjuden 220 000:- 😀 men mer än så är den då värd tycker ja.30 augusti, 2011 kl. 15:51 #227822Fricke.w
DeltagareSänker nu till 273 000:- men seriösa bud går också bra.
7 september, 2011 kl. 19:47 #227823Fricke.w
DeltagareInte ens ett bud?
Är alla rädda för en ny ekonomisk kris?19 september, 2011 kl. 18:31 #227824Fricke.w
DeltagareJa ha då var vi här då i gen, hade köpare på den, men som de strulade med lånet för, ingen som är ute efter en rolig sommar som vinter bil?
Kom i gen nu, blivit bjuden 240 000:- för den på annat håll, men de är för lite, så får jag inga seriösa bud på den nu, så ställer jag undan den och struntar i försäljning och spar pengar i vinter till mer godsaker till besten, och skiter helt enkelt i hus köpet så länge 😀19 september, 2011 kl. 18:35 #227835TomK
DeltagareMera godis!! 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.